Analize

Aneta Bogdan- Despre schimbari2 min

05/10/2011 2 min read

author:

Aneta Bogdan- Despre schimbari2 min

Reading Time: 2 minute

McNamara a spus ca managementul este cea mai creativa dintre arte si ca prima responsabilitate a acestuia este… schimbarea. Cat de corect suna asta, mai ales in aceste timpuri! Pentru a implementa schimbarea este insa nevoie de un efort colectiv.

Gandirea schimbarii, fie din perspectiva naturii oportunitatilor, fie din perspectiva problemelor sau amenintarilor, poate sa fie un efort individual al unui leader vizionar, inteligent si experimentat; dar implementarea schimbarii, ei bine, aici este nevoie de un efort colectiv! Si mai departe, acest efort colectiv are la baza, in primul rand, capacitatea de intelegere individuala. Inainte de apartenenta, inainte de pasiune, inainte de feel good intr-un grup de oameni, inainte de motivatia materiala, vine intelegerea individuala a “de ce-ului” si a “cum”-ului.

Cred ca esecul meu “favorit” in businessul antreprenorial a fost acela ca am ratat sa fiu mai atenta cu felul in care oamenii care au venit si au plecat din Brandient au inteles – individual – ce anume reprezinta Brandient si care este rostul acestei entitati pe lumea asta. Degeaba am fost creativa si am dovedit ca pot face fata oricand – si se pare ca oricat – schimbarii! Am ratat acest “amanunt”, al generarii unui efort colectiv al echipei mele de a intelege si de a implementa schimbarea. Si doar eu pot fi blamata pentru acest esec, nu ei!

Cu sinceritate marturisesc ca am realizat lucrul acesta dupa ce am asistat la doua povesti identice, in alte doua (mult mai mari decat Brandient) antreprenoriate romanesti, cu care am trecut prin proiecte de rebranding. Vad aceasta greseala, chiar acum, intr-un proiect pentru o mare multinational in care viziunea liderului este impresionanta, dar efortul colectiv al top managementului o rateaza cu gratie (sau cu incrancenare!). Se pare ca este un esec destul de comun al liderilor, incerc eu sa ma conving, patetic, ha ha! Unii l-ar numi “misalignment”, altii “people management failure”, altii “disengagement”, suntem buni la teorie. In final, constientizarea unui esec poate sa fie o sansa pentru noi oportunitati. De schimbare

Citeste si:

Brandient Antreprenoriat in branding
Romania. Tara fara brand de tara
Brandul personal nu tine de ego

Aneta vazuta de Cristian -Kit- Paul Brandient

Aneta vazuta de Bogdan Naumovici 23 Communication Ideas

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE