Stiri CSR

Carrefour și Crucea Roșie Română derulează un proiect de colectare și reutilizare a hainelor donate

2 feb. 2022 4 min

Carrefour și Crucea Roșie Română derulează un proiect de colectare și reutilizare a hainelor donate

Reading Time: 4 minute

Începând cu luna ianuarie 2022, Carrefour România și Crucea Roșie Română – Filiala Sector 6 București pun la dispoziția comunității un sistem de colectare a hainelor în vederea reutilizării, în magazinul Carrefour Orhideea din București. Clienții au posibilitatea de a dona îmbrăcăminte ce va ajunge la grupuri vulnerabile, cu ajutorul voluntarilor Crucii Roșii Române, care se ocupă de sortarea, igienizarea și distribuția hainelor donate.

Orice bucureștean va putea lua parte la acest proiect și va putea da o mână de ajutor prin donarea de haine, cu condiția ca acestea să se prezinte într-o stare cât mai bună, să fie curate și îngrijite. Se colectează articole vestimentare pentru toate categoriile de vârstă și pentru orice sezon sau funcționalitate, cu excepția produselor de lenjerie intimă, accesoriilor, jucăriilor și a încălțămintei.

Odată donate, articolele vestimentare trec printr-un proces de sortare și de igienizare. Cele considerate inutilizabile vor merge pe fluxul de reciclare pentru deșeuri textile, în timp ce restul vor fi igienizate, putând avea două destinații: cea mai mare parte sunt triate pe grupe de vârstă și pe mărimi, pentru beneficiarii din grupuri vulnerabile (cazuri sociale, victimele unor dezastre naturale), iar altele vor ajunge în magazinul caritabil Bine Boutique, unde vor reintra într-un circuit de valorificare în scop social.

Carrefour și Crucea Roșie

„Ne bucurăm că, alături de partenerii noștri din Crucea Roșie Română, am lansat un nou proiect cu impact real în viața persoanelor vulnerabile și suntem plăcut surprinși de entuziasmul și dorința imediată de implicare a comunității locale – încă din primele trei zile, au fost colectate peste două tone de haine. Ne dorim ca donațiile să devină, într-un timp cât mai scurt, un gest de normalitate recurent în viețile noastre și să contribuim semnificativ la a face donațiile accesibile, printr-un simplu drum la hipermarket, așadar, magazinul Carrefour Orhideea este un deschizător de drumuri, în acest sens.”

Alina Gamauf, HR, Corporate Affairs & CSR Director Carrefour România

Carrefour și Crucea Roșie Română au desfășurat împreună campanii sociale puternice de-a lungul timpului. Unul dintre cele mai longevive programe este Banca de Alimente – o rețea de solidaritate națională, prin care este facilitat accesul clienților la fapte bune. Prin intermediul acestei inițiative, sunt ajutate persoanele dezavantajate, iar anul trecut au fost colectate peste 14.100 de kg de alimente, care au ajuns la peste 2.100 de persoane aflate în nevoie.

Pandemia a întărit și mai mult acest parteneriat, pentru a oferi suport real spitalelor aflate în linia întâi în lupta împotriva COVID-19, donând echipamente medicale de strictă necesitate, având alături și suportul Fundației Carrefour din Franța. Odată cu lansarea platformei Act for Good ca parte din aplicația Carrefour, Crucea Roșie Română a fost o organizație susținută de către clienți, care au donat peste 407.000 de puncte pentru cauze precum Banca de Alimente sau solidaritate alimentară pentru comunitățile grav afectate de pandemie. În total, în decursul anului 2021, peste 12.000 de produse de primă necesitate au fost donate prin Act For Good.

„Cu toții avem prin dulapuri destule haine pe care, din diverse motive, nu le mai purtăm. Fie au rămas mici (un proverb irlandez spune „Copilul crește, hainele lui nu!”), fie constatăm că nu ne mai vin bine, însă important este să le triem periodic și să le dăm o nouă viață donându-le celor aflați în nevoie. Nu e vorba doar despre gestul de solidaritate și ajutor pentru cei vulnerabili, ci și o dovadă de responsabilitate față de protejarea mediului, prin evitarea risipei de resurse consumate la producția hainelor. Ne bucurăm să începem acest pilot alături de Carrefour România, o companie alături de care construim proiecte cu impact de peste 10 ani.”

Ana Derumeaux, Director Crucea Roșie Română – Filiala Sector 6 București

Carrefour România dezvoltă inițiative de sustenabilitate inclusiv în ceea ce privește categoria de produse vestimentare prin TEX, brandul de modă exclusiv Carrefour, care susține noi angajamente pentru moda sustenabilă.  Astfel că orice acțiune de donare de haine este parte dintr-un amplu set de acțiuni circulare ce poate începe cu o nouă alegere vestimentară inspirată și responsabilă. Din această perspectivă, brandul TEX propune colecții care îmbină atenția pentru modă cu grija pentru mediu într-un mod accesibil. Din dorința de a reduce impactul asupra mediului înconjurător, atât prin încurajarea reciclării hainelor, cât și prin platforma TEX Responsabil, brandul își ia angajamentul ca 100% din materiile prime folosite pentru produsele TEX să fie de provenienţă controlată și obţinute în mod sustenabil până în anul 2030. Sub umbrela platformei TEX Responsabil, lansată în 2019, regăsim patru acte de sustenabilitate – Materiale Reciclate, Bio, Economisirea Apei și Protejarea Pădurilor. 

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar, cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping, și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și redusă risipa alimentară.

Cruce Roșie Română, înființată în 1876, este o organizație umanitară membră a Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, auxiliară autorității publice și abilitată prin lege să asigure asistență umanitară în caz de dezastre și să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile, serviciile fiind acordate voluntar, imparțial și neutru. Organizația contribuie, prin programele desfășurate, la prevenirea și alinarea suferinței sub toate formele, protejează sănătatea și viața, promovează respectul față de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenență socială sau politică. Crucea Roșie Română este prezentă la nivel național cu 47 de filiale și peste 6.000 de voluntari care se implică activ în activitățile umanitare.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: