Bosch investește peste 2,5 miliarde de euro în inteligența artificială
Reading Time: 2 minuteBosch va investi peste 2,5 miliarde de euro în inteligența artificială până la finalul anului 2027, compania propunându-și să atingă o cifră a vânzărilor de peste 10 miliarde de euro până în 2035, cu soluții pe bază de IA pentru conducere asistată și automatizată.
”Descoperirile din domeniul IA permit accesarea unor capitole complet noi în tehnologie, accelerarea dezvoltării inovațiilor și transpunerea acestora în afaceri”, a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch, în cadrul evenimentului Bosch Tech Day 2025.
Impact AI în industria automotive
Compania germană intenționează să utilizeze avantajele inteligenței artificiale în domeniul conducerii asistate și automatizate. Chiar dacă dinamica acestui domeniu nu a atins încă apogeul, Bosch nu are nicio îndoială cu privire la succesul pe piață pe termen lung al conducerii automatizate, au precizat oficialii companiei.
Grupul german preconizează că vânzările sale în materie de software, tehnologie cu privire la senzori, computere de înaltă performanță și componente de rețea se vor dubla până la mijlocul anilor 2030, ajungând la peste 10 miliarde de euro. Bosch utilizează IA pentru conducerea automatizată, de exemplu pentru vizualizarea mediului din jurul autovehiculului și pentru planificarea traseului. Datorită IA, vehiculul gândește în perspectivă, anticipează comportamentul celorlalți participanți la trafic și calculează pașii următori pentru a ajunge la destinație în siguranță. Pe lângă faptul că oferă mai multă siguranță la bordul vehiculelor, IA ajută și la scurtarea semnificativă a timpilor de dezvoltare pentru produsele noi.
De exemplu, Bosch dispune de o bază de date unică asigurată de senzorii care echipează vehiculele pentru a alimenta o soluție de IA generativă și astfel poate antrena sistemele mult mai rapid și mai eficient. Acest lucru are potențialul de a deschide calea pentru asistenți la conducere și funcții de conducere automatizată și mai fiabile în viitor.
Dialog între AI și IA
În domeniul producției, Bosch se concentrează deja pe următorul nivel al inteligenței artificiale: agentic AI, care este capabilă să ia propriile decizii și să efectueze propriile acțiuni. „Agentic AI poate oferi IA un impuls similar cu cel pe care smartphone-ul l-a dat internetului”, a declarat Tanja Rueckert, membră a consiliului de administrație Bosch. Tehnologia revoluționară permite rularea în paralel a diverselor procese. Mai mulți agenți IA pot forma o echipă, un sistem multi-agent supravegheat de oameni sau de un agent coordonator. Bosch utilizează deja intern această posibilitate: sistemele multi-agent monitorizează dispozitivele din producție, prevăd cerințele de întreținere și optimizează programarea personalului. „Am atins deja nivelul următor. Ca urmare, au fost reduși timpii de nefuncționare neplanificați și a crescut productivitatea în ansamblu”, spune Rueckert.
Pe lângă propriile fabrici Bosch, vor beneficia și alte companii de expertiza Bosch în domeniul agentic AI: organizația dezvoltă o platformă care va fi pusă la dispoziția altor companii începând cu toamna anului 2025, permițându-le să își creeze propriile sisteme multi-agent cu puține sau chiar fără cunoștințe de programare. Obiectivul este de a asigura o producție mai eficientă, de a reduce costurile și de a putea reacționa mai flexibil la cerințele pieței. În acest fel, utilizarea cuprinzătoare și orchestrată poate asigura economisirea câtorva milioane de euro.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz