Campania Terapia Digestivă, de la Danone, pune accent pe educație și pe sănătatea consumatorilor
Reading Time: 3 minuteDanone România lansează campania educațională Terapia Digestivă, dedicată sănătății digestive. Inițiativa este susținută printr-un parteneriat cu medicul nutriționist Dr. Anca Hâncu, iar misiunea este aceea de a informa publicul cu privire la importanța acestui aspect, oferind, în același timp, soluții care pot susține buna funcționare a organismului.
Lansarea campaniei a fost marcată de un mic dejun sănătos printre cărți, la Cărturești Verona. Invitații au putut gusta iaurt cu fructe, kefir, mini-croissante cu șuncă și cașcaval, tartine cu trufe și mini-clătite cu somon.

„Campania Terapia Digestivă reprezintă încă o dovadă a angajamentului Danone față de promovarea și susținerea stării de bine digestive. Această inițiativă are ca scop informarea și educarea societății cu privire la importanța sănătății digestive și integrarea de obiceiuri zilnice, prin prisma a patru factori esențiali (dietă, sport, stres și somn), care să contribuie la starea lor de bine. Prin intermediul instrumentului gratuit de pe site-ul https://danone.ro/staredigestiva/, utilizatorii pot să își calculeze scorul stilului alimentar din prezent și să primească sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea rutinei zilnice. În plus, programul este susținut si de sfaturile medicului nutriționist Dr. Anca Hâncu. Astfel, ne bucurăm să ajutăm la o mai bună informare și să contribuim la bunăstarea digestivă a românilor”, a declarat Delia Corniciuc, Director de Marketing Danone Europa Centrală și de Est, care a vorbit puțin despre Danone înainte ca doamna doctor să ne povestească ce înseamnă, de fapt, un stil de viață sănătos.
Sănătatea pe primul plan
Vedeta evenimentului nu a fost mâncarea, ci canapeaua verde a sănătății digestive. Campania Terapia Digestivă vine cu recomandări pentru consumatori ca urmare a rezultatelor studiului efectuat în 2024 care arată că 47% dintre români doresc să își îmbunătățească sănătatea digestivă, dar nu știu cum să o facă. Totodată, datele au evidențiat că 75% dintre respondenți se confruntă cu o tulburare intestinală, iar 52% întâmpină probleme digestive cel puțin o dată pe lună.
Având la bază aceste date, Terapia Digestivă își dorește să informeze, dar să ofere omaneilor și resurse sigure și eficiente. Sub sloganul „Ascultă-ți cel de-al doilea creier! Nu degeaba ai fluturi în stomac”, conceptul întregii campanii vine ca o observație a faptului că intestinele au un „creier” propriu.
Sistemul digestiv uman are, în țesuturile sale, o masă neuronală fină, care comunică direct cu creierul uman. Aceasta este responsabilă pentru multe dintre stările pe care le simțim de-a lungul zilei, supranumind-o „al doilea creier”.
În cadrul evenimentului de la Cărturești Verona, Dr. Anca Hâncu a vorbit despre ce înseamnă cu adevărat un stil de viață sănătos, despre importanța cantității, dar și calității alimentelor, despre microbiom, dar și despre farfuria sănătoasă de la Harvard, despre cum trebuie să arate mesele, dar și cum să integrăm sportul în viața noastră.
„Peste 90% din serotonina din corp, cunoscută și ca „hormonul fericirii”, este produsă în intestin, nu în creier, așa cum cred mulți. Asta arată cât de strânsă este legătura dintre stomac și starea noastră de bine. Când digestia funcționează corect, ne simțim mai echilibrați, avem mai multă energie și suntem mai rezistenți la stres. Sănătatea începe din interior, iar grija pentru sistemul digestiv, cel de-al doilea creier, trebuie să fie o prioritate pentru fiecare dintre noi”, a adăugat Dr. Anca Hâncu, Președinte al Asociației Medicale de Prevenție prin Stil de Viață Sănătos și Secretar General în board-ul Organizației Europene de Medicina Stilului de Viață.

Aproape trei decenii de Danone în România
Povestea Danone a început în 1919, când Isaac Carasso, inspirat de cercetările despre flora intestinală ale doctorului Elie Metchnikoff, a produs primul iaurt Danone, care a fost vândut în farmacii, ca aliment menit să îmbunătățească digestia și sănătatea generală. Danone a fost unul dintre primele branduri care a poziționat iaurtul ca produs cu beneficii medicale, nu doar ca gustare.
În România, Danone a intrat pe piață în 1997, prin achiziția fabricii de lactate Miorița și, la trei ani distanță, primul iaurt Danone din România a fost produs în cartierul Colentina din capitală. De atunci, Danone România a devenit unul dintre cei mai importanți producători de lactate din țară, susținând producția locală de lapte și dezvoltând o gamă diversificată de produse.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz