Companii Creativitate Lifestyle Stiri

IQOS World și Design Flags, atracții principale la Romanian Design Week

24 sept. 2020 3 min

IQOS World și Design Flags, atracții principale la Romanian Design Week

Reading Time: 3 minute

Cea de-a opta ediție a Romanian Design Week, cel mai mare eveniment din România care promovează designul, arhitectura și inovația, s-a desfășurat în București în perioada 11-20 septembrie. Qreator by IQOS, spațiul din Bulevardul Aviatorilor 8A, a fost unul dintre partenerii festivalului și a găzduit, în premieră, seria de expoziții internaționale Design Flags. O altă destinație artistică, extrem de apreciată de publicul Romanian Design Week, a fost instalația imersivă IQOS World: O nouă perspectivă, de la Combinatul Fondului Plastic.

Parteneriatul dintre IQOS, Qreator by IQOS și Romanian Design Week reflectă viziunea comună  de a schimba lumea prin creativitate, inovație și alegeri sustenabile, precum și hotărârea companiei Philip Morris, de care aparțin IQOS și Qreator by IQOS, de a susține cultura și, totodată, comunitatea creativă din țara noastră.

Prin ediția de anul acesta, organizată în condiții diferite de precedentele, Romanian Design Week și partenerii săi, printre care IQOS și Qreator by IQOS, și-au propus să evidențieze modul în care creativitatea și actul artistic, în general, devin ancore în conturarea unei noi perspective asupra realității aflate în continuă schimbare.

Timp de 10 zile, reprezentanți ai industriei creative din România, dar și publicul iubitor de artă din București s-au bucurat de expoziții, instalații interactive și discuții pe teme diverse, de la design de produs, la modă și rolul creativității, toate având la bază „CHANGE/ Schimbarea”, tema acestei ediții a Romanian Design Week, și modul în care se reflectă aceasta în lucrările incluse în circuitul evenimentului.

„Parteneriatul cu Romanian Design Week ne-a confirmat faptul că industria creativă ne poate fi un tovarăș de nădejde pe drumul nostru către schimbare. Acum zece ani, Philip Morris International a început un amplu proces de inovație, care a dus la dezvoltarea unui portofoliu de produse fără fum, iar cinci ani mai târziu, CEO-ul nostru și-a asumat public misiunea de a înlocui cât mai repede țigările la nivel global cu alternative mai bune, fundamentate științific. Schimbarea este, așadar, în ADN-ul Philip Morris, iar schimbarea nu poate apărea în absența creativității și a inovației, care au nevoie de susținere din partea întregii societăți. Suntem mândri că am putut fi parteneri cu Romanian Design Week și sperăm că acest parteneriat va fi unul de durată”, a spus Dragoș Bucurenci, Director de Comunicare în cadrul Philip Morris România.

Instalația concept IQOS World: O nouă perspectivă, o lucrare cu un puternic efect imersiv și sinestezic,  a propus inițierea unui dialog asupra schimbării și necesitatea unei noi perspective asupra realității. Cuvintele cheie scrise pe fâșii de mătase, muzica relaxantă, într-un joc de lumini și sunete care au creat o atmosferă suprarealistă – toate acestea au invitat privitorul să mediteze asupra rolului său într-o lume aflată în schimbare și la alegerile pe care trebuie să le facă pentru un viitor mai bun. În perioada în care a fost expusă, sute de participanți au urcat treptele turcoaz ale instalației. Popularitatea instalației a fost reflectată și de conținutul online creat de vizitatori care a subliniat nevoia publicului de a experimenta astfel de acte artistice.

În același timp, în centrul capitalei, în spațiul Qreator by IQOS, cele șapte expoziții internaționale din cadrul Design Flags au prezentat evoluția designului din perspective culturale diverse și din țări diferite. Postere stradale din Madrid, care punctează momente importante din istoria orașului, și afișe ale Asociației Designerilor Grafici Maghiari au colorat pereții spațiului Qreator.

Una dintre instalațiile care a captat interesul publicului a fost Future Food Formula, instalația interactivă creată de Chloé Rutzerveld, care ne transpune în anul 2030, când avem libertatea de a ne crește propriile legume într-un mod personalizat.

Universul expozițional de la Qreator by IQOS a fost completat de colecțiile finaliștilor concursului organizat de Comitetul Olimpic Maghiar pentru uniformele sportivilor ce urmau să participe la Olimpiada de la Tokyo de anul acesta, expoziția de design de produs Made in CZ / Found in RO, care a inclus obiecte fabricate în Cehoslovacia și importate în România comunistă, și de Portugal Normal, o colecție de obiecte care au potențialul de a contura o estetică specifică culturii portugheze și care au intrat deja în memoria colectivă portugheză.

Prin instalațiile și expozițiile cu care au fost prezente în cadrul Romanian Design Week, IQOS și Qreator by IQOS își continuă misiunea de a fi susținători constanți ai proiectelor culturale, ai creativității și  industriei creative și ai artiștilor români.

Dacă în 2019, spațiul Qreator by IQOS a găzduit 327 de evenimente și a avut 38.790 de vizitatori, iar IQOS a susținut peste 20 de evenimente cu temă culturală sau creativă, 2020 a însemnat o regândire a evenimentelor cu public, fie mutarea lor în mediul online, fie organizarea în condiții de protecție adaptate perioadei prin care trecem.

Cele 13 evenimente live (concerte, spectacole de teatru, talk-uri) organizate online sub umbrela Qreator – Home Together Edition au fost vizionate de peste 1.700.000 de persoane, iar comunitățile creative au primit sprijin și prin proiectele „Acasă la Qreatori” (colaborare cu șapte ilustratori români) și Qollection (colaborări creative cu designeri în curs de afirmare care se desfășoară pe întreaga durată a anului 2020). IQOS a fost partener al Galei Gopo, al TIFF și al seriei de talk-uri organizate de IAA (International Advertising Agency), iar acum s-a alăturat unui proiect de referință pentru industria creativă, Romanian Design Week.

Array
2 Comments
  1. Andrei
    super proiectul Iqos, felicitari! ar fi bine sa fie mai multe companii implicate ca voi

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: