MarComm Digital

Când ajunge digitalul la peste 50% din publicitatea globală?

16 iul. 2019 3 min

Când ajunge digitalul la peste 50% din publicitatea globală?

Reading Time: 3 minute

Publicitatea în mediul digital va ajunge la 52% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel mondial, peste doar câțiva ani, în 2021. Creșterea este mai mare față de procentul de 47% estimat în 2019, arată studiul agenției de media Zenith, Advertising Expenditure Forecast.

Investitiile în  media vor crește, la nivel global, cu 4,6%

Zenith estimează o creștere de 4,6% în acest an, până la valoarea de 639 mld. USD, Aproape jumătate din creșterea anuală provine din SUA și se datorează creșterii din digital: 15,4%. Pe locul 2, China, urmată de Marea Britanie și India.

Anticipam de ceva vreme momentul în care clienții vor aloca mai mult de jumătate din bugetele lor în digital, dar este pentru prima dată când îl semnalăm ca atare în previziunile noastre”, spune Jonathan Barnard, Head of Forecasting la Zenith Media.

2021 va fi primul an în care creșterea investițiilor clienților în digital va fi single-digit.” – Jonathan Barnard.

Piața românească

După 2 ani de creștere accelerată, piața de publicitate din România începe să își încetinească ritmul de creștere. În 2019, Zenith România estimează o valoare de 493 mil. euro a pieței media, reprezentând o creștere de 7% față de anul precedent.

Piața din România este dominată de TV, reprezentând 64% din totalul investițiilor în media. Digitalul are cea mai mare rată de creștere, care se reflectă și în evoluția share-ului, de la 19% în 2019 la 22% în 2021.

Piață matură, rate mai mici de creștere  

Pe fondul maturizării pieței, rata de creștere, care în ultimii ani depășea în mod constant, 15%, este acum în declin. În 2018, investițiile în digital au crescut cu 17%, dar activitatea în prima jumătate a acestui an indică o creștere anuală mai mica, de doar 12% în 2019. Până în 2021, aceasta se va reduce la 9% și va fi similară creșterii pieței globale de publicitate.

publicitate digital 1

Social media și online video – cele mai dinamice domenii

Social media și online video înregistrează cea mai mare dinamică, cu o creștere a investițiilor de 18%, respectiv 17% pe an, până în 2021. Creșterea se datorează dezvoltării tehnologiilor, îmbunătățirii vitezei de conexiune și investițiilor susținute în content, lansarea tehnologiei 5G, care a avut loc în aprilie, în Coreea de Sud și SUA, va genera conexiuni și interacțiuni mai rapide, facilitând experiențe mult mai avansate. publicitate digital 3Pe celelalte canale, creșterea va fi mult mai lentă. Investițiile în paid search, care au reprezentat 37% din total digital în 2018, vor creste cu 11% în acest an și vor ajunge la 7% în 2021. În acest domeniu, inovația o va asigura voice search, care nu este încă monetizat.

Classified ads (oferte de muncă, imobiliare, vânzări mașini, etc.) încep să piardă share. Chiar dacă la nivel mondial se înregistrează o creștere a investițiilor (9% în 2018), apar din ce în ce mai multe piețe în care încep să se înregistreze scăderi.

În 2021, conform estimărilor, investițiile în classified ads vor fi de doar 1,6% din totalul cheltuielilor de publicitate la nivel global.

Media tradițională, în continuare în topul preferențelor brandurilor mari 

publicitate digital 3

Cea mai mare parte a creșterii digitalului este generată de businessurile mici, locale, care își concentrează investițiile în Google sau Facebook.  În continuare însă, majoritatea marilor branduri își concentrează cea mai mare parte din buget în traditional media. 

”Categoriile care folosesc cele mai avansate modalități de comunicare online sunt: tech, media, serviciile financiare. Dar chiar și aceste categorii apelează la canalele clasice pentru campanii de awareness si consolidarea brand values”, declară Matt James, Global Brand President, Zenith Media. 

Publicațiile tipărite sunt în declin, locul lor fiind luat de alternativele online, care și-au revendicat atât audiența, cât și mare parte a veniturilor din publicitate. Din 2007, anul record al încasărilor din publicitate, cu un total de 164 mld. USD, print-ul este într-o continuă scădere, anul acesta înregistrând venituri de maxim 70 mld. USD.

Televiziunea, în scădere

Previziunile Zenith arată că piața de televiziune va înregistra o scădere de la 184 mld. USD în 2018 la 180 mld. USD în 2021.

Radiourile își măresc veniturile din publicitate cu 1% annual; OOH-ul se dezvoltă din în ce mai mult, datorita rețelelor de oudoor digital, înregistrând o rată anuală de creștere de 4%, iar publicitatea în cinematografe, deși reprezintă doar 0,8% din totalul cheltuielilor globale de publicitate, înregistrează o creștere anuală de 12%, datorată în special popularității cinema-ului în China.

Foto: © Tanyalev1978 Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: