Stiri Business

Cifra de afaceri a pieței serviciilor de poștă și curierat, în creștere cu 12%

16 mart. 2021 2 min

Cifra de afaceri a pieței serviciilor de poștă și curierat, în creștere cu 12%

Reading Time: 2 minute

Cifra de afaceri a pieței serviciilor de poștă și curierat din România a avansat cu 12% față de 2018 și a depășit cu 112% nivelul din 2010, ajungând la 5,3 miliarde de lei în 2019, potrivit celei mai recente analize KeysFin.

Analiștii KeysFin mențin estimarea din mai, anul trecut, ca ritmul de creștere să se dubleze cel puțin, iar cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poștă și curierat să depășească pragul de 6,6 miliarde de lei în 2020, ca urmare a cererii online crescute, generate de pandemia de Coronavirus. Pe termen mediu, estimările acestora indică o temperare a ritmului anual de creștere a pieței spre cel înregistrat în 2019.

„În ultimii trei ani se vorbește tot mai des despre dezvoltarea comerțului electronic și aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poștă și de curierat. Cu toate acestea, chiar dacă piața de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovație sau intrare pe piață a unui jucător din comerțul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piața curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus. Astfel că, dacă în 2019 estimam menținerea unui trend ascendent cu care ne obișnuisem, în anul pandemiei ne așteptăm ca piața să aibă o creștere cel puțin dublă, atingând astfel un maxim istoric“, a declarat Roxana Popescu, Managing
Director al KeysFin.

Marii câștigători ai crizei

Poșta Română este în continuare principalul jucător din piața de poștă și curierat din țara noastră, în ciuda valului de concedieri anunțat recent. Compania, deținută de statul român prin Ministerul Comunicațiilor – 93,5% și de Fondul Proprietatea – 6,5%, a raportat în 2019 o cifră de afaceri de aproape 1,3 miliarde de lei (23,9% din total). De menționat că, în 2018, cifra de afaceri a acestei instituții a fost de 1,2 miliarde de lei, astfel încât compania a menținut trendul crescător din anul anterior.

Fan Courier, liderul segmentului de curierat, continuă să câștige teren: în 2019, compania cu capital privat 100% românesc a făcut afaceri de aproape 792 de milioane de lei, respectiv un avans de peste 15% față de 2018.

La fel ca în anul anterior, Cargus (453 milioane de lei, 8,5% din total) vine în completarea podiumului, în urma sa menținându-se în top aceeași jucători principali din industrie: TNT România (351 milioane lei, 6,6% din total, companie care a depășit DHL în 2018) și DHL International (341 de milioane de lei, 6,4% din
total). Cumulat, cele mai mari 10 companii au generat 76,4% din cifra de afaceri totală.

Nu toți jucătorii din piață

Analiza nu ia în considerare performanța unor companii precum BRINGO MAGAZIN (controlată indirect de Carrefour Nederland BV) sau GLOVOAPPRO SRL (deținută de spaniolii de la Glovoapp23 SL), acestea declarând ca principal domeniu de activitate coduri CAEN aferente sectorului IT&C. Potrivit ultimelor date furnizate de Ministerul Finanțelor, cele două companii au raportat creșteri majore de 215%, la 21,3 milioane de lei (BRINGO) respectiv de 97%, la 63,8 milioane de lei (GLOVO), în primul semestru din 2020
față de sfârșitul lui 2019.

FOODPANDA RO SRL (deținut de germanii de la BRILLANT 1421 GMBH) are ca principal domeniu de activitate codul CAEN 4619: intermedieri în comerțul cu produse diverse, domeniile secundare ținând de comerțul retail și wholesale (4617, 4618, 4711, 4729, 4791) și nu a raportat rezultatele pentru 2019 până la momentul întocmirii analizei.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: