Companii

Carrefour și-a crescut vânzările cu 8,5% în 2022. România a avut a doua cea mai mare creștere la nivel european

21 feb. 2023 5 min

Carrefour și-a crescut vânzările cu 8,5% în 2022. România a avut a doua cea mai mare creștere la nivel european

Reading Time: 5 minute

Grupul francez Carrefour anunță o creștere a vânzărilor de 8,5% față de 2021, o creștere de 26% a sectorului de e-commerce și un flux record de numerar net disponibil liber de 1,262 miliarde de euro în 2022, comparativ cu 1,227 miliarde în 2021.

România ocupă a doua poziție ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european, cu o creștere de 9% în termeni comparabili (LFL).

Pe fondul unui 2022 marcat de un nivel ridicat de inflație, Carrefour și-a respectat angajamentul luat la începutul anului, și anume protejarea puterii de cumpărare a clienților, continuând în același timp să își consolideze modelul de afaceri, grație direcționării granulare a strategiei comerciale și consolidării inițiativelor în materie de reducere a costurilor. Grupul și-a atins toate obiectivele operaționale, câștigând în cota de piață în toate țările sale cheie, demonstrând creșterea susținută a vânzărilor de produse sub marcă proprie Carrefour, integrând rapid Grupul BIG în Brazilia, făcând progrese pe partea digitală și transformând baza de magazine prin intermediul francizei și al managementului de închiriere.

„Carrefour a demonstrat încă o dată forța modelului său, realizând o performanță remarcabilă în 2022, într-un mediu inflațional fără precedent. Pilonii planului Carrefour 2022 ne-au permis să le oferim soluții clienților pentru a face față presiunii asupra puterii de cumpărare, menținând în același timp cursul în ceea ce privește tranziția alimentară pentru toți și o disciplină financiară strictă. În ultimii cinci ani, Grupul a reușit să se repoziționeze ca lider în industria sa. Această transformare rezultă din munca asiduă și din angajamentul zilnic excepțional al echipelor Carrefour și al partenerilor, inclusiv francizați, din magazinele, depozitele și sediile noastre. Cu planul Carrefour 2026, ne lansăm într-o nouă etapă, cu ambiții pe mai multe direcții: digital, discount și noi angajamente sociale și de mediu. În 2023, Carrefour va continua să se diferențieze pe piață, în beneficiul clienților și acționarilor săi.”

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour

Performanțele Carrefour în 2022

Vânzările Grupului au continuat să crească în anul fiscal 2022, cu +8,5% în termeni comparabili și 10,9% în Q4. Carrefour a implementat o politică comercială extrem de granulară, care a permis o îmbunătățire suplimentară a competitivității.

Prioritatea acordată de către Grup produselor marcă proprie Carrefour și prețurilor aferente produselor de bază Simpl a fost deosebit de apreciată de clienți. Aceste produse reprezintă în prezent mai mult de o treime din vânzări, în conformitate cu obiectivul stabilit în planul Carrefour 2022.

Grupul a lansat numeroase inițiative prin intermediul cărora a reușit să-și sprijine clienții în fața creșterilor de prețuri, un exemplu elocvent în acest sens fiind campania Top 100 produse HIT în România. Grupul a beneficiat, de asemenea, de cele mai multe formate de discount (hipermarketuri, Supeco, Atacadão, etc.).

Strategia digitală a Grupului a continuat să dea roade. În ciuda încetinirii e-commerce la nivelul întregii industrii, în 2022, Carrefour a înregistrat o creștere de +26% a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV), până la 4,2 miliarde de euro, un ritm semnificativ mai rapid decât în 2021 (+11%). Activitatea de retail media capătă amploare, cu peste 450 de clienți parteneri până în prezent și o contribuție din ce în ce mai mare.

În același timp, Grupul a reușit să își păstreze modelul economic, datorită disciplinei în materie de costuri. Obiectivul anual de economii, ridicat la 1 miliard de euro, a fost atins, contribuind la creșterea Venitului Operațional Recurent (ROI). Acesta din urmă a înregistrat o îmbunătățire de +8,3%, ajungând la 2.377 milioane de euro, inclusiv +10,2% pentru Franța, unde marja a crescut cu +7 puncte de bază, ajungând la 2,2% pentru întregul an. Marja operațională a Grupului, excluzând efectul achiziției Grupo BIG, a fost stabilă în 2022 (-4bps față de 2021).

Această performanță a susținut creșterea fluxului de numerar net liber, care a atins un nou record de 1.262 milioane euro. În acest context, Grupul va propune Adunării Generale a Acționarilor din 26 mai 2023 o majorare a dividendelor cu +8%, până la 0,56 euro per acțiune, iar Grupul va implementa un nou program de răscumpărare de acțiuni de 800 de milioane de euro pe parcursul anului 2023, după 750 de milioane de euro în 2022 și 700 de milioane de euro în 2021.

Noul plan strategic Carrefour 2026

La 8 noiembrie 2022, Grupul și-a prezentat noul plan strategic, Carrefour 2026. Acest plan include numeroase inițiative: accesibilitatea produselor, creșterea gamei de mărci proprii, un obiectiv de 8 miliarde de euro în vânzări de produse sustenabile certificate și creșterea GMV-ului în comerțul electronic de până la 10 miliarde de euro în 2026.

În același timp, Carrefour inovează în ceea ce privește organizarea, noile afaceri adiacente și inițiativele sociale, cu o economie suplimentară de costuri de 4 miliarde de euro și un plan ambițios de reducere a consumului de energie și, prin extindere, de combatere a încălzirii globale.

Grupul își accelerează, de asemenea, efortul în fiecare domeniu al retail media, prin crearea unei joint venture cu Publicis, își stimulează strategia imobiliară în Franța și Brazilia și își consolidează abordarea privind incluziunea, cu inițiative puternice în ceea ce privește diversitatea și dizabilitățile și un plan ambițios de participare a angajaților la capitalul social. Pornind de la acestea, Grupul vizează un flux de numerar net liber de cel puțin 1,7 miliarde de euro până în 2026, cu o creștere constantă în fiecare an.

Vânzările Grupului în al patrulea trimestru din 2022 s-au concretizat în 25,415 miliarde de euro înainte de IAS 29, în creștere cu +18,0%. Această creștere include un efect valutar favorabil de +1,9%, datorat în special aprecierii realului brazilian, un efect favorabil al petrolului de +0,5%, un efect calendaristic neutru și efecte pozitive de +0,5% din expansiunea netă și +4,2% din achiziții. Impactul standardului IAS 29 a fost negativ de 437 milioane de euro.

Indicele CSR

În 2022, Carrefour și-a depășit încă o dată obiectivele de CSR, cu o rată de realizare de 109% pentru indicele de CSR și de tranziție alimentară al grupului, cu o performanță deosebit de satisfăcătoare în special pentru combaterea încălzirii globale, reducerea ambalajelor și implicarea angajaților.

O poziție puternică pentru România

În trimestrul patru, în România creșterea s-a accelerat puternic pe parcursul trimestrului (+17,8% LFL) în comparație cu Q4 2021 (după +8,8% LFL în Q3), în special datorită bunei performanțe a hipermarketurilor, într-un context normalizat pentru cele situate în centre comerciale, unde accesul a fost limitat în Q4 2021.

România și-a menținut o dinamică pozitivă, cu o creștere de +9,0% LFL pentru 2022. În conformitate cu strategia globală și cu viziunea sa omnichannel, Carrefour România încheie anul financiar cu 402 magazine în toate formatele la sfârșitul lunii decembrie 2022 – hipermarket, market, express și discount, precum și o prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse.

În 2022, Carrefour și-a continuat expansiunea și a deschis 46 de magazine, dintre care patru magazine Supeco (discounter), trei Carrefour Market și 29 Carrefour Express și 10 magazine în regim de franciză; alături de o extindere a amprentei digitale prin intermediul partenerilor, Bringo și Glovo România. Cifrele înregistrate continuă trendul ascendent al afacerii.

„România a avut o evoluție excelentă în 2022 în cadrul Grupului, confirmând că Europa Centrală și de Est este regiunea cu cea mai rapidă creștere din Uniunea Europeană. A fost primul an post-pandemic, dar și un an plin de provocări pentru industria de retail și, în pofida inflației, am reușit să absorbim perturbarea din piață, să ne asumăm o parte din costuri și să protejăm puterea de cumpărare a clienților noștri din România, printr-o varietate de măsuri, precum promoții, produse marcă proprie, activări comerciale. Carrefour va dezvolta în continuare portofoliul de mărci private, oferind un raport calitate-preț excelent, și vom continua să ne menținem competitivitatea, pentru a rămâne alegerea preferată a clienților noștri, indiferent de formatul în care optează să facă cumpărăturile. Transformarea noastră digitală ne va permite să anticipăm mai bine alegerile lor. Privind retrospectiv la rezultatele noastre din 2022, le mulțumim clienților noștri pentru loialitatea lor – ei au revenit în magazinele noastre după pandemie, iar noi ne menținem obiectivul de a le oferi tot ce este mai bun.”

Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour România

Carrefour România oferă clienților săi posibilitatea de a face cumpărături direct în cele peste 400 de magazine din țară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta „în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: