Companii Interviuri

Apa trece, eroii rămân

10 aug. 2021 6 min

Apa trece, eroii rămân

Reading Time: 6 minute

Apa Nova a lansat de curând o campanie de imagine, „Eroii orașului”, care îi are în centrul atenției pe cei peste 1.800 de profesioniști din cadrul companiei care pot fi catalogați drept eroi prin prisma muncii depuse în perioada pandemiei de Covid-19. O mare parte dintre cei care au putut să se simtă confortabil în propriile case, transformate în  birouri în timpul crizei de sănătate publică, au devenit conștienți de valoarea muncii angajaților Apa Nova, de acei lucrători esențiali care au fost tot timpul la datorie, pentru ei.

Ramona Dumitru, Director de Comunicare și Public Affairs Apa Nova ne-a oferit mai multe detalii despre noua campanie de imagine, despre ce presupune dezvoltarea unei campanii de anvergură și ne-a vorbit despre provocările comunicării pentru o companie de utilități.

Apa Nova a lansat recent o nouă campanie de imagine, denumită “Eroii Orașului”. Care este conceptul din spatele campaniei și de ce această idee?

Criza pandemică pe care o parcurgem cu toții a adus la nivel de percepție una dintre cele mai notabile schimbări din ultimii ani. Acum „vedem” oamenii în moduri în care rareori îi vedeam înainte.

Prezența noastră permanentă, în calitate de furnizori de servicii esențiale, atât în teren, cât și dincolo de acesta, pe toată perioada stării de urgență și nu numai, răspunzând nevoilor clienților și locuitorilor orașului, a făcut mai vizibilă ca niciodată importanța muncii noastre. A devenit astfel evident pentru întreaga comunitate faptul că, prin activitatea noastră, punem orașul în mișcare. Unii ne-au numit eroi.

Mulți dintre cei care au putut să se simtă confortabili în propriile case, transformate în propriile birouri, în unele cazuri, au devenit conștienți începând cu primăvara trecută de valoarea muncii angajaților Apa Nova, de acei lucrători esențiali care au fost tot timpul la datorie, pentru ei.

Aceste fapte au sporit semnificativ nivelul de încredere acordată companiei Apa Nova și au generat o schimbare majoră de perspectivă: gradul de înțelegere a complexității serviciilor pe care le oferim a crescut exponențial la nivelul publicului larg, iar de aici s-a născut și ideea celei mai recente campanii de comunicare lansate la nivel național – “Eroii Orașului”.

Cine sunt eroii Apa Nova și cum au fost ei identificați?

Toți cei peste 1.800 de profesioniști din cadrul companiei noastre pot fi catalogați în acest fel. Eroi sunt, spre exemplu, angajații Apa Nova care au branșat, în timpul situațiilor de urgență, Spitalul Militar din curtea Institutului Național Ana Aslan la rețeaua de alimentare cu apă, pentru ca medicii să poată să salveze în continuare vieți, în siguranță.

Vorbim totodată de specialiștii care produc nu mai puțin de 177 de milioane de metri cubi de apă potabilă într-un an. De profesioniștii care se asigură că transmit corect date în timp real din nu mai puțin de 700 de locații, monitorizând aproape 28.000 de parametri. De cei cei care fac intervenții rapide în sistemele de canalizare, în condiții de risc.

Având acești oameni incredibili în minte, am conceput campania de imagine ”Eroii Orașului”. Am ilustrat această trecere cursivă de la eroii noștri – angajații Apa Nova – la eroii orașului, plecând de la câteva povești pe care fiecare dintre noi le-a întâlnit în carieră și în viața de zi-cu-zi la un moment dat. Și pentru a da o notă de realism, am integrat în campanie specialiști ai companiei care au prezentat diferite activități.

Pentru mine, personal, ca om de comunicare, acești oameni, de-a dreptul extraordinari, sunt o sursă de inspirație prin dedicarea, responsabilitatea și eforturile lor susținute și vreau să le mulțumesc și pe această cale pentru că au grijă de noi toți.

Ramona Dumitru Director Comunicare si Public Affairs ANB 4

Ce presupune dezvoltarea unei campanii de imagine de anvergură, cum este “Eroii Orașului”?

Eforturi de echipă. Activitatea noastră se află predominant dincolo de lumina reflectoarelor, însă este esențială. Prin tot ceea ce am făcut în cadrul acestei campanii, ca oameni de comunicare, am încercat să ne asigurăm că bucureștenii știu că eroii orașului, despre care poate nu auzim mereu la știri, au fost, sunt și vor fi acolo permanent, pentru binele lor.

Pentru a transpune într-o formă vizuală concisă susținerea pe care Apa Nova o oferă eroilor înfățișați în spoturile TV, de exemplu, am utilizat o tehnică de împărțire a fiecărui cadru în două, ca să ilustrăm legătura dintre două lumi: lumea Apa Nova și lumea eroului urban. Iar angajatul Apa Nova este eroul din spatele eroului.

Aceste spoturi și vizualuri rulează acum pe TV, în print, în social media, precum și în mediul digital, prin această campanie prin care ne dorim să aducem în prim plan pe acei oameni care, prin gesturile lor conștiente, schimbă lumea și ne motivează să devenim mai buni.

Noi suntem aici pentru ca fiecare să-și poată îndeplini misiunea, folosind apa drept ”combustibil” principal.

Performanța unei companii are la bază încrederea și implicarea activă a oamenilor săi. Cum sunt angajații incluși în comunicarea companiei?

Comunicarea inovatoare și relevantă este un obiectiv pe care îl urmărim în aceeași măsură la nivel extern, cât și intern. Astfel, pentru a genera mesaje unitare pentru cei peste 1.800 de specialiști din echipele noastre, am dezvoltat o strategie de comunicare internă pe termen lung, aceasta implicând eforturi susținute pe trei piloni esențiali.

Primul este reprezentat de comunicarea inițiativelor în ceea ce privește dezvoltarea profesională a angajaților noștri. Acționând într-un domeniu strategic, este esențial să avem alături oameni care înțeleg importanța misiunii pe care o au și impactul pe care îl generează la nivel de comunitate.

Cel de-al doilea pilon este legat de comunicarea noutăților și demersurilor companiei, fie că vorbim de proiecte de responsabilitate socială, de campanii de comunicare sau de extinderea serviciilor și beneficiilor pentru clienții noștri. În acest sens, am dezvoltat revista internă Aquazette, unde povestim, printre altele,  despre noile talente pe care le-am atras în companie, despre angajați care se disting prin abordările lor inovatoare, despre planurile investiționale ale companiei, dar și despre performanțele pe care le înregistrăm anual.

Cel de-al treilea pilon este strâns legat de comunicarea contextuală. Spre exemplu, la începutul acestui an, am demarat o campanie de comunicare internă privind vaccinarea, acest lucru fiind esențial cu atât mai mult cu cât echipele noastre se aflau în linia doi de acțiune. Alte inițiative au fost strâns legate de misiunea noastră și de valorile companiei. În luna mai, am lansat campania organizată cu ocazia Zilei Internaționale a Biodiversității. Militând pentru protecția mediului înconjurător și pentru inițiativele care contribuie la construirea unui viitor sustenabil, am considerat esențial ca fiecare membru al echipelor Apa Nova să cunoască amenințările cu care se confruntă biodiversitatea în acest moment și să fie informat cu privire la impactul acțiunilor sale.

La finalul zilei, ne dorim ca fiecare angajat să se simtă valorizat. Văzut. Important. Aportul fiecărui angajat, al fiecărei echipe, este extrem de important pentru performanța companiei noastre. Iar insuflarea acestui lucru este un obiectiv constant pentru echipa de comunicare pe care o conduc pentru că în definitiv, angajații sunt primii și cei mai importanți ambasadori ai oricărei companii, indiferent de domeniul în care activează aceasta. Iar, pe lângă recunoașterea internă de care au parte colegii noștri, mă bucur că prin această nouă campanie reușim să-i aducem în fața publicului larg, a oamenilor pentru care lucrează zi-de-zi.

Care sunt provocările comunicării pentru o companie de utilități?

Identificarea unei strategii de comunicare care să se plieze perfect atât pe obiectivele de business, cât și pe identitatea de brand și pe publicul țintă al companiei poate genera provocări indiferent de domeniul de activitate și, cu atât mai mult, pentru cele de utilități, care au responsabilitatea majoră de a furniza servicii esențiale pentru clienți si consumatori.

La acestea s-a adăugat și contextul pandemic care a reprezentat, fără îndoială, un punct de cotitură pentru oamenii de comunicare. Cu toții am fost provocați să regândim ce este cu adevărat important să transmitem și cum putem face acest lucru într-un mod cât mai empatic și autentic pentru utilizatorii finali.

Oamenii au simțit nevoia, mai mult ca oricând, de o comunicare transparentă, clară și asumată. Au căutat companii care fac mai mult decât să vină în întâmpinarea necesităților deja existente. Companii care anticipează cerințe și care creează soluții plecând de la acestea.

Totodată, în același context pe care îl traversăm cu toții, un element important în comunicarea corporate l-a reprezentat comunicarea internă cu accent pe rolul și responsabilitatea mutuală a angajatului și a companiei. Noi ne-am desfășurat activitatea în mod continuu în această perioadă, fiind furnizori de servicii de utilități publice, deci servicii esențiale, iar angajații noștri au fost, mai mult ca oricând, adevărați eroi. Nouă ne place să spunem că eroii cotidieni nu mai poartă capă, poartă de grijă.

Pentru Apa Nova, această perioadă a reprezentat o oportunitate majoră din mai multe perspective. Pe toată durata pandemiei, am furnizat serviciile noastre fără niciun moment de întrerupere, fiind disponibili pentru clienții noștri non-stop, 24 de ore din 24. Prin urmare, comunicarea s-a produs fără sincope – ne-am asigurat că suntem prezenți acolo unde utilizatorii serviciilor noastre se simt cel mai confortabil să comunice: pe site, prin aplicație, telefonic sau prin platformele de social media.

Obiectivul nostru a fost ca prin tot ceea ce comunicăm să fim clari, transparenți și relevanți pentru clienți și consumatori. Să acționăm și, în același timp, să reacționăm instant și să venim rapid cu soluții, într-o perioadă în care oamenii aveau nevoie de atenție, siguranță și confort mai mult ca niciodată.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: