Companii Stiri

Cauciucul, obiect de arta stradala2 min

25/02/2015 2 min read

Cauciucul, obiect de arta stradala2 min

Reading Time: 2 minute

Pentru prima data in istoria companiei, Pirelli a ales sa introduca arta stradala in proiectul de comunicare ce va face parte din Raportul Anual pentru 2014.

Astfel, artistul brazilian Marina Zumi, artistul german Dome si cel rus Alexey Luka au transpus artistic cauciucul, ilustrandu-l in trei opere de arta asamblate intr-un singur complex artistic: o piramida trunchiata, inalta de circa cinci metri, avand trei laturi, fiecare cu o suprafata de peste douazeci de metri patrati.

Lucrarea va fi prezentata publicului intre 26 si 28 februarie la HangarBicocca.

Nu este prima data in istoria companiei cand Pirelli ilustreaza cauciucurile nu doar in termeni de functionalitate, ci si prin scoaterea lor din contextul caracteristic si transformarea lor in agenti de evocare a lumilor, valorilor, aspiratiilor si viselor.

Dialogul deschis dintre companie si artisti a reprezentat o caracteristica constanta a istoriei culturale Pirelli inca din primul sezon dupa ce compania a devenit publica, in 1872, cand firma a angajat pictori si ilustratori ai vremii ca sa dea culoare cladirilor fabricii.

De-a lungul anilor, mai multi artisti au au transformat cauciucurile in lant (Ezio Bonini), intr-un leu si un elefant (Armando Testa), intr-un sombrero (Alessandro Mendini), dar si intr-un ochi, o umbrela si o palarie (Riccardo Manzi). Cauciucurile au aparut si sub forma de adapost de ploaie, instrumente muzicale si ochelari de privit viitorul (Stefan Glerum).

In anul 2010, Raportul Pirelli a cuprins imagini luate de studenti in arta fotografica la NABA, in Milano. In anul 2011, a inclus ilustratii realizate de artistul ilustrator Stefan Glerum si texte scrise de filozoful Hans Magnus Enzensberger si scriitorii Guillermo Martinez, William Least Heat-Moon si Javier Cercas. In anul 2012, intr-o editie a raportului care a primit distinctia “Certificate of Typographic Excellence” din partea Type Directors Club din New York, au fost incluse desene realizate de Liza Donnelly, artist desenator pentru publicatia New Yorker. In Raportul pe anul 2013, zece tinere talente internationale, coordonate de scriitorul si scenaristul Hanif Kureishi, au lucrat pe tema conceptului rotii, fiecare dintre ei “reinventand” acest concept din perspectiva propriei specializari.

In cadrul Raportului pe anul 2014, operele artistilor stradali vor aparea nu doar sub forma de imagini pentru versiunea tiparita a raportului, ci si intr-o serie de materiale video care, in versiunea digitala a raportului, vor descrie proiectul si protagonistii acestuia prin intermediul unei perspective din-spatele-scenei privind modul de realizare a operelor, precum si lucrarile finalizate.

Initiativa de Social Networking – #TakePArt

Cu ocazia lansarii Raportului pe 2014, Pirelli a lansat o initiativa de Social Networking intitulata #TakePArt. Campania are ca scop implicarea celor care viziteaza HangarBicocca, invitandu-i sa fotografieze opera celor trei artisti stradali si sa le disemineze prin intermediul retelelor sociale folosind hashtag-ul #TakePArt. Cele mai originale instantanee vor fi publicate pe canalele Pirelli de retele sociale.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE