BizRemote by certSIGN Finanțe Stiri

Raiffeisen Bank: rate amânate pentru peste 25.000 de clienți

13 apr. 2020 3 min

Raiffeisen Bank: rate amânate pentru peste 25.000 de clienți

Reading Time: 3 minute

Banca pune la dispoziția clienților mai multe canale pentru solicitările de amânarea ratelor, dar arată că timpii de așteptare rămân mari, pentru că numărul de solicitări este în creștere.

Raiffeisen Bank a soluționat cererile a peste 25.000 de clienți persoane fizice cu credite, care au solicitat amânarea plații ratelor, în perioada 16 martie – 3 aprilie, de la decretarea stării de urgenta până la intrarea în vigoare a ordonanței privind amânarea ratelor, arată banca, într-un comunicat.

“Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clienții care aveau în contract opțiunea de amânare a ratelor, precum și posibilitatea să o exprime prin intermediul call-center-ului, fară nici o altă formalitate, dat fiind că acesta este un canal securizat și cu înregistrare a opțiunii clientului. Pentru alți circa 7.000 de clienți am găsit soluții potrivite cu situația concretă pe care ne-au relatat-o. Era normal în contextul în care oamenii sunt îngrijorați că le scad veniturile sau că își pierd locul de muncă să vină către noi din primul moment când a fost decretată starea de urgență, să vadă ce posibilități sunt dacă au nevoie de o amânare a ratelor. Ce facem noi este, pe de o parte să găsim soluții rapide, inclusiv operaționale, care nu sunt deloc simple în pandemie, pe de altă parte să înțelegem bine și situația concretă a clientului; amânarea ratelor este o soluție temporară, însă trebuie înțeles și faptul că, de pildă, OUG 37/2020 oferă posibilitatea de suspendare a ratelor până la 9 luni, dar asta nu înseamnă că e necesară o amânare atât de extinsă, și nici că e potrivită pentru orice situație”, a explicat Cătălin Munteanu, director executiv Aria persoane fizice.

Recomandarea băncii pentru clienții săi este să-și analizeze nevoile în mod rațional, să nu ia decizii financiare pripite și să nu se supună la șocuri, nici acum și nici în viitorul apropiat. 9 luni în plus la un credit poate fi o perioadă destul de mare.

În același timp, este bine să fie utilizate toate canalele puse la dispoziție de bancă pentru orice informații legate de servicii și produse, pentru a micșora timpii de așteptare în call-center.

“În aprilie comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut avem un număr de apeluri cu 200% mai mare. Oamenii sună în principal pentru activarea serviciilor de mobile banking, informații legate de produse și servicii și solicitări de amânări la rate. Lucrăm cu echipe extinse, în diferite clădiri, căci trebuie să respectăm regulile de protecție sanitară. Am mărit capacitatea echipei de call-center și ni se alătură și colegi din rețeaua de agenții pentru a micșora timpii de așteptare, pentru că înțelegem că este un canal foarte important pentru client în această perioadă. În același timp, diversificam canalele pe care clienții pot să ajungă la noi, să transmită solicitările sau să primească informații utile”, a spus Gabriel Chenescu, directorul Centrului Operațional al Raiffeisen Bank.

Banca colecteaza solicitari conform OUG 37/2020 pe urmatoarele canale:

formular online pe site https://www.raiffeisen.ro/persoane-fizice/in-sprijinul-tau/asistenta/suspendare-rate-credite/, la telefon*2000, pe email suspendarerateOUG37@raiffeisen.ro, în agențiile băncii sau prin poștă, la adresa din București, Calea Floreasca, nr. 246 D, cod poștal 014476 . Clienții băncii pot opta pentru noile reglementari în termenul legal, adică până la 14 mai 2020.

Se poate solicita facilitatea de suspendare a obligațiilor de plată pentru unul sau mai multe credite deținute, iar clientul vă înregistra o singură solicitare menționând toate produsele de creditare pentru care vrea să primească facilitatea. Fiecare produs de creditare pentru care se solicita amânarea la plată trebuie să îndeplinească următoarele condiții, conform OUG 37/2020 și a normelor de aplicare:

– să fie afectat direct sau indirect de pandemia de COVID19;

– creditul să fi fost acordat înainte de 30.03.2020;

– creditul să nu înregistreze restanțe la data de 16.03.2020;

– să nu fi fost declarată scadența anticipată până la 30 martie 2020 inclusiv.

Clienții pot găși informații despre unitățile băncii care sunt deschise și funcționează, cu respectarea tuturor regulilor de protecție sanitară pe site-ul băncii: https://www.raiffeisen.ro/covid-19/

De asemenea, detalii despre modul in care functionează aplicatia Raiffeisen Bank Smart Mobile pot fi gasite in acest video;

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: