Digital Tech

Aplicația Clubhouse înregistrează conversațiile. Și asta nu este cea mai mare problemă

28/02/2021 3 min read

Aplicația Clubhouse înregistrează conversațiile. Și asta nu este cea mai mare problemă

Reading Time: 3 minute

Aplicația Clubhouse a atins 10 milioane de utilizatori, iar specialiștii au estimat că ar valora 1 miliard de dolari. Este o aplicație nouă, încă în versiunea beta.

Și a fost instant adoptată de toți oamenii care doreau o alternativă la conversațiile din jurul dozatorului de apă sau de la spațiul de fumat.

Ce este Clubhouse

Clubhouse este o aplicație doar pentru iPhone care oferă un fel de stream audio, un fel de comunicare la fel ca un walkie talkie, unde cineva vorbește iar ceilalți ascultă.

Aplicația oferă doar un format audio al discuțiilor și până acum puțin timp se credea că înregistrările conversațiilor nu se salvează nicăieri. Cu alte cuvinte, utilizatorii puteau partcipa doar live la aceste discuții.

Clubhouse înregistrează discuțiile din camerele de chat

Persoanele care au citit termenii și condițiile aplicației au descoperit că deși nu pot pune pauză unei discuții și nici nu pot să o asculte mai târziu, Clubhouse face aceasta pentru ei. În termenii și condițiile aplicației este stipulat că ”pentru o perioadă scurtă de timp” se pot înregistra discuțiile din camere. Aceste discuții pot fi folosite ca probe pentru eventualele acțiuni pe care le poate lua aplicația împotriva utilizatorilor

De ce este China implicată în Clubhouse

O altă breșă de securitate, în viziunea specialiștilor IT este aceea că serverele Clubhouse au fost pentru o perioadă de timp în China. Mai precis o parte din infrastructura Clubhouse este administrată de o firmă care are sediul în Shanghai ceea ce înseamnă că datele ar fi putut trece prin China.

După cum știm internetul în China este controlat, iar specialiștii se tem că astfel statul chinez ar fi putut avea acces la datele utilizatorilor.

Aplicația a copiat deja agenda telefonică

Clubhouse este o aplicație care nu este deschisă cu totul pentru public. Una din modalitățile de a intra în aplicație este ori să faci rost de o invitație de la un prieten, ori ca un prieten să te aprobe în aplicație.

Pentru aceasta Clubhouse încurajează utilizatorii să încarce toată agenda telefonică în aplicație. Și dacă aceasta nu ar fi suficient, Clubhouse primește și numerele de telefon ale utilizatorilor care au android și care nu pot descărca aplicația.

Dar aplicația primește și datele din rețelele sociale, de unde poate face un profil al utilizatorilor, dar și al prietenilor din agenda telefonică.

Cu alte cuvinte face ceea ce a făcut Cambridge Analytica în trecut, dar îți cere acceptul. De data asta nu mai e Facebook intermediar.

Clubhouse poate vinde datele personale

O altă problemă a aplicației, descoperită de specialiști, la fel ca în cazul Cambrdige Analytica, este că aplicația poate să împărtășească datele personale ale utilizatorilor fără să le ceară acordul. În termeni și condiții spune clar că ”poate shărui datele personale cu parteneri actuali și viitori”.

Clubhouse urmărește ce faci pe telefon

Chiar dacă nu are reclame, Clubhouse folosește aceleași instrumente pe care le folosesc și reclamele atunci când vor să construiască profilul utilizatorilor. Clubhouse în cazul de față urmărește ce fac utilizatorii în aplicație, ce clickuri dau, timpul petrecut pe o anumită pagină, zona ecranului unde dau click. Aceste date sunt strânse și analizate atât pentru a crea profilul utilizatorului, la fel cum pot fi folosite mai târziu pentru ”partenerii” lor.

Clubhouse este o aplicație care a reușit să genereze suficient de multă atenție, unii oameni au denumit-o deja următoarea aplicație după TikTok. Pe de altă parte, aplicația rezolvă cumva acea lipsă de interacțiune a oamenilor din cauza pandemiei și oferă acest unic mijloc de a participa la o discuție în direct. Iar atât timp cât aceste discuții nu pot fi înregistrate de alții și nu pot fi oprite ca să le asculți mai târziu, dau un fel de unicitate pentru aplicație și senzația că este o aplicație reală.

Leave a comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole pe aceeași temă