Companii CSR Stiri

Ce este ASAP sau cum să faci reciclarea distractivă

14 dec. 2020 3 min

Ce este ASAP sau cum să faci reciclarea distractivă

Reading Time: 3 minute

The Institute, cu sprijinul Lidl România, a lansat în iunie platforma ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului), un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectarea selectivă și reciclare.

Prin conținutul și activitățile produse de platforma ASAP, tinerii sunt deter­minați să conștientizeze că este în puterea lor să cumpere mai puțin plastic, să îl refolosească pe cel deja achiziționat și să îl colecteze corect pe cel care nu mai poate fi folosit.

Ca să-și atingă obiecti­ve­le, platforma ASAP oferă conținut nou și interactiv care prezintă într-un mod dis­tractiv pro­ble­matica plasticului: ani­mații, numere de stand-up, muzică adaptată tematicii interpretată de ar­tiști autohtoni din sfera preferințelor publicului țintă, dar și interpretări ale problematicii plasti­cului expuse de creatorii de conținut pe care adolescenții îi urmăresc. Iar comunitatea creată în jurul platformei ASAP crește zilnic, astfel că de la lansarea programului până în prezent, peste ­5.000 de adolescenți au devenit ambasadori, care vor să se ­implice activ în diferitele acțiuni.

Având în vedere publicul țintă al proiec­tu­lui – adolescenții din România – ASAP își propune pentru anul 2021 ­extinderea mesajelor de responsabilitate în toate instituțiile de învățământ din România. Platforma dorește să implementeze colectarea selectivă în unitățile de învățământ de gimnaziu și liceu din țară și dotarea lor cu infrastructura necesară pentru colectarea separată a deșeurilor reciclabile.

Pentru a atinge acest obiectiv, în luna octombrie ASAP a lansat o petiție națio­nală, accesibilă pe site-ul Declic, inițiată de tinerii care au aderat la proiect, prin care aceștia își exprimă dorința de a operaționaliza și contribui activ la o infrastructură de colectarea selectivă în vederea reciclării în școlile din țară.

Proiectul este răspunsul comunității la problema tot mai stringentă a consu­mu­lui iresponsabil de plastic cu care ne confruntăm.

„Școala reprezintă locul în care tinerii își petrec o bună parte din timp, de aceea această petiție poate fi considerată o continuare fireas­că a demersului publicului-țintă de a îmbunătăți situația din unitățile de învățământ, prin implementarea infra­structurii necesare colectării selective a deșeurilor reciclabile. Deșeurile colec­tate în școli sunt în cea mai mare proporție reprezentate de materiale reciclabile – plastic și hârtie”, spun reprezentanții proiectului.

Misiunea programului este cu atât mai importantă cu cât România și-a asumat că va atinge până la finalul anului 2020 un nivel de pregătire pentru reutilizare și reciclare de minimum 50% din masa totală generată de deșeuri. Ne referim la deșeurile de hârtie, metal, plastic și sticlă, care să provină din deșeurile me­na­jere sau, după caz, din alte surse, în măsura în care aceste fluxuri de deșe­uri sunt similare celor care provin din gospodării.

România produce ­5,8 mili­oane de tone de deșeuri pe an, cu o medie de 272 kilograme pe an pe cap de locuitor. 56% din totalul de deșeuri este materie organică, 9,9% hârtie și carton, 9,9% plastic, 4,1% sticlă, 2,3% metal și 17,8% alte deșeuri. Cum plasticul, hârtia și cartonul au cele mai mari procente dintre materialele reciclabile, iar ele sunt generate în cantități mari în instituțiile de învățământ, este nevoie de acțiuni categorice în această privință.

De aceea este foarte importantă această petiție, inițiată chiar de către elevii unităților de învățământ, pentru că ar genera mișcarea pozitivă de care este nevoie pentru a convinge autoritățile să treacă la măsuri. Petiția este disponibilă pentru semnare până la finalul anului, după care reprezentanții ASAP vor tri­mite acest document autorităților pu­blice com­petente – Ministerului Educației și Cercetării, Ministerului Mediului, ­Ape­lor și Pădurilor, administrațiilor pu­blice locale și Administrației Prezi­den­­­țiale. Rezul­tatul anticipat este ­apli­­carea legislației în vigoare și implemen­tarea în școli a infrastructurii  nece­sare colectării selective.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 348 (15 noiembrie – 15 decembrie 2020). Dacă doriți să primiți Revista Biz prin curier, abonați-vă aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: