Cidrul, un nou pariu castigator

La aproape sase luni de la lansarea pe piata din Romania, cidrul Somersby se bucura deja de aprecierea romanilor. Despre cresterea popularitatii cidrului, planurile companiei cu Somersby si o piata estimata la opt milioane de litri ne-a povestit Paul Markovits, Vice-Presedinte de Marketing al United Romanian Breweries Bereprod (URBB).  

 La finalul anului trecut, URBB a lansat si in Romania cidrul Somersby. Cum a fost primit de catre romani si cum a evoluat cererea pana in prezent?

Cidrul Somersby este deja prezent in peste 40 de tari din intreaga lume, iar consumatorii romani au fost extrem de incantati cand a aparut si pe piata din Romania. Acest brand este unul de care te atasezi foarte usor, iar popularitatea acestei bauturi in tarile vestice a oferit posibilitatea multor romani sa incerce si sa se bucure de Somersby in timpul calatoriilor. Astfel, inca de dinaintea lansarii in Romania, incepusem sa primim multe mesaje pe Facebook si alte retele de socializare din partea celor care savurasera deja Somersby in afara tarii si asteptau de multa vreme sa fie comercializat si aici, fapt care ne-a incantat foarte tare.

Suntem increzatori ca Somersby va continua sa urce in topul preferintelor romanilor si ca cidrul va reprezenta o alternativa pentru iesirile in oras sau petrecerile cu prietenii. La nivel extins, lansarea Somersby in Romania reprezinta completarea portofoliului de bauturi premium al companiei URBB, prezenta acum si pe aceasta noua piata, a cidrului.

Popularitatea cidrului este in crestere. De ce credeti ca se intampla acest lucru?

Cidrul reprezinta cea mai recenta inovatie de pe segmentul bauturilor fermentate si are toate premisele unei cresteri, atat la nivel de popularitate, cat si din punctul de vedere al vanzarilor, la fel ca si piata bauturilor de tip Radler, in primii ani de la lansare. Romanii sunt deschisi si curiosi sa incerce produse si arome noi, iar Somersby le ofera trei sortimente inconfundabile, menite sa satisfaca si cele mai exigente gusturi.

Ce sortimente sunt disponibile in Romania?

Gama de cidru pe care am adus-o in Romania include atat sortimentul de mere, pentru ca reprezinta esenta categoriei, cat si doua arome unice: pere si mure, care nu se regaseau pe piata romaneasca. Toate cele trei variante au fost foarte bine primite de consumatorii din Romania. Produsul se distinge de celelalte marci atat prin gustul premium, revigorant, cat si prin designul de inalta calitate, modern si exclusivist. Produs din mere fermentate, Somersby este o bautura slab alcoolizata (4,5% alcool), cu un gust fresh si racoritor, cel mai bine pus in valoare atunci cand se serveste cu gheata. In Romania, cidrul Somersby este disponibil in canalele nationale de retail si HoReCa, la sticla de 0,33 l.

Somersby KV 3 pack 210x297

In plus, cidrul Somersby se bucura deja de o serie de premii de recunoastere internationala – Produsul Anului in Polonia, in 2013, medalia de aur pentru Cel mai bun cidru dulce in Suedia, iar anul acesta, in cadrul Australian Drinks Awards, a primit premiul Best Sales Achievement – Cider.

Comparativ cu alte state vecine, cum sta Romania la consumul de cidru?

Romania este inca la inceput de drum in ceea ce priveste piata cidrului, insa este o piata cu potential, pentru ca romanii sunt curiosi si receptivi la noi gusturi. Inainte de lansarea propriu-zisa a cidrului Somersby in Romania, am analizat piata: am invitat peste 300 de respondenti in Bucuresti, Cluj, si Iasi sa testeze aroma de mere. Am fost incantati sa descoperim ca peste doua treimi dintre acestia (67,4%) au preferat produsul nostru. Tinerii prefera bauturile fructate, pe care le pot savura seara, dupa o zi lunga la birou, impreuna cu prietenii. Astfel, avand in vedere toate aceste lucruri, suntem increzatori ca piata cidrului va inregistra o crestere constanta in 2016. In momentul de fata, estimam ca volumul pietei cidrului este de aproximativ opt milioane de litri.