Companii Stiri

Care sunt cei mai doriți angajatori în 2021

21 mai 2021 3 min

Care sunt cei mai doriți angajatori în 2021

Reading Time: 3 minute

După o perioadă de nouă ani, Microsoft România revine în fruntea clasamentului celor mai doriți angajatori și este urmat în top de Continental și Oracle. Iată care sunt cei mai căutați 100 de angajatori, potrivit unui studiu realizat de Catalyst Solutions.

Primele rezultate ale studiului Cei Mai Doriți Angajatori 2021 au fost anunțate, în premieră,în cadrul EBcon, conferința internațională de Employer Branding organizată de Catalyst Solutions. 30% dintre angajatorii din top 100 sunt companii de tehnologie, in timp ce 15% sunt companii ce activează în automotive.

Sursă: Catalyst Solutions

”Suntem încântați să fim recunoscuți ca Cel Mai Dorit Angajator din România. Acest lucru vine ca o confirmare a faptului că viziunea noastră și cultura de a pune oamenii pe primul loc au un impact pozitiv uimitor. Odată cu situația pandemică, am pus și mai mult accent pe angajații noștri venind cu un răspuns rapid la situația globală, concentrându-ne asupra culturii organizaționale și menținerii stării de bine a angajaților, adaptându-ne la mediul de lucru remote într-un ritm accelerat. Starea de bine a angajaților noștri a fost și continuă să fie unul dintre cele mai importante aspecte pe care le urmărim. De asemenea, realizăm zilnic cât de important este acest lucru pentru sănătatea noastră mentală, fiind fundamentul unei culturi organizaționale puternice, orientate către angajați. Vom continua să investim în angajații noștri, să promovăm sentimentul de apartenență și să acordăm spațiul necesar pentru a crește împreună. Eforturile noastre nu se opresc aici, dorindu-ne să putem asigura cele mai bune experiențe angajaților noștri, cu multă grijă și atenție.” Mădălina Stoian, HR Manager Microsoft

Conform rezultatelor, industria preferată în care și-ar dori să lucreze, atât studenții, cât și profesioniștii, rămâne industria IT (Software / Hardware), la fel ca în 2018. Totodată, industria Automotive a scăzut în topul preferințelor, pe de altă parte, este o industrie mult mai atractivă pentru candidații experimentați decât pentru studenți. În același timp, respondenții au menționat într-un procentaj mai mare față de acum doi ani, faptul că industria angajatorului în care activează nu este importantă în luarea deciziei de angajare.

În ceea ce privește principalele criterii luate în considerare de către candidați când își aleg un viitor angajator, mediul de lucru prietenos, garantarea unui loc de muncă sigur și suportul în dezvoltarea profesională contează mai mult în decizia studenților, în timp ce pentru candidații cu mai multă experiență, cele mai importante criterii devin recunoașterea performațelor de către angajator și oferta salarială.

Luând în considerare perioada actuală, prin intermediul studiului, am evaluat și impactul lucrului de acasă în acceptarea unei noi oportunități de carieră. Astfel, flexibilitatea angajatorilor vis-a-vis de politica lucrului de acasă îi poziționează ca fiind mai atractivi în rândul candidaților. Decizia atât a studenților, cât și a profeioniștilor de a accepta un nou loc de muncă va fi influențată în foarte mare măsură de oferirea posibilității unui mix între lucrul de la birou și lucrul de acasă, 73,9% – studenți și 68,1% – profesioniști.

Când vine vorba de canalele de informare în legătură cu angajatorii și joburile de pe piață în ultimul an,  față de rezultatele din 2020, LinkedIn câștigă mult teren în rândul candidaților cu puțină experiență (2021-44,6% vs 2020-28,3%), chiar dacă în anii precedenți acest canal era folosit cel mai mult de profesioniști.

Raportându-ne la ultimii ani, observăm eforturi mari de comunicare din partea companiilor concentrate pe rețelele de socializare. Astfel, am considerat important să analizăm ce canale de socializare preferă respondenții să utilizeze pentru a fi la curent cu noutățile despre angajatorii preferați. Așadar, pe lângă LinkedIn (62,1%), studenții preferă Facebook (59,8%) și Instagram (39.3%), în timp ce 3 din 4 profesioniști preferă LinkedIn ca și canal principal pentru a fi la curent cu angajatorii preferați, urmat de Facebook și YouTube într-o proporție mult mai mică.

Întrebați ce categorii de conținut ar fi cele mai de interes pentru ei atunci când caută informații despre un angajator, ambele segmente analizate ar prefera, în principal, să acceseze informații cu privire la beneficiile și oportunitățile de avansare existente în cadrul organizației. Observăm că pentru respondenții la început de carieră este important să regăsească sfaturi pentru a se pregăti pentru procesul de selecție, dar și care este profilul oamenilor căutați de angajator. Pe de altă parte, respondenții cu peste 3 ani experiență profesională, ar fi interesați să cunoască cum este menținut echilibrul între viața personală și profesională în cadrul companiei și informații despre cultura organizațională.

De asemenea, ambele segmente de repondenți au menționat că ar prefera să obțină informațiile de mai sus, în primul rând, citind articole (studenți – 67%, profesioniști – 73%). În timp ce pentru studenți următoarea formă dorită de obținere a informațiilor este participarea la evenimente, profesioniștii preferă conținut ce poate fi consumat în maxim 30 de secunde.

Rezultatele studiului Cei Mai Doriți Angajatori 2021 se bazează pe informațiile colectate în urma unui chestionar online în perioada decembrie 2020 – aprilie 2021. La studiu au participat 14.347 de respondenți cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experientă din toată țara, cu profil Business, IT&C, Inginerie și Științe Sociale.

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: