BUMBU a devenit cel mai apreciat rom la nivel global
Reading Time: 3 minuteRezultatele remarcabile ale BUMBU la nivel global au depășit cu mult media categoriei de rom, devenind factorul-cheie care a susținut creșterea generală.
Potrivit IWSR Global Trends Report 2025, premiumizarea își menține forța la nivel global, chiar dacă evoluează într-un ritm diferit de la o piață la alta. Segmentul premium și super-premium a crescut la nivel global cu 3% în 2024, pe fondul frecvenței de consum mai scăzute, dar a unei alegeri mai atente a consumatorilor, care caută calitate, relevanță și experiențe memorabile, mai ales în universul vibrant al cocktailurilor.
BUMBU este brandul super-premium de rom cu cea mai puternică expansiune, înregistrând în 2024 o creștere de 40% și obținând un market share internațional de 27%, impunându-se astfel ca lider absolut global al segmentului de rom super-premium.
BUMBU este numărul 1 și în România, devenind în anul fiscal 2025 (iulie 2024-iunie 2025), liderul categoriei de rom (în total) în universul Modern Retail[1], cu o creștere valorică aproape dublă față de anul anterior și de peste 9 puncte market share[2].
„BUMBU a devenit romul numărul unu în valoare pe piața din România datorită unui mix coerent de acțiuni în Off Trade și E-commerce. Împreună cu o echipă puternică, am construit o prezență premium la raft, am creat momente memorabile de interacțiune cu consumatorii prin degustări și experiențe tematice, am implementat promoții tactice în perioade cheie și am consolidat distribuția prin parteneriate strategice cu retailerii. Această sinergie între vizibilitate, experiență și disponibilitate a fost motorul creșterii continue, transformând BUMBU într-un simbol al segmentului premium în România” a declarat Andrei Șchiopu, Head of Modern Trade Pernod Ricard România.
Pe piața din România BUMBU a înregistrat o creștere constantă și susținută, devenind rapid preferatul consumatorilor atât din punct de vedere al gustului, cât și a personalității de brand autentice, puternice și care setează trenduri, nu le urmează.
Datorită parteneriatului puternic dintre Pernod Ricard România și Sovereign Brands, BUMBU a înregistrat o dublare a volumului vândut pe piața din România în fiecare dintre ultimii 3 ani, iar tendința de creștere se va menține și în perioada următoare, conform estimărilor reprezentanților companiei.
„România este în prezent una dintre cele mai importante piețe pentru BUMBU la nivel global și se numără printre țările cu cele mai semnificative creșteri. Sunt mândru de confirmarea statutului de lider global al BUMBU și de faptul că și în România ocupăm poziția de lider în Modern Trade. Acest rezultat este rodul eforturilor concertate ale echipei reunite Pernod Ricard România și Sovereign Brands, în care mixul de competențe, creativitate, dedicare și o structură de business solidă au contribuit în egală măsură” a declarat Bogdan Dănceanu, International Sales Director CEE & Middle East Sovereign Brands
„Construcția unui brand cultural precum BUMBU merge dincolo de mixul clasic de marketing– este despre curatorierea unei lumi în care oamenii își doresc să aparțină. Prin împletirea brandului cu muzica, arta si stilul de viață, acesta se transformă dintr-o băutură într-o mișcare. Mai mult, îmbinarea poveștii de brand cu acțiuni comerciale puternice și susținute, a transformat BUMBU într-un brand de rom iconic, al cărui succes și recunoaștere, atât internațională, cât și pe piața din România, ne fac mândri” a declarat Adelina Din-Țurcanu, Marketing Manager Pernod Ricard România.
Pe termen mediu și lung, Pernod Ricard România și Sovereign Brands vor continua să sprijine dezvoltarea BUMBU, consolidându-i poziția de lider în categoria de rom și oferind consumatorilor experiențe memorabile, în linie cu valorile autentice ale brandului.
BUMBU este mai mult decât un rom artizanal – este o declarație de stil, o energie care se simte și se trăiește. Inspirat din rețete autentice din Caraibe, BUMBU combină tradiția cu personalitatea vibrantă a culturii contemporane. Fie că e vorba de BUMBU Original, cu notele sale bogate și condimentate, de XO – matur și sofisticat, sau de Cream – cremos, decadent și perfect pentru momentele relaxate, fiecare variantă spune o poveste și creează o stare. Brandul a fost rapid adoptat de artiști, creatori și trendsetteri din toată lumea pentru că vorbește sincer și direct, și nu urmează trenduri, ci le creează.
[1] Value market share, conform Nielsen Iunie 2025, în segmentul Modern Trade, universul hypermarket și supermarket
[2] BUMBU are cea mai mare cotă de piață (28,1%), cu creștere în puncte procentuale 9,2 într-un an fiscal. Value market share, conform Nielsen Iunie 2025 , în segmentul Modern Trade, universul hypermarket și supermarket
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz