Cardul de salariu vine cu beneficii

Cardul de salariu trece printr-o etapa de transformare, odata cu evolutia consumatorilor, dar si cu oferta bancara in domeniu, care devine tot mai diversificata.

Dintre cele aproximativ 15 milioane de carduri emise la nivelul intregii piete din Romånia de catre principalele institutii financiare, peste 90% sunt carduri de debit. Acestea sunt destinate in principal incasarii salariilor, pensiilor, alocatiilor sau a altor venituri, fiind deschise, in majoritatea cazurilor la initiativa angajatorului, in baza conventiilor de salariu incheiate cu diferite banci din piata locala.

Evolutia din ultima perioada arata insa o schimbare a trendului, in sensul in care angajatii incep sa-si aleaga in mod independent banca unde sa-si primeasca salariul. Potrivit datelor Institutului de Statistica, in Romania sunt aproximativ 5 milioane de salariati, un segment cu care bancile au inceput o comunicare directa bazata pe promovarea de pachete complete de beneficii. |n paralel, companiile s-au vazut in situatia de a propune angajatilor lor o oferta mult mai diversificata bazata pe colaborarea cu mai multe banci.

“Daca in urma cu 10 ani angajatorul propunea salariatului oferte de la 1-2 banci, acum oferta se extinde la top 10 banci active pe piata locala. Iar asta se reflecta si in numarul tot mai mare de solicitari de oferte pe care il primim in ultima perioada din partea angajatorilor, interesati de extinderea portofoliului de beneficii acordate angajatilor”, spune Nicolae Trofin, Director Clienti Mass Banking la Bancpost.

Potrivit acestuia, ofertele existente in piata pentru incasarea salariilor sunt foarte competitive si sofisticate, adaptate unui stil de viata reprezentativ pentru segmentul de varsta 25-45 de ani, dinamic, modern si atent la beneficiile de produs care fac diferenta. Cardul de salariu nu mai este asadar doar un simplu cont curent, ci un pachet, pentru care diferenta este facuta de nivelul beneficiilor pe care le acorda, dar si de costurile atasate.

“Adaugand mai multe beneficii cardului de salariu dintr-un simplu cont intr-un pachet all inclusive, bancile au raspuns practic unor nevoi. Pe de o parte nevoia clientului final care cauta acces rapid si permanent la banii sai, pe de alta parte nevoia angajatorului de a-i propune acestuia o paleta larga de produse si servicii cu valoare adaugata”, a subliniat Nicolae Trofin. Ca raspuns la aceste cerinte si tendinte, Bancpost a creat, de exemplu, in platforma de internet banking o sectiune speciala de plata a salariilor in timp real, ce poate fi accesata atat de insti­tutiile publice, cat si de companiile private, servicii personalizate adaptate nevoilor. Mai mult, a fost creat un produs special, Eu salariat, un pachet complet ce raspunde asteptarilor si nevoilor actuale ale clientilor. Acesta aduce posesorilor sai toate serviciile bancare de baza pe care un client le foloseste in fiecare zi.

“Pe langa aceste beneficii, acordam si avantaje extra care nu sunt neaparat in zona de servicii bancare, precum discount la bilete de avi­on, acces in clinicile private, asigurari de accident si invaliditate etc. Aceasta strategie se bazeaza pe o intelegere a clientului, cu asteptarile si nevoile lui individuale, reale si actuale”, a adaugat Nicolae Trofin.

Mobile banking, in crestere

Era digitala a schimbat comportamente, atitudini si obiceiuri. Daca pana de curand puteam vorbi de un comportament standard al clien­tilor care isi retrageau in proportie covarsitoare salariul de la ATM-uri in cateva zile de la intrarea lui pe card, acum se diferentiaza doua tipologii de consumatori: clientul clasic, care ramane fidel retragerii banilor de la bancomat in ziua de salariu sau in urmatoarele doua-trei zile, chiar daca asta nu este tocmai in avantajul lui, si clientul modern, conectat la internet si mobile banking, instrumente prin care deruleaza majoritatea tranzactiilor pe care le efectueaza. Ca punct de intersectie, ambele categorii de clienti isi achita imediat dupa primirea remuneratiei lunare facturile la utilitati, fie online, fie in unitatile bancare.

Analizele arata insa ca pe termen lung exista premisele unei schimbari, in sensul in care se observa ca numarul retragerilor de numerar a crescut in ultima perioada intr-un ritm mai lent fata de situatia de acum cativa ani, ceea ce se reflecta in mod direct in cresterea platilor cu cardul in magazine si pe internet.

Acest trend este sustinut si de accesul utilizatorilor la mobile banking, serviciu dezvoltat si in Romania de catre principalele banci, in contextul unei ascensiuni puternice in zona de smartphone-uri (gradul de penetrare era de aproximativ 50% la sfarsitul anului trecut). Potrivit Eurobarometrului de profil realizat de Comisia Europeana, in Romania 43% dintre repondentii participati la studiu acceseaza internetul de pe telefonul mobil.

Daca internet banking-ul este folosit pentru operatiuni mai complexe, cu precadere pentru plata facturilor, constituirea de depozite, plati valutare si schimburi valutare, mobile banking-ul este accesat pentru verificare sold si extras de cont, transferuri proprii, scadentar de credit.

“Anticipam nevoile clientilor nostri si le punem la dispozitie o aplicatie de mobile banking moderna in cadrul careia se pot efectua plati de facturi prin scanarea codului de bare, transferuri intra si interbancare, schimburi valutare, dar si constituirea de depozite cu acordarea unui bonus special”, spune Nicolae Trofin.

Eu Salariat pachet complet pentru salariu

Include toate serviciile bancare de baza pe care un client le foloseste in fiecare zi: cont curent, card de debit MasterCard atasat, Internet Banking, mobile banking – FastMobile si optional overdraft fara taxa de acordare.

0 comision:

– de incasare interbancara;

– de retragere numerar de la bancomatele Bancpost;

– pentru plata facturilor prin orice canal de plata Bancpost;

– pentru platile interbancare efectuate prin internet / mobile banking pana la 1 august 2016.

  • Comision unic lunar pentru toate produsele incluse in pachet.
  • Oferte speciale la credite, carduri de credit, depozite, asigurari etc.
  • Descoperit de cont, fara taxa de acordare, pentru momentele neprevazute care implica o nevoie urgenta de bani.