fbpx
Business Companii Stiri

Câți români stiu ce înseamnă alimentația bio?2 min

20/06/2019 2 min read

Câți români stiu ce înseamnă alimentația bio?2 min

Reading Time: 2 minute

Trei sferturi dintre români cred că agricultura bio sau ecologică înseamnă produse sănătoase fără aditivi sau chimicale, arată un studiu online realizat de iVox, prezentat în cadrul unei dezbateri organizate de Fundația World Vision România.

Majoritar, respondenții fac referire la mituri din domeniul alimentației decât să dețină informații dovedite științific.

Printre dezavantajele enumerate de cei chestionați se numără prețul ridicat (55,32%) și lipsa încrederii privind informațiile scrise pe etichete (28,38%).

Aproape jumãtate dintre respondenți (47,52%) se asigurã cã produsul pe care îl cumpãrã este bio verificând dacã pe etichetã scrie acest lucru, iar un sfert dintre participanții la sondaj verificã dacã produsul are pe etichetã certificarea UE.

Despre agricultura ecologică, românii se informează cel mai mult folosind internetul (81,7%), 29,98% de la televizor și 19,06% de la rude sau prieteni.

“Informarea continuă a agricultorilor convenționali despre beneficiile ecologice și economice ale agriculturii ecologice precum și o campanie de promovare a produselor ecologice ar face diferența dintre mit și realitate în acest domeniu”, a spus Crenguța Bărbosu, managerul programului de  agricultură și dezvoltare rurală, World Vision România.

Confuzie între produsele bio/ecologice și produsele sãnãtoase

 77,79% dintre respondenți au declarat cã îți achiziționeazã alimente bio, însă locul de unde cumpãrã cei mai mulți (87,98%) nu oferã niciun fel de certificare de acest tip. Este vorba despre piețe, zone de la țarã sau de la vânzãtori ambulanți.

44,6% dintre respondenți își cumpărã alimentele bio de la supermarket-urile din zonã, 40,75% spun cã își procurã astfel de produse și din piața agroalimentarã iar 38,82% de la cunoștințele sau rudele de la țarã.

Mai mult de jumătate dintre cei care ar alege să lucreze în agricultura ecologică o consider o oportunitate.

Studiul a fost realizat în cadrul campaniei “#GoodFoodForAll, Make Europe Sustainable for All” derulat de Comisia Europeanã cu scopul de a promova obiectivele de dezvoltare durabilã din cadrul Agendei 2030.

Foto; © Vitaliy Nazarenko | Dreamstime.com

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *