Când orice secundă contează

După ce a lansat în premieră pentru piața locală un serviciu de livrare în aceeași zi, Sameday Courier și-a împins și mai mult limitele și a venit cu un serviciu de livrare în doar două ore.

Dana Gațe, Client Happiness Manager po­vestește pentru revista Biz cum funcționează serviciul de livrare în doar două ore, care este strategia Sameday Courier în termeni de livrări foarte rapide, dar și care sunt principalele provocări apărute la livrările în două ore. 

Cum a luat naștere ideea de a lansa un serviciu de livrare în doar două ore?

Sameday Courier a realizat ceea ce piața de curierat locală susținea că este imposibil de dezvoltat la nivel operațional, și anume livrările în aceeași zi, fie că este vorba de livrare într-o oră sau până la finalul zilei. De asemenea, magazinele online mari au înțeles în ultimii ani că au nevoie de un diferențiator puternic în zona de livrare in aceeași. Astfel am creat acest tip de livrare foarte rapidă „on demand“, în două ore din momentul finalizării comenzii pe site-ul comerciantului, serviciu oferit non-stop. Astfel, un laptop, un telefon, comandat online la ora 01:00 A.M, poate ajunge la ușa ta până la 03:00 A.M. Așadar, cea mai optimă variană ce poate fi creată chiar și pentru cea mai provocatoare cerere de transport.

Ne puteți da mai multe detalii despre cum a evoluat acest serviciu de la lansarea sa?

În prima lună de la lansarea acestui serviciu cu livrare în două ore, am avut câteva sute de colete de livrat. În prezent cantitatea acestora s-a ridicat la câteva mii pe lună, iar cererea pe acest serviciu este în creștere, având un potențial de zeci de mii pe luna mai ales pentru produsele IT și nu numai.

Ne puteți spune care sunt principalele provocări cu care vă confruntați atunci când livrați un colet în două ore?

Să oferi cea mai bună calitate la cel mai bun preț nu mai este suficient. Este necesar ca acestea să se încadreze în „cel mai scurt timp posibil“, astfel respectarea termenului de livrare este extrem de importantă, dar la fel de importantă este și flexibilitatea în privința livrării, automatizarea și eficientizarea proceselor de comunicare cu toate părțile implicate (client – curier – destinatar),  reducerea costurilor și bineînțeles, capacitatea tehnologică.

Care sunt planurile pe care le aveți cu acest serviciu? Plănuiți extinderea lui și în alte parteneriate?

Ne dorim să continuăm creș­terea. Vom continua dezvolta­rea pieței de servicii cu livrare în aceeași zi, dar și dezvoltarea serviciilor speciale, cu valoare adăugată, cu opțiuni de livrare, cu servicii suplimentare atașate unei livrări standard. Atât la nivel mondial, cât și în România, viitorul se leagă de dezvoltarea semnificativă a livrărilor „on demand“, în regim same-hour și la ora programată aleasă de destinatar, precum și de flexibilitatea generată de o multitudine de puncte de livrare fixe, cu program extins. Urmărim îndeaproape a­ceste tendințe, le anticipăm și suntem optimiști întrucât nu putem trece cu vederea faptul că în multe aspecte noi am fost în avangardă, am fost „primii”: primii care au introdus livrarea în maxim o oră, primii care au oferit o fereastră de livrare de numai 30 minute, primii curieri listați la bursă samd. Ne place mult asta și ne dorim să continuăm pe aceeași linie. Viziunea diferită asupra rapidității cu care trebuie efectuată o livrare, asupra modelului operațional de organizare a structurii de livrare, modelul de business axat pe costuri variabile și pe externalizări și echipa care a susținut cu perseverență obiectivul de realizare a unor livrări extrem de rapide, orientarea către noile tehnologii, atenția noastră la cele mai potri­vite modalități de atingere a obiectivelor, constituie pre­misele asigurării creșterii permanente a calității și satisfacției clientului.