Digital Marketing

Cât timp petrec tinerii români pe internet?

6 dec. 2019 4 min

Cât timp petrec tinerii români pe internet?

Reading Time: 4 minute

Jumătate dintre tinerii români petrec în medie șase ore pe internet, iar când vine vorba despre dispozitivele smartphone, cu cât vârsta respondenților este mai înaintată, cu atât funcțiile acestora sunt mai puțin folosite, inclusiv timpul petrecut vorbind la telefon, se arată în studiul “Consumer Report”, lansat de Starcom România.

Raportul ajunge anul acesta la cea de-a 6-a ediție și centralizează analiza comportamentului consumatorilor români în ceea ce privește consumul de conținut, activitățile practicate, comportamentul de cumpărare și utilizarea tehnologie, cu scopul de a reliefa trendurile locale.

Consumer Report 2019Studiul împarte consumatorii în patru categorii: familii cu copii (familii care au copii cu vârsta până în 14 ani, cei mai mulți având vârsta cuprinsă între 18-45 ani); adolescenți (în mare parte elevi cu vârsta cuprinsă în intervalul 14 – 17 ani); tineri necăsătoriți (cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani) și familii fără copii în grijă (majoritatea membrilor familiei au depăşit vârsta de 45 ani şi nu au copii mai mici de 14 ani în grijă).

TV-ul și alte dispozitive

Televizoarele clasice au cea mai mică rată de penetrare în rândul tinerilor necăsătoriți, în timp ce Smart TV-urile sunt deținute de 28% din populația din zona urbană, cu cea mai mare rată de penetrare în rândul famiilor cu copii. De cealaltă parte se află familiile fără copii care au în general un televizor clasic.

Content-ul online

Mai mult de jumătate din categoria tinerilor petrec cel puțin șase ore pe internet, iar în ceea ce privește dispozitivele de pe care se pot conecta la internet, se evidențiază tinerii necăsătoriți, îndeosebi femeile. Aceasta este și categoria în cadrul căreia laptopurile au cea mai mare penetrare, posibil din nevoia de mobilitate.

Cât de frecvent este folosit telefonul mobil?

Mai bine de 75% dintre respondenții generației tinere folosesc săptămânal rețelele de socializare și serviciile de mesagerie instantă, SMS/Messenger.

Conținut audio online versus conținut audio offline

Tinerii necăsătoriți și adolescenții au o preferință pentru conținutul audio online, în timp ce familiile cu copii, dar și cele fără, preferă conținutul audio offline.

De asemenea, tinerii necăsătoriți și adolescenți ascultă radio acasă, în timp ce familiile ascultă radio în mașină, în drum spre serviciu sau când își duc copii la școală.

Programele radio

4 din 6 adolescenți ascultă zilnic radio, în special pentru muzică iar persoanele din restul categoriilor studiului ascultă radio săptămânal. Familiile, îndeosebi bărbații, preferă știrile despre vreme, programele matinale, știrile rutiere și cele generale.

În mediul rural, familiile ascultă mai puțin radio față de cele din mediul urban. Aproape jumătate dintre respondenții celor patru categorii ascultă radio zilnic.

Conținutul audio: muzică și evenimente

Toate cele patru categorii respondente ale studiului preferă muzica pop, disco și dance. Adolescenții și tinerii necăsătoriți preferă fenomenul hip-hop-ului și muzica rock. Familiile preferă muzica veche.

Atunci când vine vorba de evenimentele la care aleg să participe anual, toate segmentele vizitează muzee, galerii de artă, reprezentații artistice, piese de teatru sau concerte pop/rock.

Preponderent, la evenimente participă segmentele tinere care preferă muzica modernă, de operă, dar și concertele de muzică clasică.

Conținut editorial: offline și online

Adolescenții și tinerii necăsătoriți din mediul urban petrec mai puțin timp citind ziare și reviste, în timp ce familiile citesc mai mult versiunea tipărită a unor ziare și reviste.

Conținut editorial: Preferințe privind cărțile

Tinerii necăsătoriți și familiile cu copii citesc cărți specializate, cărți de parenting sau pentru dezvoltare personală. Adolescenții, în mod special fetele își cumpără mai multe cărți spre deosebire de restul populației urbane, preferând proză, poezie și SF.

Familiile cu copii cumpără, în special, cărți pentru copii, fiind interesați de dezvoltarea personală a acestora.

Topul săptămânal al activităților petrecute acasă

Marea majoritate a populației mediului urban se relaxează săptămânal la calculator sau gătind pentru cei apropiați. Adolescenții sunt cei care se joacă cel mai mult în spațiul virtual, în timp ce tinerii necăsătoriți folosesc calculatorul doar pentru a rămâne conectați la rețele de socializare.

Comportamentul la cumpărături

Tinerii sunt mai impulsivi în procesul de shopping, aceștia nu își fac listă de cumpărături spre deosebire de persoanele din segmentele cu familii.

Segmentul familii cu copii este cel mai informat în legătură cu produsele pe care urmează să le cumpere fiind totodată și segmentul cel mai influențat de reclamele publicitare.

Adolescenții sunt cel mai puțin influențați de brand, deoarece părinții sunt principalii decidenți în materie de cumpărături și, de asemenea, sunt cei care stabilesc bugetul.

Cum își aleg consumatorii români un retailer online

Prețul este cel mai important criteriu funcție de care consumatorii aleg un magazin online. De asemenea, selecția celor mai bune oferte este mai facilă online.

În mediul urban, adolescenții și familiile cu copii acordă mai multă atenție prețului, în timp ce tinerii necăsătoriți caută secțiunea oferte speciale, cel mai probabil datorită faptului că au în vedere produsele premium  și nu pentru că ar alege cele mai ieftine produse.

Principala metodă de plată pentru cumpărăturile online este plata ramburs (cash sau card), și se aplică cu precădere tinerilor necăsătoriți și familiilor cu copii.

Tipul de produse cumpărate online

Hainele, încălțămintea și cărțile sunt principalele produse pe care le achiziționează persoanele din mediul urban. Adolescenții și tinerii necăsătoriți preferă produse de îmbrăcăminte, încălțăminte și de îngrijire personală pe care le comandă atât de pe site-urile locale, cât și de pe cele din afara țării.

Valorile consumatorilor români

Adolescenții și tinerii necăsătoriți au ca valoare principală siguranța unui viitor bogat, având o nevoie de dragoste mai redusă, deoarece nu se află în etapa vieții în care să fie implicați din punct de vedere emoțional.

Nevoie de iubire este resimțită mai mult la familiile cu copii, în timp ce familiile fără copii au o nevoie mai mare de a găsi experiențe în care să creadă.

Studiul Consumer Report 2019 poate fi accesat aici.

Foto: © Fizkes | Dreamstime.com

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: