Asociatia Businessurilor de Familie, acum si in Romania

<p>  </p> <p> Asociatia Family Business Network Romania („FBN Romania”) a luat nastere la sfarsitul anului trecut si isi doreste sa stimuleze antreprenorii romani in constituirea si pastrarea business-ului in familie si transferarea cu succes a afacerii catre generatiile urmatoare.</p> <p> FBN este o persoana juridica romana de drept privat, fara scop patrimonial si apolitica. Fondatorii sunt companii romanesti infiintate, detinute si administrate de persoane care intentioneaza sa le dezvolte si sa le pastreze in cadrul familiei.</p> <p> Modelul romanesc este dupa cel existent in strainatate – Family Business Network (FBN), o retea internationala care cuprinde cele mai mari familii detinatoare de business din lume. Structurile nationale poarta denumirea de Chapters.</p> <p> Membrii fondatori ai FBN Romania sunt Gabriel Marin (Omnilogic), Mircea Tudor (MB Telecom), Sorin Preda (Global Vision) si Florin Madar (Temad Co).</p> <p> Gabriel Marin, Presedintele FBN Romania, a explicat oportunitatea constituirii si misiunea FBN in Romania si a prezentat pe larg intelesul notiunii de afacere de familie, fondatorii, structura organizationala si de conducere a capitolului romanesc.</p> <p> Au fost facute referiri la aria de adresabilitate a Asociatiei, la valorile specifice promovate de FBN Romania si la sprijinul si beneficiile oferite de Asociatie business-ului de familie romanesc.</p> <p>  </p> <p> <strong>Criterii de eligibilitate</strong></p> <p> Nu orice afacere de familie poate fi membra in aceasta asociatie. Exista cateva criterii de eligibilitate, printre care criterii de performanta (firma sa nu fie in insolventa), apolitice si de imagine.</p> <p> FBN Romania:</p> <p> – sustine necesitatea de a constitui si dezvolta afaceri de familie in Romania;</p> <p> – consilierea familiilor implicate in afaceri pentru asigurarea stabilitatii afacerii si gasirea unor solutii de administrare, finantare sau redresare;</p> <p> – asigurarea accesului la evenimente de networking locale si internationale;</p> <p> – intermedierea contactului cu specialisti, consultanti si furnizori de know-how de specialitate;</p> <p> – sustinerea, in fata autoritatilor locale, nationale si internationale, a necesitatii sprijinirii afacerilor de familie, prin politici adecvate;</p> <p> – promovarea Romaniei, a produselor si companiilor romanesti in cadrul relatiilor cu organizatii similare nationale si internationale.</p> <p> Pe plan mondial, International Family Business Network este prezenta in circa 56 de tari si reuneste peste 5.600 de familii de top, care detin si controleaza afaceri de succes in Europa, America de Nord, Asia-Pacific si America Latina.</p> <p> Divizia europeana, European Family Businesses, reprezinta peste un trilion de Euro in cifra de afaceri consolidata, 9% din PIB-ul Uniunii Europene si peste 5 milioane de locuri de munca.</p>