Companii Lifestyle

Business in camasi romanesti

17 iun. 2016 3 min

Business in camasi romanesti

Reading Time: 3 minute
gheorghe zamfir Turoiu1
foto: Zoltan Lorencz

De peste 20 de ani, designerul Liliana Turoiu creaza tinute pentru femei, piese al caror stil s-a conturat la granita dintre arta, moda, cultura si traditie, iar reactia barbatilor care au descoperit albumul de arta si costum „Zestrea” a convins-o sa faca o linie exclusivista de camasi barbatesti. Colectia a fost un real succes de la aparitie, prima camasa fiind purtata de maestrul Gheorghe Zamfir.

„Mi-am propus sa creez o camasa ca o semnatura. O camasa care vorbeste despre purtatorul sau, dar si despre eleganta masculina – prin croi, despre vibratie romaneasca – prin broderii atent selectate, despre confort – prin materialele de foarte inalta calitate”, spune Liliana Turoiu.

Linia masculina „Zestrea” cuprinde camasi de ceremonie, dar si o linie bussines, din materiale de inalta calitate, avand mici broderii in culorile nationale. Camasa purtata de Gheorghe Zamfir este prima piesa a liniei de ceremonie, cea de-a doua ajungand la un alt celebru artist, Andre Rieu, cu ocazia concertelor pe care acesta le-a sustinut recent la Bucuresti.

In orice proiect facut cu pasiune exista cu siguranta o intamplare frumoasa. In cazul Lilianei Turoiu, prima camasa de ceremonie din linia masculina „Zestrea” are propria ei poveste de suflet: camasa alba cu broderie albastra pe gulerul tunica, pe piept si mansete a fost gandita si creata special pentru maestrul Gheorghe Zamfir.

„De aproape doi ani expun in strainatate colectia Zestrea pe muzica acestui mare artist cunoscut pe intreg mapamondul drept «regele naiului». Intalnirea cu o personalitate complexa precum maestrul Gheorghe Zamfir, naist, dirijor si compozitor, singurul artist roman ce detine peste 120 de discuri de platina si de aur precum si alte numeroase distictii de recunoastere a performantei sale artistice, reprezinta pentru mine o onoare profesionala si o mare bucurie personala”, spune Liliana Turoiu. Designerul crede ca muzica lui Gheorghe Zamfir este in acest moment cea mai frumoasa din lume si marturiseste ca a fost foarte fericita sa vada bucuria si placerea deosebita cu care celebrul artist a purtat in concert aceasta prima camasa „Zestrea” pe care i-a dedicat-o.

Bijuterii textile

Idea liniei de camasi barbatesti s-a conturat pornind de la dorinta purtatoarelor colectiei „Zestrea” si clientelor fidele ale casei care si-au dorit piese de vestimentatie masculina cu detalii de inspiratie romaneasca pentru partenerii lor. De asemenea, barbatii care au descoperit albumul de arta si costum „Zestrea” si-au dorit o camasa simpla, clasica, avand un detaliu de broderie romaneasca, asemeni unei carti de vizita pe care o prezinta firesc unui partener de afaceri.

TuroiuZL2
foto: Zoltan Lorencz

„Multi oficiali romani pe care am avut ocazia sa ii intalnesc la evenimente din strainatate si-au exprimat dorinta de a purta o camasa in stilul colectiei Zestrea. Astfel am creat linia business ideala pentru a fi purtata la intalniri de afaceri cu parteneri straini, la targuri si conferinte in afara granitelor tarii, la evenimente oficiale”, povesteste Liliana Turoiu.

Totodata, foarte multi clienti cumpara aceste camasi pentru a face un cadou special in tara sau in strainatate. Broderiile stilizate ale camasilor de zi sunt extrem de discrete, pozitionate pe mansete asemeni unor bijuterii textile. „Tesaturile alese sunt din colectia celor mai mari producatori in domeniu si contin bumbac, in sau matase. Broderiile geometrice discrete – in cazul modelelor business – sau cele foarte pretioase in cazul modelelor de ceremonie, definesc, de altfel, intreaga colectie”, spune liliana Turoiu.

Desi creaza vestimentatie feminina de peste 20 de ani, linia de camasi barbatesti „Zestrea” a fost o provocare pentru Liliana Turoiu. Proiectarea unei astfel de linii impune mult mai multe rigori: de la tesatura, tipare, gradare pe masuri, utilajele specializate pana la accesorii, mod de etichetare si ambalare. „Avand deja o experienta in domeniul proiectarii si al productiei, am reusit sa depasesc aceste etape si cred ca marea provocare a fost sa creez piese «altfel», moderne, riguroase, simple, dar in egala masura foarte complexe si foarte puternice vizual, in acord cu mesajul colectiei Zestrea”, spune designerul.

Targetul acestei colectii sunt persoanele de cariera, cu un nivel superior de educatie si cu o pozitie financiara „medium to high”. Persoane preocupate de imaginea proprie si mai ales de o identitate vizuala puternic personalizata. In egala masura colectia se adreseaza tuturor persoanelor ce simt romaneste si rezoneaza cu traditia si valorile romanesti, indiferent de varsta, incluzand aici artisti, sportivi de performanta, persoane oficiale, mai spune Liliana Turoiu.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: