fbpx
Marketing Stiri

Campionii publicitatii in domeniul bancar2 min

12/01/2016 2 min read

Campionii publicitatii in domeniul bancar2 min

Reading Time: 2 minute

Alpha Bank, ING Bank si BCR sunt bancile cu cele mai multe reclame inregistrate pe parcursul anului 2015, potrivit unui raport mediaTrust

Foto: © Alessandro Antonio Storniolo | Dreamstime.com

In 2015, Alpha Bank este institutia bancara cu cele mai multe reclame difuzate/tiparite – 9.196. In perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, banca a inregistrat 6.436 de aparitii (articole, stiri etc.) in mass media din Romania. Valorile estimate pentru Alpha Bank sunt de 14,4 milioane de euro pentru paid media si 2,9 milioane de euro pentru earned media.

Locul doi in clasament este ocupat de ING Bank cu 6.772 de reclame. ING a inregistrat 8.111 de mentiuni anul trecut, iar costurile estimate sunt de  3,6 milioane de euro pentru earned media si 11,6 milioane de euro paid media.

BCR este pe locul trei in top cu 6.440 de reclame. Banca a inregistrat 50.318 de aparitii in mass media, cele mai multe dintre ele fiind mentiuni in social media. Astfel, costul estimat pentru paid media ajunge la 12,7 milioane de euro, iar earned media este de 6,9 milioane de euro, pe tot parcursul anului 2015.               

Numar aparitii/medii difuzare

Din punctul de vedere al numarului de aparitii in mass media, BCR conduce clasamentul cu 50.318 de mentiuni, dintre care 31. 915 s-au inregistrat in social media. Urmeaza ING Bank cu 8.111 mentiuni si Alpha Bank cu 6.436 de mentiuni.          

678_wykres_mtr_04Distributia reclamelor/medii difuzare

Distributia reclamelor pe tipuri de media indica un numar crescut al acestora la TV, 7.482 din totalul de reclame cu Alpha Bank fiind difuzate la TV. ING Bank a inregistrat 4.425 de reclame difuzate la posturile de televiziune, iar BCR – 5.486 reclame la TV.

Evolutia reclamelor la sectorul bancar 2014/2015

Numarul reclamelor inregistrate in 2015 pentru sectorul bancar a scazut comparativ cu cel inregistrat in 2014. Daca pe parcursul anului 2014 au fost difuzate 63.491 de reclame, in 2015 s-au inregistrat 61.128 reclame, mai putin cu 2.363 de reclame. Rezultatele indica o scadere cu 16,8%  a reclamelor tiparite in presa scrisa in 2015, pe cand reclamele difuzate la posturile de radio au inregistrat o crestere de 5%.

Despre raport

Selectia celor trei banci s-a facut in functie de numarul de reclame inregistrate pe parcursul anului 2015.

Monitorizare publicitate 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, surse admonit: 21 posturi de televiziune, 11 posturi de radio şi 200 de publicaţii centrale. 

Paid media (media platita – reclama traditionala): costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de Rate Card.

Monitorizarea mass media 1 ianuarie – 31 decembrie 2015, surse: 22 posturi TV, 13 posturi nationale de radio, peste 500 de publicatii nationale si locale si peste 30.000 domenii online.

Earned media (media castigata – aparitiile in mass media) : Costul estimat in euro a fost calculat pe baza valorii de advertising (AVE).

 

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *