BizRemote by certSIGN Companii Stiri

Cât au cheltuit românii în pandemie pentru amenajarea locuinței? Vânzările de mobilă românească au crescut cu 600%

13 oct. 2020 4 min

Cât au cheltuit românii în pandemie pentru amenajarea locuinței? Vânzările de mobilă românească au crescut cu 600%

Reading Time: 4 minute

Pandemia a influențat multe aspecte ale vieții, în special ce înseamnă și cum arată “acasă”, astfel că românii au cheltuit mai mult pentru amenajarea locuinței.

Un studiu Mobexpert realizat pe vânzările și interesul din perioada izolării și ieșirii din izolare arată cum zilele petrecute în casă au fost prolifice pentru proiectele de (re)amenajare a locuinței, precum și cât și pe ce au cheltuit românii cand vine vorba de mobilă.

În perioada stării de urgență și a perioadei de izolare obiceiurile de cumpărare ale românilor s-au schimbat semnificativ. Cumpărăturile nu doar că s-au mutat în mediul online, consecință directă a închiderii magazinelor fizice, dar s-au orientat mai mult decât oricând către produsele fabricate în România, arată reprezentanții Mobexpert.

Tendința de a cumpăra local s-a făcut resimțită semnificativ și în industria mobilei – în urma unei campanii de reduceri dedicate mobilierului produs în țară, vânzările colecției de mobilier fabricat în România au crescut cu 600% comparativ cu 2019.

Terasa și balconul, în topul căutărilor de idei pentru reamenajare

Echipa Mobexpert a analizat cum anume interesul românilor pentru home & deco s-a reflectat în căutările lor de pe Google și cum aceste căutări au afectat vânzările propriu-zise de mobilă.

Fie că au optat pentru produse românești sau nu, în perioada pandemiei, românii au avut un demonstrat un interes deosebit pentru amenajări interioare. Cu toate acestea, în perioada de izolare socială, prioritățile în materie de amenajare s-au schimbat în raport cu anii precedenți. Aceștia au fost mai preocupați să-și amenajeze un loc în care să se poată bucura de aer liber în deplină siguranță, din confortul propriei case.

Astfel, căutările pentru amenajarea terasei au crescut cu 53% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce interesul românilor pentru amenajarea balconului a crescut cu 51%.

Nici restul camerelor nu au fost neglijate. Deoarece s-au aflat mai mult timp acasă, românii:

  • au gătit mai mult, astfel că le-a crescut interesul pentru amenajarea bucătăriei (31%)
  • s-au relaxat mai mult, fiind mai preocupați și de amenajarea băii (22%), respectiv a dormitorului (21%).

În timpul izolării, numărul de vizitatori pe mobexpert.ro a crescut cu 55% comparativ cu anul trecut, creștere datorată atât numărului de utilizatori noi (+75%), cât și al celor care au mai vizitat anterior magazinul online (+44%).

Creștere de 142% în vânzările online

Creșterea traficului nu a fost doar pentru inspirație, semn că românii au și cumpărat – în perioada stării de urgență (martie-mai), vânzările online practic s-au dublat, comparativ cu aceeași perioadă în 2019.

Chiar și după ieșirea din izolare și după redeschiderea magazinelor fizice, această cifră a continuat să crească. În mai-august 2020, vânzările efectuate în mediul online a crescut cu 142%. 

  • În perioada izolării (martie – mai), românii au cheltuit în medie cu aproape 12% mai mult.
  • Printre cele mai populare tipuri de produse cumpărate au fost cele destinate amenajării terasei și grădinii (+125%).
  • Și proiectele de amenajare a dormitorului au fost pe lista de activități a românilor. Vânzările de paturi au crescut cu 98%, iar cele de saltele au crescut de 3,5 ori.
  • Împinși de dorința de a-și organiza cât mai eficient spațiul, vânzările de dulapuri și comode au depășit și ele valorile duble.

Nevoia amenajării unui spațiu de lucru a adus +250% în vânzări

Adelina Badea, CEO Mobexpert
Adelina Badea, CEO Mobexpert

Necesitatea amenajării unui spațiu de lucru care să stimuleze productivitatea acasă a devenit cu atât mai apăsătoare în pandemie.

Astfel, o categorie aparte de produse care a ieșit în evidență mai mult ca oricând a fost cea a birourilor. Comparativ cu anul trecut, vânzările de piese de mobilier pentru amenajarea biroului au crescut cu 250%.

Cum continuă să se schimbe cumpărăturile de mobilă?

Chiar și după redeschiderea showroom-urilor, numărul celor care vizitează online mobexpert.ro este în continuă creștere – cu 50% mai mulți vizitatori decât în aceeași perioadă în 2019.

La momentul actual, magazinul online este responsabil pentru 30% din veniturile companiei, o cifră semnificativă pentru o industrie care este în mod notoriu legată de prezența fizică în magazine.

„O parte din clienți vor reveni în magazine, însă cei care s-au obișnuit cu achizițiile online vor rămâne acolo, cu atât mai mult în cazul în care experiența a fost bună – produsele au ajuns rapid, eventual au fost și montate. În plus, ne așteptăm să se folosească mai mult și funcții precum cea de Augmented Reality pentru a vedea produsul direct acasă, înainte de a-l cumpăra, ceea ce elimină nevoia unei vizite în showroom. Cu siguranță încă se vor face multe cumpărături offline, însă, ca producători și distribuitori, trebuie să ne preocupe de acum încolo automatizarea și digitalizarea offline-ului astfel încât experiența viitorilor și actualilor clienți să fie cât mai utilă, plăcută și rapidă. Ceea ce este valabil pentru orice business”, a explicat Adelina Badea, CEO Mobexpert.

Offline și online diferențele există și s-au păstrat. Deși numărul celor care optează pentru cumpărături online crește vertiginos, când vine vorba de mobilă, mulți încă preferă să vadă cele mai substanțiale piese și în showroom-uri.

De aceea, în magazin, cumpărătorii sunt dispuși să cheltuie în medie cu 500-700 de lei mai mult. Cu toate acestea, în perioada de după izolare (mai – august), atât în mediul online cât și offline, românii cheltuit cu 20% mai mult decât în 2019 pentru piese de mobilier.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: