Companii

Caffè Vergnano: Cum împletești o tradiție de 140 de ani cu inovația și sustenabilitatea

Reading Time: 5 minute

Valfenera este un orășel pitoresc din Piemonte cu străduțe atât de înguste încât autocarul cu care am mers nu a putut lua o curbă din cauză că ar fi intrat în casa cuiva. Legenda spune că numai doi șoferi de autocar pot lua respectivul viraj în siguranță și pe unul dintre ei, român, l-am cunoscut pe drumul de întoarcere, după evenimentul care a marcat aniversarea a 140 de ani a Caffè Vergnano, cel mai vechi brand italian de cafea, care este prezent și în România în urma unui parteneriat cu Coca-Cola HBC.

Ce căutam la Valfenera? Pe lângă aniversarea a 140 de ani de Caffè Vergnano, la care a fost prezentă probabil mai multă luime decât populația întregii localități, aici s-a construit cea de-a treia fabrică a companiei italiene. Aceasta a fost ridicată într-o zonă ocupată până recent de un cartier abandonat, dar care acum a fost revitalizată și dezvoltată în mod sustenabil de către Caffè Vergnano. Este un semnal important pentru viitorul acestui brand cu o istorie foarte bogată.

Caffè Vergnano – o poveste de familie începută acum 140 de ani

Povestea Caffè Vergnano a început în 1882, cu o mică băcănie la care Domenico Vergnano visase dintotdeauna, unde pasiunea sa pentru cafea a fost elevată și a devenit o afacere cu adevărat profitabilă. Este un loc în care au luat naștere arome, s-au povestit legende, s-a discutat despre frumusețe și s-au stabilit relații sincere și durabile între oameni, un loc cu vise multe și muncă din greu.

Nu e, deci, de mirare că acolo, în Chieri, i-am întâlnit pe membrii familiei Vergnano la un prânz aparte, după ce vizitaserăm una dintre fabricile companiei unde se produc capsulele pentru aparatele moderne de făcut cafea.

Pasul de la o băcănie la o companie producătoare de cafea a fost făcut în 1930, când Enrico Vergnano, fiul lui Domenico, a decis să achiziționeze prima fermă producătoare de cafea din Kenya, un punct de cotitură pentru afacerea de familie.

1970: primele furgonete Caffè Vergnano

Iar în 1970, la aproape o sută de ani după începuturile businessului de familie, Carlo și Francesco (nepoții lui Domenico), care copilăriseră în băcănie, au preluat frâiele companiei conducând Caffè Vergnano spre începutul unei noi ere.

Francesco Vergnano

Achiziția businessului Casa del Caffè din Torino a marcat, în 1986, consolidarea poziției companiei în industria HoReCa. În următorii zece ani, granițele Caffé Vergnano s-au extins pe piața externă printr-un proces de internaționalizare și dezvoltare, ce a permis mărcii să devină cunoscută în 90 de țări.

Iar acum, o dată cu cea de-a patra generație formată din Carolina, Enrico și Pietro Vergnano, dorința de a menține și de a consolida valorile familiei pentru dezvoltarea și, în special, consolidarea afacerii pe piețele emergente, a devenit esențială pentru succesul companiei.

Membrii familiei Vergnano

„Avem o vârstă, dar nu ne-am simțit niciodată atât de tineri. Avem o mulțime de idei, energie pozitivă, parteneri excelenți, dar, mai presus de toate, o mulțime de prieteni care își arată, zi de zi, dragostea pentru familia noastră și brandul nostru. Va fi un an de sărbătorit și de ținut minte, pentru că se vor întâmpla o mulțime de lucruri și toate vor fi inspirate de valorile în care am crezut în acești 140 de ani, de acele sentimente care ne umplu visele și le fac să devină realitate. Privim mereu spre viitor, pentru că ziua de mâine o construim împreună.”

Carolina Vergnano, CEO,  Caffè Vergnano

Extindere internațională în parteneriat cu Coca-Cola HBC

În 2021, compania a intrat într-un parteneriat strategic cu Coca-Cola HBC pentru distribuția exclusivă a Caffé Vergnano în teritoriile Coca-Cola HBC din afara Italiei, inclusiv în România, unde brandul este disponibil de la începutul acestui an în locații HoReCa partenere Coca-Cola HBC. De remarcat că țara noastră s-a numărat printre primele din Grup care distribuie în exclusivitate brandul.

”Anul acesta, am adăugat portofoliului nostru Caffè Vergnano, o cafea italiană veritabilă, dezvoltată cu pasiune și respect pentru calitate de patru generații de antreprenori italieni. Este un brand valoros, cu tradiție, care beneficiază acum de o rețea largă de distribuție și de susținerea unui partener de business puternic, așa cum este Coca-Cola HBC. În numele echipei, urez un călduros “La mulți ani!” familiei Vergnano și ne bucurăm să ne reconfirmăm angajamentul de a fi un partener încredere și în anii ce urmează.”

Mihaela Hoffman, Coffee & Premium Spirits Business Director, Coca-Cola HBC România

Parteneriatul a dat deja roade. În 2021, Caffé Vergnano a realizat o cifră de afaceri totală de 92 de milioane de euro, aproape similară cu cea din 2019, dinaintea pandemiei. Exporturile au însumat 22,4 milioane de euro, comerțul cu amănuntul 37,6 milioane de euro, sectorul HoReCa 29,4 milioane de euro și vânzările la tonomate – 2,6 milioane de euro.

Cafea cu tradiție pentru o nouă eră

De-a lungul întregii vizite pe care am făcut-o la facilitățile Caffè Vergnano din zona Piemonte, la doi pași de Torino, am remarcat respectul pentru tradiție, istorie și cultură, dar și dorința de a crea un viitor al brandului bazat pe inovație și sustenabilitate.

De altfel, responsabilitate socială și de mediu au făcut dintotdeauna Caffè Vergnano să iasă în evidență și se regăsesc în toate acțiunile de zi cu zi desfășurate de brand: de la capsulele compostabile la procesele de reciclare și de reducere a deșeurilor, în plus față de acțiunile întreprinse pentru colectarea deșeurilor.

În materie de etică, „Women in Coffee” este proiectul care ilustrează cel mai bine angajamentul Caffé Vergnano. Creat în 2018 pentru a sprijini micile afaceri ale femeilor cultivatoare de cafea, proiectul continuă să se dezvolte și își propune să sprijine inițiative concrete cu accent pe emanciparea, incluziunea și respectul față de femei.

Accademia Vergnano

Cultura este o altă valoare cheie a mărcii, concepută ca un proces de dezvoltare și îmbunătățire continuă. Acesta este motivul pentru care Accademia Vergnano a fost înființată în vechea casă a familiei din Chieri, unde sunt organizate cursuri teoretice și practice pentru barista care doresc să învețe toate secretele lumii cafelei și să își îmbunătățească tehnica.

Gabriel Barliga

Recent Posts

Ultimele zile pentru redirecționarea a 3,5%. „În cazul nostru, la fel ca în cazul multor ONG-uri din România, impactul proiectelor noastre este unul real”

Doar până pe 27 mai 2024, persoanele fizice mai pot alege cum sunt folosiți 3,5% din impozitul lor, prin redirecționarea…

2 zile ago

Banca Transilvania a obținut un profit mai mare cu 35% în primul trimestru din 2024

Banca Transilvania a obținut rezultate pozitive în primele trei luni ale anului, cu creșteri ale economiilor clienților, soldului creditelor, volumului…

2 zile ago

AI Expo Europe: Cea mai mare conferință despre AI din Europa Centrală și de Est are loc în octombrie la București

AI Expo Europe, cea mai mare conferință interactivă din Estul și Centrul Europei, va decripta impactul Inteligenței Artificiale asupra prezentului,…

2 zile ago

UniCredit este partener al RAD ART FAIR 2024. Discount-uri de 20% la achiziția biletelor cu cardul

UniCredit Bank devine anul acesta partenerul RAD ART FAIR 2024, cel mai important eveniment dedicat scenei de artă contemporană din…

2 zile ago

Studiu KilometrulBine despre siguranța rutieră pietonală: traversarea neregulamentară e în topul comportamentelor negative

KilometrulBine, platforma de responsabilitate socială a mărcii Dacia, a lansat un studiu amplu ce și-a propus să aducă în prim…

2 zile ago

Pledoarie pentru strategie

Marketerii spun că, în continuare, companiile nu apreciază pe deplin fundamentele marketingului – strategia și managementul de brand. Am discutat…

2 zile ago