fbpx
Companii CSR Stiri

Cum se adaptează Betano România la realitățile noului context6 min

14/01/2021 4 min read

Cum se adaptează Betano România la realitățile noului context6 min

Reading Time: 4 minute

La sfârșitul anului 2020, Betano România a lansat un nou proiect de CSR, „Masă pentru Doi”, o inițiativă de susținere a sectoarelor din România care au resimțit în mod direct și imediat efectele crizei pandemice – sănătate și HoReCa. În perioada 17 decembrie 2020 – 15 ianuarie 2021, Betano ține restaurantele mici în mișcare și oferă personalului medical din linia întâi mese calde, cu ajutorul Asociației CSR Nest. Concret, în această perioadă, 15 restaurante livrează 15.000 de meniuri calde către 5 spitale, din 4 orașe din România.

Am stat puțin de vorbă cu Dragoș Mîndreci, Country Manager Betano Romania (foto deschidere), și am povestit despre ideea și motivația din spatele proiectului, despre adaptarea strategiei brandului la contextul actual, precum și despre tendințele la nivel de industrie.

Dragoș Mîndreci spune că proiectul are la bază solidaritatea și responsabilitatea, valori care se regăsesc în activitatea companiei și că vine ca o continuare firească a acțiunilor de sprijin pe care Betano le-a demarat în primăvară, printr-o donație direcționată către Crucea Roșie Română.

„Criza pandemică a adus, odată cu ea, o realitate la care am încercat să ne adaptăm constant și am intervenit acolo unde era mai mare nevoie de susținere. Într-o perioadă critică pentru întreaga societate, am fost alături de Crucea Roșie Română și am donat 100.000 de euro pentru achiziționarea de echipamente urgente și necesare pentru spitalele din România.”

Country Managerul Betano Romania mai spune că, pentru Betano, calitatea de a fi membru al comunității locale înseamnă mai mult decât simpla aliniere la normele locale și internaționale.

„Pentru noi, înseamnă să sprijinim dezvoltarea durabilă a întregii societăți și să ne implicăm direct ori de câte ori este nevoie. La atât de multe luni de la debutul pandemiei în România, personalul sanitar duce o luptă neobosită cu virusul, iar impactul economic este tot mai vizibil. Tocmai de aceea, am căutat de data aceasta soluții pentru a ușura povara din două sectoare puternic afectate. Astfel, Masă pentru Doi le oferă un moment de respiro celor care se îngrijesc de sănătatea noastră, susținând totodată activitatea restaurantelor mici.”

Prin parteneriatul cu Asociația CSR Nest, Betano a ales să sprijine restaurante din categoria afacerilor de familie sau deținute de mici antreprenori români, foarte vulnerabile în contextul pandemic. În același timp, respectivele restaurante trebuia să aibă o reputație bună în rândul consumatorilor, cu meniuri variate și accesibile, la care clienții sunt dornici să se întoarcă.

Strategie pentru proiecte premium

Betano s-a concentrat pe crearea și furnizarea unui conținut premium, relevant pentru audiențele vizate.

„Inovația reprezintă una dintre valorile de bază ale Betano, iar această caracteristică se reflectă în fiecare campanie de comunicare pe care o dezvoltăm atât în online, cât și pe alte canale. Prin fiecare proiect, ne dorim să consolidăm imaginea brandului, dar și să construim la schimbarea percepției asupra industriei, în același timp”, a mai spus Dragoș Mîndreci.

De fapt, strategia pentru anul trecut a avut la bază adaptabilitatea și viteza de răspuns la noile realități sociale. Trebuie spus că Betano oferă două categorii mari de produse: pariuri sportive și cazinou online. În prima parte a pandemiei, majoritatea competițiilor sportive tradiționale au fost amânate, astfel că brandul s-a adaptat rapid și a făcut o schimbare în strategia de comunicare, punând accent îndeosebi pe promovarea cazinoului online și a turneelor de E-sports. Au fost încheiate parteneriate strategice, devenind partenerii principali ai Federației Române de Automobilism Sportiv, precum și ai primei ediții a Campionatului Național Digital pe Circuit. O altă direcție de business a fost susținerea sportului digital, astfel că Betano a devenit partener principal al GameOne Esports (cel mai mare organizator de evenimente sportive electronice din România), lansând turneul Betano Masters de Counter-Strike: Global Offensive, destinat amatorilor de E-Sports din România. Parteneriatul a marcat o premieră în scena sporturilor românesti, Betano fiind prima companie din industrie care a investit în dezvoltarea sporturilor electronice.

Un alt proiect cu un concept unic în România a fost „Ruleta Celebrităților”, un proiect tip serial, care a avut la bază crearea unui conținut de divertisment modern pentru fanii și utilizatorii Betano. În fiecare lună, câte o pereche de vedete a fost invitată să joace la masa live de Ruletă Exclusivă Betano, într-o experiență unică, transmisă live simultan pe paginile lor de Facebook și de Instagram. În plus, campania a avut și o componentă puternică de implicare directă a comunităților, oferindu-le fanilor șansa unică de a juca live, alături de vedetele preferate, la aceeași masă. Mii de persoane au urmărit transmisiunile live și au accesat platforma Betano, iar compania a reușit, prin intermediul acestui proiect, să creeze conținut de divertisment live, în linie cu profilul platformei Betano.

Cum vede Betano tendințele din realitatea post pandemică

În 2020, industria jocurilor de noroc a dat dovadă de o adaptabilitate ridicată și de perseverență. Toți jucătorii care aveau o strategie omni-channel s-au repliat și s-au concentrat mult mai mult asupra online-ului.

„Restricțiile impuse de autorități au condus și ele la educarea și orientarea consumatorilor din agenții și cazinouri fizice în mediul online, iar acest proces va schimba considerabil modul de dezvoltare a industriei. Desigur, o bună parte din clienții agențiilor fizice se vor întoarce odată cu redeschiderea acestora, dar credem că vor continua să mențină într-o anumită măsură și activitatea din online”, afirmă Country Managerul Betano Romania.

Dragoș Mândreci consideră că piața nu va mai fi împărțită doar în online și offline și că, asemeni operatorilor omni-channel, și clienții vor deveni omni-channel, fără a mai exista acea trăsătură definitorie și de diferențiere între „client de online” și „client de agenție”.

Chiar dacă această pandemie a produs schimbări majore în stilul de viață al oamenilor, cât și în modul de desfășurare a majorității businessurilor, ea a forțat adaptarea în fața unei noi realități. „Am învățat pe parcursul acestui an să avem planuri alternative în tot ceea ce facem, în toate zonele de lucru, fie că ne referim la marketing și comunicare sau la activități operaționale. Indiferent de context, pentru noi rămân definitorii patru elemente de bază: clienții, echipa, partenerii și obiectivele de performanță”, a mai spus Dragoș Mîndreci.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *