GRAMPET Group, liderul transportului feroviar privat de marfă din România, anunță finalizarea și începerea testelor pentru cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, în urma unei investiții de 10 milioane de euro.
Situat la Dornești (județul Suceava), la frontiera cu Ucraina, noul complex dedicat transbordării produselor agricole marchează un nou capitol în eforturile grupului de companii GRAMPET de a moderniza și eficientiza infrastructura feroviară din regiune și de a sprijini reconstrucția Ucrainei.
“România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de țările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina. După declanșarea războiului, operatorii feroviari din cadrul GRAMPET Group au contribuit substanțial la fluidizarea traficului și reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relația cu Ucraina. Noul complex de la Dornești va permite transportul a 240.000 de tone de cereale și produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanța. Această investiție de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România și de a ne conecta la regiune. Este o realizare remarcabilă pentru GRAMPET, dar și pentru România, și dorim să mulțumim partenerilor noștri ucraineni și tuturor celor care au fost implicați în finalizarea proiectului.” – Gruia STOICA, președintele GRAMPET Group.
Terminalul de la Dornești, primul operat de Grup Feroviar Român și al cincilea de GRAMPET Group, este proiectat să funcționeze 24 de ore din 24, 7 zile din 7, 365 de zile pe an.
Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor (128 m lungime) și una de descărcare (120 m lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a 8 vagoane. Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime și fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate și la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.
Soluțiile tehnologice moderne și abordările inovatoare fac posibilă furnizarea de indicatori optimi ai consumului de energie electrică per tonă de produs transbordat. Toate procesele tehnologice sunt automatizate și coordonate de echipe dedicate de specialiști. În plus, fiecare linie/bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan în perechi, ceea ce asigură un flux de transport continuu și rapid pentru cerealele și produsele agricole provenite din Ucraina și destinate exportului prin portul Constanța.
Înființat în urmă cu 25 de ani, grupul de companii GRAMPET este astăzi cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa Centrala și de Sud-Est. Structura sa acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluții și produse de transport feroviar, oferind clienţilor o experienţă integrată la cel mai înalt nivel de competență: servicii de transport feroviar marfă; construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant; producția de piese de schimb; închiriere de material rulant; transbordarea mărfurilor; servicii logistice, precum și soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari.
Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR) – este cel mai mare operator privat feroviar din România, cu o poziţie strategică în industrii cheie precum Petrol & Gaze, Construcții sau Agricultură. Totodată, 20% din transporturile realizate de GFR sunt la nivel internațional. Operatorul are acorduri semnate cu celelalte companii-soră din grup, precum și cu operatorii feroviari de stat și privați din Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova, Serbia, Cehia, Slovenia, Croația, Grecia, Austria și Germania.
Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, RELOC Craiova și Electroputere VFU Craiova, GRAMPET Group acoperă o cotă importantă din piața reparatorie de material rulant din România.
În paralel, grupul desfăşoară o activitate intensă de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice menite să ofere clienţilor o experienţă transparentă şi în timp real a serviciilor la care au acces. Astfel, GRAMPET a lansat un portal e-client în premieră în România, care facilitează gestionarea relațiilor cu companiile client, de la postarea unei comenzi până la facturare.
La un an de la lansarea pe piața din România, Raiffeisen Digital Bank pregătește un produs de creditare exclusiv digital.…
Majoritatea covârșitoare a șoferilor români consideră util să primească o listă cu unități service unde să își poată repara mașina,…
Proiectul „Catalizator de Începuturi”, sub egida „Cred în România” și cu sprijinul Primăriei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al…
Asociația Grupul de Inițiativă Civică IOR-Titan a dat în judecată Primăria Capitalei pentru a recupera 12 hectare de pădure urbană…
Cu o experiență de 12 ani în managementul proiectelor culturale, Ruxandra Miuți este managerul Festivalului Hoinar, una din puținele inițiative…
Retailerul român de optică Lensa a înregistrat, în 2023, venituri de peste 207 milioane de lei, consemnând o creștere a…