Business Interviuri

Aurélien Sonet, Pluxee: Valoarea pe care o oferim se bazează tot mai mult pe date, pentru o personalizare accentuată

3 feb. 2025 4 min

Aurélien Sonet, Pluxee: Valoarea pe care o oferim se bazează tot mai mult pe date, pentru o personalizare accentuată

Reading Time: 4 minute

Pe o piață a beneficiilor și implicării angajaților estimată la peste 1.000 de miliarde de euro, digitalizarea și puterea datelor încep să facă tot mai mult diferența, însă contează și oamenii care folosesc toate aceste noi tehnologii. Am aflat mai multe de la Aurélien Sonet, CEO global al Pluxee.

Ce înseamnă astăzi Pluxee?

Grupul Pluxee operează în 29 de țări, suntem un lider global în zona de beneficii și engagement pentru angajați. Acum un an am implementat un proces de spin-off, suntem o companie independentă, listată la bursa din Paris. Numele ales nu e întâmplător. Cei doi „e” vin de la „employee engagement”, „plu” vine de la „plus”, fiindcă oferim mai multă valoare clienților noștri, iar „x” reprezintă catalizatorul, legătura dintre clienții noștri (companiile), angajații acestora, comercianții unde pot fi folosite produsele noastre, și angajații noștri. Noua strategie ne-a permis să accelerăm digitalizarea și creșterea businessului nostru.

De ce ați venit acum în România

A fost important pentru mine să vizitez echipa locală. Atât pentru a le oferi feedback privind activitatea derulată aici, cât și pentru a celebra ceea ce am reușit împreună. Am lansat cu succes brandul Pluxee în România în septembrie 2023 și echipa l-a implementat în toate zonele operaționale și comerciale.

Brandul a devenit cel puțin la fel de cunoscut ca cel pe care îl aveam înainte. Pluxee înseamnă modernitate, agilitate, experiență digitală. Implementarea din România a fost exemplară și am putut executa astfel agenda strategică de a ne întări poziția de lider în zona cardurilor de masă, unde suntem numărul 1, dar și să ne extindem oferta prin noi beneficii pentru angajați oferite clienților noștri.

Oferim și instrumente de măsurare a nivelului de engagement și gradul de mulțumire a angajaților. Este un aspect foarte important, fiindcă avem clienți care investesc masiv în angajații lor și în România există o criză de talente, iar angajatorii trebuie să fie atractivi și să se diferențieze prin ofertele lor. Pluxee îi ajută în această direcție, folosind tehnologiile digitale. Este important ca angajații să aibă acces la aceste servicii printr-o aplicație digitală care să le ofere cea mai bună experiență de utilizare.

Duc înapoi la Paris, din România, energie, speranță, câteva nume de oameni talentați din echipa locală, dar și feedback despre cum putem îmbunătăți felul în care operăm la nivel global.

Cum vă ajută prezența globală?

Totul începe cu tendințele din piață. Vorbim despre o industrie a beneficiilor extrasalariale (carduri de masă, carduri cadou, reward & recognition, mobilitate, sănătate și wellbeing) pe care o estimăm la peste 1.000 de miliarde de euro.

Există macrotendințe similare pentru toate piețele unde suntem prezenți. Principala este legată de lipsa de talente. Apoi, modelul hibrid de lucru presupune mai multă agilitate din partea companiilor, nu mai poți oferi doar beneficii accesibile când angajații vin la birou. Soluțiile noastre însoțesc angajații clienților noștri oriunde. Apoi, contează libertatea de alegere. Au apus vremurile în care directorul de resurse umane decidea singur ce beneficii primesc toți angajații. Platformele de multi-beneficii ajută mult.

Și, nu în ultimul rând, în majoritatea țărilor unde suntem prezenți, oamenii sunt preocupați de presiunile asupra puterii lor de cumpărare. Soluțiile noastre optimizează această zonă. Am adăugat programe precum cel de cashback, care ajută angajații să primească mai mult decât le oferă angajatorul.

O altă preocupare în rândul angajaților este legată de zona de sănătate și wellbeing. De exemplu, în România oferim servicii de telemedicină, dar și posibilitatea de a merge la sală pentru a face sport.

Care au fost provocările digitalizării businessului dumneavoastră?

Am pornit acum șapte ani transformarea digitală. Am încheiat prima fază, avem deja un ecosistem digital. Am făcut totul pas cu pas, profitând de amprenta noastră globală. Azi suntem fără echivoc un business bazat pe tehnologie. Facem anual investiții de circa 10% din venituri, adică peste 100 de milioane de euro, nu doar pentru portofoliul de active digitale, ci și în platforma noastră de date. Valoarea pe care o oferim se bazează tot mai mult pe date, pentru o personalizare accentuată. Investim mult și în zona de securitate cibernetică.

Care este poziția României în ecosistemul Pluxee?

România a fost mereu în prima linie a inovației în cadrul Pluxee. Aici ne consolidămpoziția de lider de piață, dar avem și talente extraordinare, în toate domeniile. De aceea, am folosit mereu piața românească pentru a lansa produse și servicii inovatoare. Echipa de aici a implementat cu succes multe produse-pilot. Știm că, dacă nu funcționează aici, acel produs sau serviciu nu are viitor.

În România avem peste 35.000 de clienți, organizații foarte mari, dar și mijlocii și mici, din sectorul public și din cel privat. În același timp, avem mulți români în roluri globale în cadrul companiei noastre, fiindcă acum câțiva ani am decis globalizarea întregii organizații, pentru a putea profita din plin de progresele digitale. Am dezvoltat un model care a distribuit competențele în toată lumea.

Cum arată viitorul Pluxee

Businessul nostru este o combinație între oameni și tehnologie. Pluxee vrea să rămână un jucător de sine-stătător în zona de beneficii extrasalariale și servicii care contribuie la implicarea angajaților, fiindcă potențialul pieței este enorm și gradul de penetrare e încă redus. Inclusiv în România ne putem extinde mai mult în zona IMM-urilor, de exemplu.

Vrem să vedem cum putem folosi datele pe care le avem de la cele peste 2 milioane de angajați din România pe care îi deservim și de la cei 55.000 de comercianți de aici, fără a neglija, desigur, zona de GDPR. Vrem să adăugăm valoare prin managementul acestor date, prin platforma de multi-beneficii, să integrăm mai bine zona de engagement și să le oferim clienților date și statistici relevante despre programele lor de beneficii. Avem multe de făcut în următorii trei ani în această direcție.

La listare, am promis un ritm de creștere organică de peste 10% în fiecare an a veniturilor până în 2026 și am încredere că vom reuși asta. Dar putem fi mai activi și în zona de fuziuni și achiziții, ca să profităm de oportunitățile care apar. Ne interesează companii care ne pot aduce volum de business, dar și companii care ne pot îmbogăți portofoliul de produse, respectiv companii care ne pot oferi acces la anumite capabilități tehnologice.

Implementăm și inteligența artificială, care însă are nevoie de multe date pentru a da cu adevărat rezultate bune. Acum avem aceste date și putem introduce AI la scară largă în companie. Am folosit deja inteligența artificială în zona de programare software, pe partea de customer care, dar putem obține mai multă valoare prin folosirea AI pe scară largă.

Articole pe aceeași temă: