Analize

Ce așteaptă elevii și profesorii de la noul an școlar: ore în format fizic, lecţii atractive şi mai mulţi bani pentru educaţie

13 sept. 2021 4 min

Ce așteaptă elevii și profesorii de la noul an școlar: ore în format fizic, lecţii atractive şi mai mulţi bani pentru educaţie

Reading Time: 4 minute

Aproape 80% dintre elevi și profesori vor ca anul acesta orele să se desfășoare fizic, la școală, iar jumătate dintre elevi își doresc ca profesorii să facă lecțiile mai atractive, mai interactive, conform sondajului “Nevoile și așteptările elevilor și profesorilor pentru anul școlar 2021-2022”, realizat de Fundația World Vision România.

Atât elevii, cât și profesorii vor mai mulți bani pentru educație. În topul dorințelor elevilor de la sistemul de învățământ sunt activitățile extrașcolare, infrasctructura adecvată, digitalizarea și un climar școlar sigur, fără bullying.

Copiii își doresc de la părinți să fie ajutați la teme, să fie susținuți emoțional, dar și material. 1 din 5 copii au spus că ar vrea să aibă rechizite, haine, mâncare sau bani pentru transport școlar.

Pe de altă parte, profesorii vor ca educația să fie finanțată corespunzător, mai mult de jumătate dintre ei vor salarii majorate, investiiții în infrastructură, digitalizare, cursuri atât pentru a preda mai bine materia, cât și pentru a interacționa mai bine cu elevii. În plus, cadrele didactice își doresc să fie adoptată și implementată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România.

De la elevi, profesorii își doresc ca aceștia să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă/să pună întrebări), iar aproape 70% dintre profesori își doresc ca părinții să fie mai implicați în procesul de educație. De asemenea, 70% dintre profesori și-ar dori ca meseria de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată.

„După un an și jumătate de școală în care elevii din mediile defavorizate nu au avut acces la educație, rata abandonului școlar riscă să explodeze, iar așteptările elevilor și profesorilor sunt foarte mari. Deși o prioritate pe buzele tuturor, educația este de multe ori lăsată pe ultimul loc, lucru care reiese clar și din finanțarea alocată. Din păcate, în comunitățile unde noi mergem zi de zi sunt elevi care muncesc în gospodărie în loc să meargă la școală, elevi care se duc flămânzi la culcare și care încep anul școlar fără rechizite sau cărți. Cei care își doresc să ajute astfel de copii o pot face prin donații prin SMS cu textul “SPERANTA” la 8864 sau direct pe pagina World Vision România: https://bit.ly/2X9EYGj.”

Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România

Principalele așteptări ale elevilor din mediul rural de la sistemul de învățământ în acest an școlar

  • 74% dintre elevi își doresc ca orele să se desfășoare fizic, la școală
  • 52% vor lecțiile să fie predate într-un mod mai interactiv, să îi captiveze
  • 40% își doresc să existe mai multe activități extrașcolare, cursuri cu ajutorul cărora ar putea învăța ceva interesant, excursii, diverse personalități să fie invitate la ore
  • 38% dintre elevi ar vrea ca profesorii să fie mai apropiați de ei, să comunice mai bine cu ei
  • 33% dintre elevi vor să se modernizeze școala – să aibă mobilier nou, căldură, aer condiționat, destule clase în care să se desfășoare orele, toaletele să fie curate
  • 32% vor acces la tehnologie si digitalizare: acces la internet, un laborator cu calculatoare/cu mai multe calculatoare în școală, proiectoare, imprimante
  • 27% își doresc să nu mai aibă teme pentru acasă
  • 24% ar vrea să nu mai fie bullying în școli

Principalele așteptări ale elevilor de la familie în acest an școlar

  • 47% își doresc ca părinții să-i ajute la lecții sau atunci când nu înțeleg ceva
  • 34% își doresc să fie întrebați de părinți și cum se simt la școală (nu doar ce au învățat), cum le vorbesc colegii, să le fie ascultate problemele cu înțelegere și răbdare
  • 32% ar vrea să fie întrebați de părinți sau persoanele care îi au în grijă ce au făcut la școală
  • 31% și-ar dori să nu mai fie comparați cu colegii lor
  • 29% ar vrea ca părinții să nu-i mai critice cand nu iau notele dorite de aceștia
  • 20% ar vrea ca adulții din jur să facă astfel încât să poată ajunge zilnic la școală: să aibă rechizite, haine, mâncare, acces sau bani pentru transport
  • 12,6% ar vrea ca părinții/alți adulți să facă rost de un telefon/tabletă/laptop pentru momentele în care orele se desfășoară online
  • 8% își doresc să nu mai fie nevoie să muncească în loc să merg la școală

Principalele așteptări ale profesorilor de la sistemul de învățământ în acest an școlar

  • 88% vor ca școala să se desfășoare fizic anul acesta
  • 67% dintre profesori ar vrea să se aloce un procent mai mare din PIB pentru educație
  • 63% vor ca salariile cadrelor didactice să fie majorate
  • 62% vor să crească investițiile în modernizarea școlilor existente și deschiderea de școli/corpuri noi acolo unde este cazul
  • 57% ar vrea sa crească investițiile în digitalizarea școlilor
  • 56% ar vrea să fie adoptată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România.
  • 52% vor să aibă acces continuu la cursuri pentru perfecționare atât în ceea ce privește predarea materiei cât și în privința modulului în care interacționează cu elevii
  • 40% și-ar dori să se aloce mai puțin timp pentru crearea de strategii și mai mult implementării celor existente deja
  • 32% vor sa se schimbe programa școlară; 25,7% vor să nu se mai schimbe programa școlară
  • 30% dintre profesori și-ar dori ca pregătirea viitoarelor cadre didactice să fie făcută mai serios, programa din universitățile de profil să fie actualizată, iar, în final, selecția cadrelor didactice sa fie mai riguroasă
  • 23% dintre cadrele didactice vor ca specialișii din mediul privat (experți în anumite domenii, dar care nu sunt profesori- scriitori, ingineri, istorici, biologi, informaticieni, fizicieni, chimiști) să se implice mai mult în crearea programei școlare astfel încât aceasta să fie adaptată cerințelor de pe piața muncii
  • 21% vor să fie mai susținuți și motivați de către managementul școlii

Principalele așteptări ale profesorilor de la elevi și părinți în acest an școlar

  • 82% vor ca elevii să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă/să pună întrebări);
  • 68% își doresc ca părinții să fie mai implicați în procesul de educație
  • 66% vor ca profesia de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată
  • 55% ar vrea să nu mai existe bullying între elevi, să fie mai mult respect între aceștia
  • 49% vor ca elevii să nu mai lipsească de la ore
  • 40% ar vrea ca elevii să se implice mai mult în activități extrașcolare
  • 37% vor ca elevii sa fie mai disciplinati, cu mai multa toleranță și respect față de profesori

Sondajul a fost derulat de către World Vision România pe circa 1.000 de respondenți din mediul rural. World Vision România desfășoară programe de intervenție umanitară de urgență, dezvoltare și advocacy, punând în centrul activității sale bunăstarea copilului.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: