Businessul Apemin Tușnad a crescut cu 22% în 2024
Reading Time: 2 minuteApemin Tușnad, unul dintre cei mai dinamici producători de apă minerală naturală din România, a încheiat anul 2024 cu o creștere de 22% a cifrei de afaceri față de anul precedent, ajungând la 23,6 milioane de euro.
Evoluția companiei a depășit media pieței, pe toate canalele de distribuție, iar tendința se păstrează și în 2025 – primele trei luni au adus un plus de 16% versus aceeași perioadă a anului precedent.
Toate cele trei branduri din portofoliul Apemin Tușnad – Tușnad, Artesia și Izvorul Ascuns – au avut evoluții pozitive în 2024. Una dintre cele mai spectaculoase performanțe a fost înregistrată de Artesia, brand de apă minerală naturală plată, care a avut un plus de 72% față de anul precedent în volum (unități). Mai mult, calitatea apei Artesia a fost recunoscută la nivel internațional, brandul primind în 2024 distincția de Superior Taste Award din partea International Taste Institute.
Creștere Apemin Tușnad, susținută prin investiții strategice
Performanța solidă a companiei s-a datorat investițiilor strategice în zona operațională, consolidării echipei de vânzări și extinderii portofoliului de canale de vânzare la nivel național – retail modern, tradițional și e-Commerce. Bugetul de investiții Apemin Tușnad a cunoscut o majorare cu 112% în 2024.
Investițiile din zona operațională au vizat extinderea capacității de depozitare până la 7.350 mp și reconfigurarea infrastructurii de acces pentru camioane, facilitând fluxurile logistice. În paralel, compania a modernizat echipamentele de producție, aliniindu-se celor mai noi standarde tehnologice din industrie, pentru a asigura calitatea și sustenabilitatea resurselor hidrologice din zona Tușnad.
„Asigurarea performanței operaționale și tehnologice a fost una dintre prioritățile noastre. Această strategie ne-a permis să ne consolidăm distribuția și să modernizăm toate palierele afacerii. Astfel, am reușit să ducem Apemin Tușnad într-o nouă etapă de dezvoltare și să ajungem la cât mai mulți consumatori care caută o apă minerală naturală autentică – un rezultat datorat în egală măsură partenerilor și echipei noastre.”
Mihai Neagu, CEO Apemin Tușnad
Proiecte de investiții în sustenabilitate și modernizare
În 2025, Apemin Tușnad a demarat un nou proiect de investițiide 250.000 euro (din care 184.000 euro provin din fonduri europene) pentru instalarea unui sistem fotovoltaic de 400 kW, amplasat pe o suprafață de 3.200 mp. Energia produsă va acoperi 16% din consumul anual al locației, reducând emisiile de CO₂ cu aproximativ 285 tone pe an. În continuare, compania se va concentra pe optimizareaproceselor de îmbuteliere existente și extinderea capacităților de stocare a produselor finite. Vor urma investiții în noi linii de îmbuteliere cu tehnologie de înaltă performanță, pentru utilizarea sustenabilă a resurselor de apă minerală naturală și conservarea perimetrului hidrologic natural Tușnad.
Apemin Tușnad a avut o tendință constantă de creștere în ultimii ani, gestionând cu succes provocările industriei de profil. Performanța companiei a fost recunoscută și de Forbes România, în cadrul Galei Liga Campionilor în Business. Premiul recunoaște ritmul sustenabil și susținut de creștere din ultimii 10 ani, bazat pe investiții strategice, inovație și respect față de natură, echipă și comunitate.
Apemin Tușnad are în portofoliu brandurile Tușnad, Artesia și Izvorul Ascuns. Fabrica de îmbuteliere a apei minerale naturale Tușnad a fost construită în 1973, în Tușnadu Nou, iar activitatea unității de producție a început un an mai târziu. Apa este captată dintr-o zonă naturală, vulcanică, în bazinul Ciucului Inferior. În 2024, brandul Artesia a obținut distincția Superior Taste Award, acordată de International Taste Institute din Bruxelles – una dintre cele mai prestigioase instituții independente de evaluare a calității gustului din lume.
Secțiune susținută de Raiffeisen Bank
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz