BNPL își extinde utilizarea la achiziția de alimente și bilete la festivaluri
Reading Time: 3 minuteÎn ultimii ani, BNPL (Buy Now, Pay Later/Cumperi acum, plătești mai târziu) a evoluat rapid dintr-un instrument financiar nișat, într-unul utilizat din ce în ce mai frecvent. Folosit inițial preponderent pentru electronice, electrocasnice, mobilier și modă, BNPL este utilizat astăzi pe scară largă, pentru achiziția unor categorii eterogene de produse, de la cele alimentare, la achiziția de bilete la festivaluri celebre. Date oferite de Mokka, unul dintre primii furnizori BNPL din România, confirmă existența tendințelor de pe piața internațională și pe cea locală.
25% dintre utilizatorii BNPL folosesc plata eșalonată pentru a achita produsele alimentare
Un sondaj LendingTree realizat în aprilie 2025 arată că 25% dintre utilizatorii americani ai BNPL au folosit soluțiile de plată eșalonată pentru achiziționarea de alimente și alte produse de bază, în creștere de la 14% în anul precedent. Acest trend a câstigat teren mai ales în ultimii doi ani.
În 2023, date oferite de la Adobe Analytics au arătat că ponderea comenzilor online de produse alimentare achitate cu BNPL a crescut la 40% în primele două luni ale anului în retailul american, una dintre cele mai mari piețe BNPL din lume. În acea perioadă, conform unui raport al PYMNTS, unul din cinci cumpărători a declarat că plătește produsele a
limentare în rate, pentru că această soluție îi oferă o mai mare „capacitate de a-și gestiona cheltuielile”.
Reprezentanți ai Mokka BNPL susțin că, în viitorul apropiat, iau în considerare extinderea plății amânate și pe segmentul produselor alimentare pentru a le oferi utilizatorilor români ai serviciului o facilitate suplimentară.
BNPL pentru achiziția de bilete la festivaluri și concerte
Îmbrăcămintea și electronicele rămân categoriile principale pentru utilizarea BNPL, cu 42%, respectiv 32% dintre utilizatori optând pentru aceste produse, conform datelor Numerator.com. Tendința este alimentată de dorința consumatorilor de a accesa produse de ultimă generație sau branduri de lux, dar distribuind costurile pe o perioadă mai lungă.
Totodată, potrivit aceleiași surse, 26% dintre utilizatorii BNPL de peste Ocean au folosit aceste servicii pentru achiziționarea de mobilier și decorațiuni interioare, ceea ce a crescut semnificativ vânzările retailerilor de pe acest segment care au oferit opțiunea BNPL.
Electronicele, electrocasnicele și mobilierul sunt categorii tradiționale de utilizare a BNPL și în România, tocmai pentru că permite clienților să investească în produse de valoare mare fără ca lichiditățile personale să fie imediat afectate. În timp ce, în România, serviciul de plată amânată se extinde tot mai mult spre categoria modă, peste Ocean utilizatorii au descoperit avantajul de a-și finanța cu BNPL cheltuielile pentru participarea la diverse evenimente. La celebrul festival american Coachella din 2025, 60% dintre participanți au achiziționat bilete folosind planuri de plată în rate, arată un raport Billboard. Astfel, participanții au putut avea acces la eveniment cu un cost inițial de doar 49,99 de dolari, urmând ca restul să fie achitați în rate fără dobândă (dacă plățile se efectuează la timp).
Aceste date evidențiază clar modul în care serviciile BNPL se extind dincolo de achizițiile tradiționale, devenind o componentă esențială în strategiile de cumpărare ale consumatorilor moderni. Astfel, în contextul economic actual marcat de inflație și presiuni financiare, BNPL se profilează ca o soluție la îndemâna oricui pentru facilitarea accesului la produse, servicii și experiențe dintre cele mai diferite.
Mokka este un serviciu de top Buy Now Pay Later (BNPL), care oferă soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori.
Mokka a dezvoltat soluții de plată BNPL inovatoare și flexibile, oferind clienților opțiunea de a face achiziții în magazinele online și offline și de a plăti alegând cele mai convenabile planuri de plată, care variază de la 30 de zile la 24 de luni.
Mokka a încheiat parteneriate cu peste 150 de retaileri activi pe piața din România, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și altele. Comercianții care activează această metodă de plată înregistrează rate de conversie mai mari, o creștere a valorii medii a coșului de cumpărături și o apreciere a vânzărilor incrementale, consolidând în același timp loialitatea consumatorilor.
Mokka cooperează cu Lensa, Reserved, Cropp, Mohito, Sinsay, House, Boutique Mall, Optiblu, F64, Aosom, CCC, Humanic, Office Shoes, Savicki, Mi-Home și mulți alții. Mai multe detalii despre companie sunt disponibile pe www.mokka.ro.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz