Companii CSR Interviuri

#NuNeOprimAici: Coca-Cola acționează pentru un viitor sustenabil

6 ian. 2021 4 min

#NuNeOprimAici: Coca-Cola acționează pentru un viitor sustenabil

Reading Time: 4 minute

Sistemul Coca-Cola din România reușește an de an să producă rezultate sustenabile tot mai bune. Într-un interviu la dublu, Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România și Constantin Bratu, Corporate Affairs & Communication Manager Coca-Cola România, arată cum este integrată sustenabilitatea în ADN-ul companiei.

Cum s-a tradus strategia CSR a Coca-Cola în acest an dificil?

Alice Nichita: Strategia noastră se traduce prin obiectivul pe care ni l-am propus încă de când am lansat După Noi în 2016: să lăsăm o lume mai bună în urma noastră. Luna martie a avut impact pentru toți, iar lunile care au urmat vor rămâne în memoria tuturor. Realitatea s-a transformat peste noapte. Am acționat cu prioritate pentru a ne asigura că echipa noastră este protejată și că produsele noastre rămân disponibile la raft și sigure pentru consumatori. Apoi ne-am concentrat să oferim ajutor celor din linia întâi, care ne protejează de atâtea luni. Ne-am implicat cu donații în bani pentru procurarea materialelor de protecție atât de necesare în sistemul medical, cu donații de băuturi din portofoliul nostru și prin resursele identificate în fabricile noastre. Am dezvoltat o serie de inițiative dedicate susținerii sectorului ospitalității.

Constantin Bratu: Și pentru că a fost anul lui „împreună”, îl încheiem unind eforturile celor două companii care compun Sistemul Coca-Cola în România, pentru o viziune comună de sustenabi­litate, sub aceeași platformă: După Noi #NuNeOprimAici. Este promi­siunea noastră de a continua să acționăm pen­tru un viitor mai sustenabil, având patru direcții principale de interes: După Noi, Strângem tot noi – protejarea ­mediului, După Noi, Apa hrănește viața – conservarea resurselor de apă, După Noi, Cresc oameni noi – susținerea tinerilor, După Noi, Dăinuie ce-i al locului – dezvoltarea comunităților.

Alice Nichita: Tocmai am lansat platforma Lucrezdinnou.ro, în parteneriat cu Asociația The Social Incubator, platformă care oferă resurse pentru reconversia profesională și aduce la un loc locuri de muncă de pe marile platforme de joburi din România, inclusiv locuri de muncă din domeniul public, de pe site-ul ANOFM.

„În 2019 am investit peste 1 milion de euro în proiecte pentru protejarea mediului, conservarea resurselor de apă, susținerea tinerilor și dezvoltarea comunității.” – Alice Nichita, Public Affairs & Communication Manager Coca-Cola HBC România

Ați lansat recent un nou raport de ­sustenabilitate pentru anul 2019. Care sunt elementele esențiale ale acestui raport?

Alice Nichita: Raportul de sustenabilitate reflectă rezultate în multe arii ale activității noastre, rezultate care ne-au adus, pe lângă satisfacția de a înainta în atingerea țintelor de sustenabilitate, și al cincilea titlu de cea mai responsabilă companie de pe piața locală, pentru Coca-Cola HBC România.

Avem o contribuție valoroasă în economia românească, prin investițiile de peste 13,6 milioane de euro realizate în 2019, în fabricile din Poiana Negri și Timișoara, prin valoarea adăugată pe întregul lanț de valoare, de 574 de milioane de euro, prin taxele plătite alături de toți partenerii angrenați de activitatea noastră, de 247 milioane de euro și prin susținerea, indirectă, a 25.700 de locuri de muncă în România.

În același timp, echipa rămâne ingredientul nostru secret. Oferim șanse egale la performanță – 47% din pozițiile de management sunt deținute de femei. Diversitatea și incluziunea sunt principii bine ancorate în cultura noastră organizațională, iar acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care suntem recunoscuți pe piața din România drept cel mai dorit angajator din industria bunurilor de larg consum, așa cum arată și studiul ­Randstad România și Catalyst Solutions.

Am continuat să acționăm în spiritul viziu­nii noastre, „O lume fără deșeuri”, investind în ambalaje sustenabile și în soluții pentru recuperarea ambalajelor puse pe piață. Brandurile de ape mine­rale naturale Dorna și Poiana Negri sunt primele ape minerale naturale in ambalaj din PET 100% reciclat din România. Anul trecut, am utilizat 13% PET reciclat (rPET) în întregul portofoliu și 23% PET provenit din surse regenerabile (Plant Bottle). Am făcut progrese și în raport cu alți indicatori de mediu: reducerea cu 1,8% a intensității consumului de apă și cu 2,5% a inten­sității ­energetice. În 2019 am investit peste 1 milion de euro în proiecte pentru protejarea mediului, conservarea resurselor de apă, susținerea tinerilor și dezvoltarea comunității.

Constantin Bratu: Ne continuăm dru­mul spre a deveni o companie pentru toți – ne dorim să le oferim oamenilor produsele pe care le iubesc, potrivite pentru orice moment al zilei și stilului de viață al fiecăruia, ­printr-un portofoliu diversificat, inclusiv prin băuturi cu conținut redus de zahăr sau fără zahăr. Anul trecut am redus cu 1,7% conținutul de zahăr al întregului portofoliu de băuturi. Promovăm aceste variante prin activitatea noastră de marketing, astfel că 38% din bugetul de marketing a fost alocat portofoliului cu conținut redus sau fără zahăr.

Cum aplicați principiile economiei ­circulare în strategia generală de business?

Alice Nichita: Modul în care contri­buim la crearea unei economii circulare se reflectă în strategia noastră globală, „O lume fără deșeuri”. Ca lider al industriei de băuturi, știm că avem un rol important în a ține departe de mediul înconjurător ambalajele și în a reduce amprenta de carbon generată de activitatea noastră. Obiectivul nostru este ca până în 2030 să folosim pentru ambalajele noastre material reciclat în proporție de 50%. Un alt obiectiv este să sprijinim colectarea și reciclarea unei cantități de ambalaje echivalente cu cea pe care o punem pe piață, până în 2030. În România, ambalajele noastre sunt 100% reciclabile. În prezent, pentru 20% din portofoliul nostru de băuturi folosim ambalaje din plastic reciclat, iar în ultimii 10 ani am reușit să reducem cantitatea de plastic folosită în portofoliul local cu 10,9%.

„Obiectivul nostru global de colectare și reciclare a 100% din cantitatea de ambalaje pusă pe piață are ca termen anul 2030.” – Constantin Bratu, Corporate Affairs & Communication Manager Coca-Cola România

Există voci care spun că nu faceți îndeajuns pentru plasticul introdus în piață și că nu reușiți să îl reciclați pe tot. Care este situația?

Constantin Bratu: Obiectivul nostru global de colectare și reciclare a 100% din cantitatea de ambalaje pusă pe piață are ca termen anul 2030. Poate părea un termen relaxat, cum, la fel de bine, poate părea unul prea ambițios. Pentru noi, investițiile în tehnologii noi de reciclare reprezintă o oportunitate pe care o explorăm la maximum, astfel încât PET-ul să fie în continuare o resursă. Credem că reciclarea este una dintre multiplele potențiale solu­ții în abordarea deșeurilor de plastic. Gestionarea responsabilă a ambalajelor este o prioritate pentru Sistemul Coca-Cola. Respectăm, an de an, țintele de recuperare a ambalajelor, impuse de legislația din România, dar ne propunem să facem mult mai mult. Investim bugetele și abilitățile noastre pentru a-i ajuta pe oameni să înțeleagă ce, cum și unde să colecteze separat deșeurile, dar și pentru a crea infrastructura necesară. Lucrăm alături de autorități, de parteneri din mediul nonguvernamental și din industrie și credem că aceste eforturi susținute vor da roade în anii următori.

Alice Nichita: În plus, la nivelul industriei în care activăm, sprijinim implementarea sistemului garanție-returnare gândit pentru piața din România și specificitățile ei, un sistem care să poată produce o schimbare fundamentală în bine.

 

Interviul a fost inițial publicat în Biz nr. 349 (15 decembrie – 20 ianuarie 2020). Dacă doriți să primiți Revista Biz prin curier, abonați-vă aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: