Carol Brewery: Regele berii artizanale
Reading Time: 3 minutePentru Carol Beer, viitorul înseamnă creștere și diversificare. Producătorul de bere artizanală vizează atingerea capacității maxime a fabricii, printr-o strategie de vânzări bine calibrată, completată de lansarea unor noi sortimente de bere și extinderea rețelei de magazine proprii
Dacă veți avea curiozitatea să îl întrebați pe Igor Mocanu cum arată agenda lui pentru următoarea perioadă de timp, vă va răspunde, fără ezitare, că nu are timp să se plictisească. În calitate de CEO al Carol Brewery, planurile de expansiune a producătorului de bere artizanală îi ocupă o bună bucată din timp, obiectivul companiei fiind atingerea capacității maxime de producție a fabricii din Buftea. Pentru realizarea acestui obiectiv, managerul Carol Brewery țintește creșterea vânzărilor, lansarea unor noi sortimente de bere, dar și extinderea rețelei de magazine proprii Carol Beer.
„Dacă în momentul în care am lansat primele beri, în primii ani de la fondarea companiei, eram axați în principal pe sortimentele de bere, pe procesul de producție, acum înțelegem cât de important este și procesul de vânzare. Trebuie să ne focusăm mai mult pe partea de vânzări, pentru că suntem un business până la urmă și trebuie să fim profitabili”
Igor Mocanu, CEO al Carol Brewery
Fabrica Carol Brewery de la Buftea are o capacitate maximă de 5.000 de hectolitri pe an și produce opt sortimente de bere, în ultimii trei ani producția de bere crescând cu peste 30% anual.

În 2017, compania s-a lansat pe piață cu două beri, un pilsner și o bere brună, iar ulterior și-a completat portofoliu și cu o serie de beri complexe precum New England IPA (NEIPA), porter, pale lager, red ale, hefeweizen sau Session IPA, care a devenit cu rapiditate una dintre cele mai bine vândute beri ale Carol Beer.
„Ne-am aventurat și am experimentat destul de mult cu rețetele. Suntem tentați să mai lansăm câteva beri, dar ne dorim să facem un produs bun și să avem control asupra procesului, să punem în piață bere bună”
Igor Mocanu, CEO al Carol Brewery
Inovație la rece
Într-o piață a berii artizanale tot mai competitive, Carol Brewery a ales să se diferențieze printr-o abordare diferită și invatoare. Producătorul de bere artizanală nu s-a limitat la distribuția clasică, în supermarketuri, ci a optat și pentru deschiderea unor magazine proprii, oferind astfel un contact direct cu publicul și o experiență personalizată. În plus, compania a lansat un produs inedit pentru piața locală: bere draft la tine acasă, un serviciu care aduce experiența și atmosfera de pub oriunde. Practic, o echipă a producătorului de bere poate monta o instalație de draft la un eveniment, în curtea sau chiar în livingul clienților sau, de ce nu, la sediul unei companii.
„Chiar dacă este o investiție destul de mare, pentru că aceste instalații costă și apar destule provocări, noi vedem serviciul ca o componentă importantă în strategia noastră de vânzări și avem o cerere din ce în ce mai mare. Berile la draft sunt solicitate în principal la evenimente, care au loc de obicei în weekend sau seara. Iar dacă clienții întâmpină o problemă tehnică, este musai să o rezolvi pe loc, pentru că a doua zi nu mai au nevoie de bere la draft”, spune Igor Mocanu, CEO al Carol Brewery, care adaugă că această ofertă a luat naștere în pandemie, într-o perioadă când marea majoritate a clienților berăriei, baruri, cafenele și restaurante, au fost nevoite să își oprească activitatea, dar pasionații de bere își doreau în continuare să se bucure de experiența din pub.

Ca parte din strategia de creștere a vânzărilor berăriei, Igor Mocanu nu exclude nici deschiderea unui pub propriu, o mișcare vizionară care permite control total asupra experienței brandului, diversifică sursele de venit ale companiei și consolidează brandul pe o piață competitivă și cu un potențial încă uriaș, transformând simplul consum de bere într-o experiență autentică și memorabilă.
„Magazinele pe care le-am deschis ne-au ajutat foarte mult la consolidarea brandului, iar un bar ar fi și mai bun. Un tap room este un alt business, dar este de mare ajutor. Este o decizie sănătoasă, mai ales când ai capacitate mare de producție, noi avem în calcul un astfel de scenariu”
Igor Mocanu, CEO al Carol Brewery
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 398 (20 septembrie – 15 octombrie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz