Analize Digital

Ce rețele sociale preferă românii. Facebook rămâne pe primul loc, unde este TikTok

19 oct. 2021 2 min

Ce rețele sociale preferă românii. Facebook rămâne pe primul loc, unde este TikTok

Reading Time: 2 minute

93% din oamenii din mediul urban care sunt și utilizatori de internet au conturi de Facebook. În același timp 43% din persoanele de la orașe consideră că televiziunea este principala sursă de informare. Datele sunt cuprinse în studiul New Media Adoption, realizată de agenţia de media Spark Foundry, membră a Publicis Groupe România.

Românii au preferat să citească știrile online și să se uite la filme în pandemie

Aproape jumătate din români au citit mai frecvent știrile online(48%), iar 43% din aceștia au urmărit filme și seriale din cauza limitărilor și ale restricțiilor din pandemie.

Utilizatorii de Internet din mediul urban au accesat rețelele de socializare în special pentru a-şi ocupa timpul liber, pentru a se relaxa (65%), dar şi pentru a păstra legătura cu cei dragi (64%), motive regăsite în special la persoanele mature, cu vârsta peste 45 de ani.

La capitolul celor mai accesate platforme social media, Facebook continuă să fie cea mai populară, cu 93% dintre sufragii în mediul urban, fiind folosită de toate grupele de vârstă, dar mai ales de către persoanele de peste 55 de ani (98%).

TikTok este rețeaua tinerilor

De asemenea, persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani sunt mai atrase de platforme precum Instagram şi Pinterest, iar tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani preferă TikTok, Snapchat, Reddit sau chiar LinkedIn. În schimb, utilizatorii de peste 45 de ani preferă să acceseze Twitter.

Potrivit sursei citate, peste trei sferturi (78%) dintre cei chestionaţi afirmă că imaginile rămân cel mai popular tip de conţinut din social media, urmaţi de tinerii (18-24 ani) care preferă videoclipurile (72%) sau stories pe Instagram (45%), persoanele cu vârste cuprinse între 35-44 ani mai atrase de live streaming (19%), iar cele cu vârsta cuprinsă între 45 şi 55 de ani interesate de postările brandurilor preferate (44%) şi de imaginile şi videoclipuri 360 grade (29%).

Persoanele de peste 55 de ani apreciază, cu preponderenţă, articolele (61%) şi conţinutul audio (33%).

Pe segmentul de e-commerce prin reţelele de socializare, datele centralizate în studiu relevă faptul că opt din zece utilizatori de Internet din mediul urban sunt de părere că funcţia de etichetare folosită de branduri pentru comerţul electronic este utilă pentru că reduce timpul de căutare a produsului (74%) şi oferă toate detaliile despre preţ, fără a fi nevoie să acceseze site-ul web (78%).

Printre cei care au întreprins activităţi de gaming se află persoanele cu vârste cuprinse între 45 şi 55 de ani care au descărcat şi au jucat jocuri pe smartphone într-o măsură mai mare faţă de valul anterior (61%), iar cele cu vârsta cuprinsă între 35 şi 44 de ani au jucat în reţea cu persoane necunoscute (39%).

Cum se uită românii la televizor

Aproape două treimi (64%) dintre cei chestionaţi au susţinut că vizionează programe TV împreună cu familia, iar 41% au declarat că, în ultimul an, au urmărit programe TV sau online pentru copii mai mult decât o făceau înainte de pandemie. „De altfel, TV-ul rămâne sursa de informare principală pentru 43% dintre români, aceştia declarând că preferă mai degrabă să se uite la ştiri decât să citească informaţiile online. Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani au petrecut mai mult timp în faţa televizorului, activitate ce i-a apropiat mai mult de familie”, se precizează în cercetare.

Studiul a fost realizat de agenţia de media Spark Foundry, prin interviuri online, pe un eşantion de 805 persoane, de sex feminin şi masculin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoare de Internet, din mediul urban, în perioada 8 – 15 septembrie 2021

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: