Companii Interviuri

Biodeck: Generația ambalajelor cu cap și suflet

26 nov. 2021 4 min

Biodeck: Generația ambalajelor cu cap și suflet

Reading Time: 4 minute

Cum arată și din ce este făcut un ambalaj compostabil? Materiale precum amidonul de porumb, trestia de zahăr, celuloza și lemnul stau la baza ambalajelor sustenabile distribuite de Biodeck atât pe plan local, cât și pe piețe ca Grecia, Spania, Serbia și Ungaria. Am discutat cu Adrian Georgescu, directorul general al Biodeck, despre ce stă în spatele unui astfel de business și ce preferințe au clienții în această perioadă.

Cum a luat apărut Biodeck?

Fondată în 2018, compania Biodeck a pornit ca furnizor de ambalaje sustenabile, devenind între timp pionier în soluții inovatoare pentru noua generație de ambalaje sustenabile, biodegradabile și compostabile. În acest moment, Biodeck este o companie de distribuție la nivel european, parte din grupul industrial Promateris. Am fondat Biodeck din dorința de a face un pas înainte spre o piață plină de noi oportunități și inovații. În același timp, mediul legislativ la nivelul UE era foarte dinamic și așa a apărut oportunitatea de a ne folosi experiența în domeniu pentru a comercializa produse cu un impact scăzut asupra mediului, față de soluțiile convenționale existente pe piață. 

ambalaje compostabile - de unica folosinta

Prin ce se deosebesc materialele biodegradabile și compostabile de cele din plastic? 

Produsele pe care le distribuie Biodeck au la bază plante, resurse rapid rege­nerabile, precum amidonul de porumb, trestia de zahăr, celuloza și lemnul. Ambalajele biodegradabile și compostabile oferă o gama largă de avantaje ecologice, sociale și economice.

Produsele sunt fabricate din resurse regenerabile, iar procesul de fabricație este unul mai prietenos cu mediul, implicând mai puține resurse și cantități mai mici de energie. Au o amprentă de carbon redusă în comparație cu cele din plastic și sunt singurele care pot fi colectate împreună cu resturile de alimente în vederea compostării. Acest compost rezultat poate fi folosit ca îngrășământ în agricultură, viticultură, horticultură etc. Din punct de vedere economic, printre avantaje se numără utilizarea eficientă a resurselor, consumul redus de energie și oferirea unei soluții pentru gestio­narea deșeurilor organice.

Ce tipuri de produse sunt disponibile și care sunt cele mai căutate?

Avem un portofoliu diversificat format din peste 300 de produse, astfel că ne adresăm atât industriei HoReCa, cât și celei de retail, iar două treimi sunt destinate zonei de delivery. Portofoliul nostru cuprinde atât boluri, caserole, cutii de carton, pahare, tacâmuri, șervețele, saci menajeri, pungi de transport, pungi pentru fructe și le­gume și saci menajeri pentru câini, cât și o gamă de produse reutilizabile (sticle, căni și paie). În această perioadă, am văzut un interes ridicat pentru produsele destinate zonei de delivery și a produselor ambalate individual. Cum accesul e limitat în restaurante și clientul nu se poate de bucura de o experiență completă, ambalajul
descrie foarte bine tipologia businessului și tot ceea ce reprezintă el: atenția la detalii, calitatea și grija față de mediu.

ambalaje compostabile - saci de gunoi

Am observat că lucrați cu artiști români pentru designul produselor. Cum ați luat această decizie? 

Biodeck artwork series este un proiect creativ care își propune să sensibilizeze publicul cu privire la problemele de mediu precum poluarea provocată de plasticul de unică folosință. Acest proiect se dorește a deveni o punte între ecologie și artă, știință și industria producătoare. Având contextul climatic actual și nevoia urgentă de acțiune, credem cu tărie că acest proces colaborativ poate avea un impact pozitiv.

Astfel, arta ajunge să facă parte din viața noastră cotidiană prin intermediul obiectelor funcționale, precum paharele pentru cafea, care de cele mai multe ori trec neobservate. Seria noastră Biodeck artwork cuprinde cinci colecții ilustrate până acum de artiști locali ca Evelin Bundur, sadoo, Visual Playground, Loreta Isac, Mura și Corina Drăgan. Ne propunem să dezvoltăm constant această colecție și ne bucură popularitatea de care se bucură această serie în rândul publicului.

Cum sunt prețurile acestor produse în comparație cu variantele din plastic? 

Prețurile ambalajelor biodegradabile și compostabile sunt mai ridicate față de cele ale produselor din plastic, însă acest lucru este justificat, având în vedere procesul de producție și faptul că sunt folosite resurse regenerabile. În funcție de tipul de produs, unele prețuri sunt comparabile, în timp ce altele mai mari. Însă, ne așteptăm ca în anii următori, odată cu evoluția tehnologiei și cu penetrarea mai mare în piață, să devină accesibile oricărui business care vrea să devină sustenabil. Produsele sustenabile atrag din ce în ce mai mulți fani. Consumatorii au înțeles că e nevoie de schimbare și primesc cu deschidere ambalajele sustenabile.

0S6A1620 scaled

Cum este cererea pentru produsele biodegradabile și compostabile în comparație cu cea pentru ambalajele din plastic? 

Creșterea de ambalaje sustenabile este categorică și contribuie, desigur, și legislația recent intrată în vigoare, directiva SUP, prin care se interzice comercializarea a 10 tipuri de ambalaje din plastic de unică folosință. Însă trendul este unul crescător, companiile și consumatorii finali fiind interesați de ambalaje și soluții sustenabile, cu impact climatic redus. Recent, am văzut o creștere și pe ambalaje din carton și hârtie, în preponderență caserole si boluri. Totodată, tacâmurile din plastic au dispărut la livrare sau au fost înlocuite cu tacâmuri din alte materiale mai ecologice, cum ar fi lemnul.

Ce se întrevede în viitorul Biodeck?

Până la finalul anului ne propunem să lansăm noua platformă online, care va pune accent pe experiența operatorilor HoReCa și ușurința cu care vor lansa și relansa comenzi, unde vor putea să afle toate detaliile despre gestionarea comenzii în timp real. Totodată, vom lansa o nouă colecție de ambalaje adresate copiilor, care este ilustrată de artista Corina Drăgan. De asemenea, ne propunem să accesăm piețe noi, să ne dezvoltăm portofoliul de produse pentru HoReCa și retail, dar și să introducem noi game de produse care să adreseze direct nevoile consumatorilor. 

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 358 (15 noiembrie – 15 decembrie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: