Angajații români lucrează remote cel puțin patru zile pe lună

Aproape 60% dintre angajații din țară lucrează remote cel puțin o dată pe săptămână. Atunci când nu lucrează la sediul firmei, aproape jumătate dintre angajați lucrează de acasă, dar sunt și români care preferă cafenelele sau spațiile de tip business lounge.

Chiar dacă, la prima vedere, lucrul de acasă nu este ceva tocmai pe placul șefilor, nu este deloc așa. O arată un studiu, realizat de IWG, grupul din care fac parte Spaces și Regus. Potrivit raportului, 91% dintre respondenți consideră că un spațiu de lucru flexibil are un impact direct asupra creșterii afacerii, asupra maximizării profitului și a menținerii competitivității (87%)  și asupra proceselor de recrutare și de retenție a talentelor (84%). Atunci când nu lucrează de la sediul firmei, aproape jumătate dintre angajați lucrează de acasă, în timp ce 20% preferă cafenelele și opțiunile de tip business lounge.

“Crește cererea pentru ‘la cerere’ și este firesc în contextul revoluției spațiilor de muncă. Timp de generații oamenii s-au obișnuit cu programul de lucru fix, de 8 ore petrecute în același birou. Însă un număr din ce în ce mai mare de companii adoptă un model diferit de muncă ce aduce beneficii de partea angajatorilor și a angajaților și, motiv pentru care companiile își revizuiesc portofoliul imobiliar. Am intrat în era forței de muncă mobile și flexible, iar acest fenoment reprezintă o schimbare majoră nu doar pentru România, dar și la nivel global. Foarte curând conceptul de muncă flexibilă va deveni normalitate”, explică Ramona Predescu (Iacob), Country Manager Regus și Spaces în România.

Ramona Predescu (Iacob), Country Manager Regus și Spaces în România.

90% dintre managerii intervievați sunt de părere că angajații care lucrează în regim remote pot aduce economii semnificative firmei și că utilizarea unor birouri flexibile ar putea duce la scăderea cheltuielilor anuale de management al spațiilor cu până la 10%.

Oamenii de afaceri din România au o disponibilitate scăzută (28%), față de media globală (41%) de a avea capitalul blocat în contracte pe termen lung legate de proprietăți și tehnologie. Peste 60% dintre respondenți au recunoscut că iau în considerare renunțarea la spațiul actual în favoarea unei soluții de sediu flexibil, bazată pe abonament, pentru a redirecționa mai mult capital către inițiative de creștere a afacerii. Principalele 3 avantaje pe care le oferă un spațiu de lucru flexibil pentru o companie care începe activitatea într-o nouă locație sunt legate de evitarea costurilor de amenajare și de investire a capitalului (74%), viteza de set-up a spațiului (64%) și eliminarea perioadei de ‘business downtime’ aferent acestor activități (31%). Obstacolele percepute ca relevante atunci când companiile se extind în noi locații sunt legate de raportul calitate-preț (78%), costul cu infrastructura IT și servicii (67%) și resursele necesare pentru dotarea și amenajarea noului spațiu (57%).

Managerii români sunt de părere că un mediu de lucru flexibil, din perspectiva alegerii orei și a locației, îi ajută pe angajați să fie mai productivi (peste 80%), mai satisfăcuți la locul de muncă și să aibă întâlniri mai eficiente (peste 70%), și totodată le permite acestora să lucreze mai aproape de casă (peste 50%). Caracteristicile unui spațiu de lucru ‘productiv’, în opinia respondenților din România, sunt date de un design inspirațional pentru colegi și clienți (72%), de internetul de mare viteză (57%), de un număr generos de săli de întâlnire (40%) și de acces la căile de transport (34%).