Câștigătorii Internetics 2018

48 de trofee, dintre care 19 trofee de Aur, 26 de Argint și 1 Grand Prix sunt premiile care au fost acordate la Gala Internetics de anul acesta.

Trofeul Agenția Anului a revenit MRM // McCann cu 13 trofee obținute si alte 5 nominalizări. Trofeul Digital Client of the Year by glo, pentru prima oarǎ stabilit pe baza punctajului și a tuturor premiilor obținute, a mers anul acesta la KFC, grație celor 4 trofee Gold, 2 Silver și o nominalizare.

În total, în cadrul Internetics 2018 au urcat pe scenǎ 15 agenții și companii: Centrade Cheil, FCB Bucharest, Friends \ TBWA Bucharest, Jazz Communication, Kubis Interactive, Leo Burnett Bucharest, Lidl România, MRM // McCann, MSL The Practice, MullenLowe Bucharest, Publicis România, Tribal Worldwide România, WOPA, United Media și Heist Industries.

Conform punctelor acumulate din premiile și nominalizǎrile obținute, topul celor mai premiate agenâii este: 1. MRM // McCann; 2. Leo Burnett Bucharest; 3. Jazz Communication; 4. Publicis România; 5. MSL The Practice.

Topul clienților aratǎ astfel: 1. KFC; 2. Telekom (2 trofee de Aur, 2 de Argint și 4 nominalizǎri); 3. Coca-Cola (cu 2 trofee de Aur, 3 de Argint și alte 4 nominalizǎri); 4. Lidl România (2 trofee de Aur, 2 de Argint, 4 nominalizǎri) și 5. Sistemul Medical MedLife (3 trofee de Aur).

MRM // McCann a câștigat premii pentru lucrǎrile ”KFC – Studycoin” (2 trofee Gold în ”Microsites” și ”Gamification” și 2 trofee de Argint în secțiunile ”Full Digital Campaign: Retail” și ”Digital Brand Experience” ), ”KFC – Social Me” (2 trofee de Aur în ”Full Digital Campaign: Retail” și ”Online Branded Content”), ”VODAFONE – Scrolling Through Life” (2 trofee de Aur în douǎ secțiuni de Digital Craft – Best Website Content și Best Website Design), ”Coca-Cola Bracelet – Artists are calling” (1 Silver in Mobile Campaigns), ”Coca-Cola – Inna cans musical album” (1 Gold in Digital component of an integrated campaign: FMCG – Drinks), ”Coca-Cola – #samefeeling” (1 Gold la Viral Non Video), „Coca-Cola – Instagram page” (1 Silver in Social Media Pages) si „Coca-Cola – Holidays are coming back. Again.” (1 Silver in Viral Non Video).

Leo Burnett Bucharest a plecat cu 5 trofee pentru ”TELEKOM “NO ROMANIAN LEFT BEHIND” (1 trofeu de Aur pentru ”Online PR Special Projects”), ”Telekom Vloggers’ SWAP”  (1 Gold pentru ”Brand Associated Communities”), ”Telekom UNLIMITED SUMMER PLAYLIST” (2 trofee Silver în secțiunile „Social Media Special Mechanics” și ”Brand Built Communities”) și 1 Silver pentru ”PAMPERS – “Good night, worries” Lullaby”, în secțiunea ”Digital component of an integrated campaign: FMCG –Non food”.

Jazz Communication a obținut noi premii pentru campania Magic Home – ”Take a Seat #togetherformagichome” (1 Gold la Viral Video, 1 Gold la „Digital component of an integrated campaign: Social campaigns, political and awareness messages”, gold ce le-a adus și Grand Prix în sub-categoria Digital component of an integrated campaign din Interactive Campaigns). Campania a luat și un premiu special ”Trǎiascǎ capra vecinului” din partea GMP și Webstyler. Agenția a câștigat alte două trofee cu ”Lidl’s 2Million+ Department” – Gold în secțiunea ”Social Media Special Mechanics” și Silver la ”Online Branded Content”.

Jurații au mai premiat alte șase proiecte cu Gold: ”Replate Waste” la „Best Website Content” // MullenLowe Bucharest, „Lidl România Instagram” la ”Social Media Pages” // Lidl România, ”Vodafone Istori@” la Mobile Apps // FCB Bucharest și ”Tomorrow’s Technology” în secțiunile ”Online PR Special Projects”, ”Digital Brand Experience” și ”Digital component of an integrated campaign: Services” // MSL The Practice.

În sub-categoria ”Social Media” susținutǎ de Globaworth au fost acordate în total 15 trofee: 6 trofee de Aur pentru ”Take a Seat #togetherformagichome” (Jazz Communcation) – Viral Video, ”Coca-Cola – #samefeeling” – Viral Non Video, ”Lidl România Instagram” (Lidl România) – Social Media Page, ”Lidl’s 2Million+ Department” (Jazz Communication) – Social Media Special Mechanics, ”Tomorrow’s Technology” (MSL The Practice) și ”TELEKOM “NO ROMANIAN LEFT BEHIND” – Online PR Special Projects si 9 trofee Silver pentru „SUPER TOP – Glet Rich or Die Tryin’” (Friends \ TBWA Bucharest) – Viral Video, ”Coca-Cola – Holidays are coming back. Again.” (MRM // McCann) – Viral Non Video, ”Lidl’s biggest Hater Fan” (Lidl România) – Viral Non Video, ”Mega Slices Of Life On Instagram” (United Media & Heist Industries) și ”Coca-Cola – Instagram page” (MRM // McCann) – Social Media Pages, ”Telekom UNLIMITED SUMMER PLAYLIST” (Leo Burnett Bucharest) și ”Samsung Live Museum” (Centrade Cheil) – Social Media Special Mechanics, Log Out of Hate (Tribal Worldwide România) și ”Replate Waste” (MullenLowe Bucharest) – Online PR Special Projects.

În sub-categoria ”Mobile” sustinută de McDonald’s au fost acordate două trofee: un Gold pentru ”Vodafone Istori@” (FCB Bucharest) și un Silver pentru ”Coca-Cola Bracelet – Artists are calling” (MRM // McCann). La acestea se adaugǎ 3 nominalizări pentru ”Hai Samurai (Go Samurai)” (Cohn & Jansen JWT) – Mobile Apps și ”KFC – Social Me (MRM // McCann)”, ”4Geography (Publicis Romania)” – Mobile Campaigns.

”Digital Craft”, sub-categorie susținutǎ de Rompetrol, a avut trei trofee de Aur: două pentru ”VODAFONE – Scrolling Through Life” (MRM // McCann) – Best Website Design și Best Website Content și unul pentru ”Replate Waste” (MullenLowe Bucharest) – Best Website Content, plus un trofeu de Argint pentru ”Museum of Retro Fun” (Kubis Interactive) – Best Website Design.

”Online Branded Content”, una dintre cele mai disputate secțiuni, a fost prezentatǎ de Grolsch și a premiat cu un trofeu de Aur proiectul ”KFC – Social Me” (MRM // McCann) și cu un trofeu de Argint proiectul ”Lidl’s 2Million+ Department” (Jazz Communication). Secțiunea a mai avut alte două nominalizǎri pentru ”Cook by the Ear” (Snapshot Communication) și ”PAMPERS – “Good night, worries” Lullaby” (Leo Burnett România).

Absolut a susținut ”Digital Brand Experience”, secțiune în care jurații au premiat cu Gold ”Tomorrow’s Technology” (MSL The Practice), cu Argint ”KFC – Studycoin” (MRM // McCann) și ”Samsung Live Museum” (Centrade Cheil) și a acordat două nominalizǎri pentru ”4Geography” și ”Doodle Mats”, ambele de la Publicis România.

Distincții speciale, în afara competiției:

Premiul special al juriului – Best Use of Technology: ”Tomorrow’s Technology” de la MSL The Practice pentru Medlife (proiect ce a obâinut alte trei trofee de Aur, în fiecare dintre categoriile mari ale competiției).

Premiul special Youtube – YOUTUBE ADS LEADERBOARD, pentru campania ”Vodafone Smart Family – Probam filtre” de la McCann Worldgroup Romania, WaveMaker.

Premiul special Premiul special YOUTUBE ADS LEADERBOARD PEOPLE’S CHOICE acordat campaniei JobZZ.ro – Mecanicii a 23 Communication Ideas în urma voturilor persoanelor prezente în sală la Gala Internetics 2018.

Premiul special pentru inovație în digital out of home pentru 3 proiecte: ”The Perfect Draft” (agenție: Kubis Interactive, brand: Pilsner Urquell), ”Heineken 0.0” (agenții: Starcom, Momentum, Tribal Worldwide, brand: Heineken 0.0) și pentru ”One Night Gallery + Artivive – Augmented Reality Art”

Lista completă a câștigătorilor este afițată pe site-ul oficial al festivalului.

În competiție au fost înscrise anul acesta 149 de lucrări de la 25 de agenții și companii participante, pentru 47 de branduri, jurizate de 52 de specialiști în domeniu.

Internetics a avut loc pe 28 noiembrie, la DESCHIS Atelier.