Interviuri MarComm PR

Andreea Filip, Oxygen: Comunicarea se schimbă, dar rămâne o constantă

3 nov. 2021 3 min

Andreea Filip, Oxygen: Comunicarea se schimbă, dar rămâne o constantă

Reading Time: 3 minute

Ultimele 18 luni au schimbat statu-quo-ul în toate domeniile. Mulți specialiști se așteptau ca 2020-2021 să fie un spin-off al perioadei 2008-2009, când turbulențele financiare globale au cascadat în toată economia și în toate industriile. Însă lucrurile nu au stat așa.

Andreea Filip, New Business Director în cadrul agenției Oxygen, povestește că pandemia a creat oportunități, cu 1-2 pitch-uri în medie pe lună, cu solicitări pe toate ariile comunicării.

Care este principala schimbare pe care a adus-o pandemia?

Pot spune că la descrierea respon­sabilităților mele, acum s-a adăugat o noțiune nouă: Needs Analysis & Response. Pandemia ne-a învățat să identificăm și mai în profunzime nevoile din spatele unui brief. Nu a produs o schimbare în obiective, ci în modalitățile prin care acestea pot fi atinse.

Pentru noi, a fost o oportunitate să fim și mai proactivi, să privim dincolo de briefuri și servicii specifice și să venim cu soluții integrate, care ating și obiective de business, nu doar de comunicare. Actualmente, un singur serviciu nu mai răspunde unei singure nevoi; este necesar un eco­sistem comunicațional, care creează valoare, atât pentru client, cât și pentru industria clientului și societate.

S-a mai făcut new business în pan­demie sau v-ați concentrat mai mult pe consolidarea relațiilor cu clienții existenți?

Ambele deopotrivă și în mod egal. Nu a fost o perioadă lejeră, din contra. Aș putea spune că am fost mai activi ca niciodată. Ultimul an a adus pitch-uri sau invitații la pitch, în medie, 1-2 în fiecare lună. Am avut oportunitatea să creștem și să diversificăm portofoliul cu nume mari, companii locale și intenaționale, cu precădere în zona de tech, pharma și retail.

În plus, clienții existenți, majoritatea lideri pe industriile lor, au avut nevoie de consultanță strategică și management reputațional, precum și de CSR. Cu siguranță că pandemia a accelerat, mai mult ca oricând, consolidarea relației agenție-client, mai ales în lipsa interacțiunilor fizice și contextelor de networking, de altfel atât de utile când vorbim de new business.

Am lucrat foarte îndeaproape de clienții noștri și ­ne-am adaptat împreună la un nou stil de lucru care să genereze proiecte și soluții potrivite nevoilor apărute în contextul pandemic.

Care au fost cele mai solicitate ­servicii în ultimul an?

Industria s-a transformat destul de mult, astfel încât, indiferent de serviciul solicitat, toate ariile de specialitate au jucat un rol. Ca într-o simfonie; chiar dacă există o vioară I sau un solo de pian, toată orchestra concertează pentru a crea emoție și a produce efect.

Pentru noi, comunicarea corporate și ATL-ul au fost vioara I și pianul, însă am analizat fiecare brief din perspectiva nevoilor de business; și ceea ce ar fi trebuit să fie simple concerte de vioară, noi am construit ca simfonii. Astfel că am propus soluții care de multe ori au fost corporate communications în combinație cu social media și creație; sau ATL + digital marketing; sau influencer marketing și producție de conținut.

Pe o scară de la 1 la 10, cât de puternic credeți că v-a afectat această criză?

Am privit-o mai curând ca pe un pitch, pe care ne-am dorit să îl câștigăm.

Și? Ați câștigat?

Încă nu s-a terminat, dar vreau să cred că suntem pe lista scurtă.

Cu birouri în București și Cluj-Napoca, Oxygen este o agenție integrată de comunicare, în top 10 după cifra de afaceri. Portofoliul reunește clienți de top, cu contribuție la economie de milioane de euro și mii de angajați. Printre aceștia sunt companii locale și internaționale precum: Enel, Arctic, Farmec, Olympus, Betano, Moncler, BERD, Sensiblu, Garanti BBVA, Nestlé, Skoda, Total Romania, VEKA Romania, Huawei, Siniat – Grupul Etex, VEEAM, Fashion House, Selgros, Masculan, ATP Trucks, Email de Sighișoara, Patria Bank, Magna Pharm, Gregory’s România, Jerry’s Pizza, Sony Pictures AXN, PPD România, Gruppo Campari (Campari, Aperol), DELL, Skechers, Dentons, Don Pedro, Green Cola și mulți alții.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 357 (16 octombrie – 14 noiembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: