fbpx
Management Stiri

Care sunt abilitățile pe care angajații trebuie să le îmbunătățească continuu?4 min

28/10/2020 3 min read

author:

Care sunt abilitățile pe care angajații trebuie să le îmbunătățească continuu?4 min

Reading Time: 3 minute

Investiția în educație este o prioritate pentru toate companiile. Schimbările cu care ne confruntăm în momentul de față necesită noi seturi de abilități din partea angajaților pe care trebuie să le învețe din mers.

Un studiu realizat de Bersins by Deloitte, legat de învățarea în rândul adulților, arată că veniturile generate de un angajat care a participat la traininguri sunt cu 26% mai mari față de cele generate de un angajat în care nu s-a investit. Care sunt abilitățile pe care angajații trebuie să le îmbunătățească continuu?

Potrivit datelor Creative and Bright, companie specializată în consultanță de business și resurse umane, companiile din România investesc între 5.000 și 30.000 euro în programele de dezvoltare a angajaților, cele mai mari investiții venind din partea companiilor din domeniul IT, auto, educație și training sau Big 4.

Îndreptarea atenției către angajați în această perioadă, asigurarea că se adaptează mai ușor și chiar excelează în această criză au făcut schimbări în ceea ce privește abilitățile necesare unei companii.

Învățarea unei limbi străine

Această abilitate este necesară din ce în ce mai mult, ținând cont de digitalizarea serviciilor și de faptul că orice business se poate extinde acum în afara țării. Astfel, angajații trebuie să fie pregătiți să comunice cu partenerii străini.

Învățarea sau perfecționarea limbilor străine este o prioritate acum mai ales pentru efectul pe care îl poate avea comunicarea în cadrul unei echipe. Sunt multe companii care au sedii în mai multe țări sau care au parteneri străini, iar faptul că de luni bune comunicăm doar online se reflectă în calitatea relației pe care o au oamenii din echipă. Adică asertivitatea, empatia nu pot fi comunicate către colegi dacă nu cunoaștem foarte bine limba celuilalt, de cele mai multe ori engleza. Comunicarea eficientă poate crește gradul de productivitate al echipei pentru că oamenii se vor simți înțeleși și apreciați și asta îi va face să depună tot efortul pentru a-și face treaba cât mai bine”, spune Silviu Dragomir Co-Fondator, EUCOM Business Language.

Abilități digitale

Conform Forumului Economic Mondial, până în 2022 va exista o cerere puternică de abilități tehnice alături de abilități pe care computerele nu le pot stăpâni cu ușurință, cum ar fi abilitățile soft. Soluția este de a oferi traininguri angajaților în vederea dobândirii acestora, tocmai pentru a profita de oportunitățile de dezvoltare aduse de noile tehnologii.

Managementul schimbării

Adaptarea și deschiderea oamenilor către schimbare reprezintă o abilitate care pune în evidență gradul de autonomie. În contextul actual, planificarea și stabilirea unei noi abordări a ritmului de lucru ajută la găsirea unor soluții mai rapide la provocările aduse de contextul pe care îl traversăm. Procesul de tranziție poate găsi angajații într-o etapă de anxietate, fapt care poate fi ameliorat prin implicarea constantă a managerilor și a angajatorilor prin proiecte dedicate echipei și dezvoltării personale.

Abilități „soft”

Acestea reprezintă aptitudinile interpersonale de care nu ne putem lipsi chiar dacă lucrăm de acasă. Comunicarea asertivă, empatia, colaborarea și inteligența emoțională sunt doar câteva din nevoile oamenilor care se întâlnesc cu schimbarea la orice pas. În această perioadă trebuie să știm să comunicăm eficient și într-un mod productiv. Conform unui studiu realizat în cadrul Universității Huntington legat de comunicarea asertivă, în momentul în care observăm cât de asertivi sunt ceilalți cu noi, le răspundem inconțtient cu același tip de comportament, iar acest lucru nu poate să aibă decât efecte pozitive pentru echipă.

Gândirea critică

Bazată pe evaluarea obiectivă a informațiilor, această aptitudine este solicitată tocmai pentru a face diferența între ceea ce este util și ceea ce nu. Abilitatea de a gândi critic presupune o dezvoltare continuă, pe nișe diferite tocmai pentru a lua în calcul diverse posibilități de abordare a problemelor cu care ne confruntăm.

Așadar, aflați într-o permanentă schimbare, eficientizarea proiectelor și a echipei se bazează în cea mai mare parte pe dezvoltarea abilităților angajaților și a învățării continue. Astfel, oamenii pot ține pasul cu evoluția tehnologică și cu cererea crescută în ce privește dezvoltarea de noi abilități.

Foto: © Robert Kneschke | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *