Marketing

Cine foloseste retelele sociale?

29 mart. 2011 5 min

Cine foloseste retelele sociale?

Reading Time: 5 minute

<p> <strong>Facebook sau Twitter au ajuns cuvinte cheie in marketing. Daca cei mai avizi de noutati le-au explorat deja misterele, celor ultraprecauti le este frica. Isi vor depasi temerile daca vor sti cine sunt cei care zi de zi intra in retele?</strong></p> <p>  </p> <p>  </p> <p> Un procent de 95% dintre oamenii de marketing intervievati de Society of Digital Agencies si AnswerLab pentru studiul “Intersections” pe 2011 au declarat ca intentioneaza sa se foloseasca intr-o forma sau alta de social media anul acesta, indiferent ca este vorba de Facebook, Twitter, bloguri sau alte retele sociale. Amploarea fenomenului social media si rapiditatea cu care lucrurile au evoluat sunt principalele motive care ii determina pe marketeri sa aprobe bugete mai mari pentru zona de digital.</p> <p>  </p> <p> Analizand strict cifrele, ritmul de crestere este fara precedent. Numai pentru Romania, cele mai recente masuratori indica in jur de 2,7 milioane de conturi de Facebook (februarie 2011) si 4,2 milioane de vizitatori unici pe Facebook (potrivit Google Ad Planner, decembrie 2010), 4,17 milioane de utilizatori de Hi5 (decembrie, 2010), peste 360.000 de conturi de LinkedIn (februarie 2011) si peste 45.000 de conturi de Twitter (Zelist, februarie 2011). Insa, dincolo de cifre si volume impresionante, oamenii de marketing sunt interesati sa afle mai degraba si cine sunt cei activi in mediul online.</p> <p>  </p> <p> Cine sunt utilizatorii retelelor sociale? Ce preferinte au? Si ce cauta ei de fapt acolo? Compania de cercetare Daedalus Millward Brown a venit spre sfarsitul anul trecut cu cateva raspunsuri la aceste intrebari in cadrul unui amplu studiu, intitulat “Mapping up Romanian segments of social networks users”. Daca prima parte a cercetarii a pus accent pe felul in care utilizatorii retelelor sociale relationeaza cu brandurile, a doua parte a cercetarii s-a axat pe ideea de a afla cine sunt cei care folosesc retelele sociale in Romania. La finalul analizei, au fost identificate sase tipologii distincte, dupa cum urmeaza.</p> <p>  </p> <p> <strong>1.  UTILIZATORUL ACTIV – 28%</strong></p> <p> Este influent si foarte implicat in mediul online. Petrece mai mult timp in social media decat ceilalti utilizatori. Retelele in care este conectat sunt in general Hi5, Netlog, Twitter si Neogen. Are o lista de contacte mult mai mare decat restul prietenilor sai online. Activitatile sale online constau in programarea de intalniri si iesiri in oras, obisnuieste sa comunice cu persoane noi sau chiar cu necunoscuti. Scrie mesaje de grup, comenteaza frecvent pe paginile sau wall-ul altor persoane, le impartaseste prietenilor impresii din vacanta, trimite mesaje vizuale. Isi actualizeaza statusul frecvent, se alatura diverselor grupuri, flirteaza si foloseste reteaua sociala pe post de instant messenger.</p> <p>  </p> <p> Datele demografice indica faptul ca in acesta categorie sunt prezenti mai mult barbati, multi dintre ei au o ocupatie part-time, iar venitul lunar este de nivel mediu. Vrea sa urmareasca: branduri de dulciuri / ciocolata, conserve, IT, bauturi alcoolice sau racoritoare.</p> <p>  </p> <p> <strong>2.  PASIONATUL DE JOCURI – 20%</strong></p> <p> “A socializa” pentru el inseamna sa se joace cu ceilalti. Este implicat in cel putin un joc online. Are in general cont pe Facebook. Sustine diferite cauze sociale sau de mediu. Participa la studii si sondaje online si raspunde la acestea daca i se ofera recompense adecvate. Se alatura diverselor grupuri create si accepta invitatii de prietenie de la oricine. In lista sa de contacte se regasesc prieteni apropiati, rude, colegi, dar si oameni pe care nu-i cunoaste in viata de zi cu zi si vedete sau persoane publice (actori, cantareti, trupe, sportivi celebri).</p> <p>  </p> <p> Are studii medii sau primare. In general, este somer, nu are venituri sau are venituri mici. Categoria acesta este ocupata in proportii egale atat de barbati, cat si de femei, cu varste cuprinse intre 15 si 55 de ani. Isi doreste sa aiba o cariera de succes. Vrea sa urmareasca: restaurante, baruri, pub-uri si site-uri de organizari de evenimente.</p> <p>  </p> <p> <strong>3. PARTICIPANTUL ACTIV – 9%</strong></p> <p> Este foarte activ si influent in mediul online. Activitatea sa in retelele Facebook si Netlog consta in incarcarea de fotografii sau clipuri video si programarea de intalniri, iesiri in oras la cinema sau cincerte. Isi cauta vechi prieteni, se informeaza, scrie comentarii pe paginile / wall-ul prietenilor. Le face recomandari prietenilor din lista, sustine cauze sociale, participa la studii si concursuri. Se conecteaza cu paginile unor cantareti/trupe actori sau bloggeri celebri.</p> <p>  </p> <p> Profilul acesta este alcatuit preponderent din femei casatorite, fara copii, cu varste intre 24 si 34 de ani. Ii place sa se ocupe de lucruri domestice si sa aiba grija de familie. Accepta invitatii numai de la persoane pe care le cunoaste in viata reala. Este angajat cu norma intreaga. Vrea sa urmareasca: marci de detergenti, cafea, produse farmaceutice, alimente, bauturi racoritoare, cosmetice.</p> <p>  </p> <p> <strong>4.  ANTREPRENORUL 2.0 – 24%</strong></p> <p> In general, priveste retelele sociale drept oportunitati de business. Are cont pe LinkedIn si Twitter. Este o persoana activa in viata de zi cu zi. Este selectiv fata de invitatiile pe care le primeste in retele de socializare online. In general este barbat, detine propria afacere sau este liber profesionist. Este conectat cu bloggeri, politicieni, branduri, echipe sau sportivi. Ii place sa priveasca fotografiile sau filmuletele incarcate de prietenii sai din retea. Verifica anumite profile ca sa vada cu ce se ocupa in prezent si ce studii au.</p> <p>  </p> <p> Face frecvent recomandari si scrie diferite articole pe teme de interes pentru profesia sa. Se imprieteneste cu persoane care l-ar putea ajuta sa avanseze in cariera. Isi promoveaza afacerea si cauta parteneri de business. Obisnuieste sa ia parte la concursuri. Are venituri mari, peste medie. Petrece timp cu familia, face sport si are hobby-uri. Vrea sa urmareasca: marci de bere, restaurante, hypermarketuri si supermarketuri.</p> <p>  </p> <p> <strong>5. UTILIZATORUL PASIV – 11%</strong></p> <p> Dupa ce se conecteaza in retea, obisnuieste mai mult sa urmareasca decat sa participe activ. Isi actualizeaza profilul/statusul si incarca fotografii, dar in general ii place sa citeasca ce scriu ceilalti. Este prezent mai mult pe Hi5 si Facebook. Profilul este dominat din punct de vedere demografic de femei tinere, cu un stil de viata activ in viata de zi cu zi in offline. Are, in general, venituri scazute si studii medii.</p> <p>  </p> <p> Accepta invitatii de conectare numai de la persoane pe care le cunoaste. Obisnuieste sa aiba in lista de contacte mai multe rude decat restul utilizatorilor. Este conectat cu paginile unor filme artistice. Doreste sa foloseasca produse de calitate si sa aiba o cariera de succes. Vrea sa arate bine. Vrea sa aiba hobby-uri si o viata sociala activa. Acest profil de utilizator este deschis la noutati si vrea sa experimenteze. Vrea sa urmareasca: branduri de cosmetice, restaurante, baruri, cluburi, tigari,  supermaketuri, hipermarketuri.</p> <p>  </p> <p> <strong>6. CARIERISTUL – 8%</strong></p> <p> In general, este activ pe LinkedIn. Isi actualizeaza frecvent profilul si statusul. Este mereu in cautare de noutati si informatii. Verifica profilul anumitor persoane din lista sa de conexiuni. Este interesat de oferte de locuri de munca si oportunitati de business. Este mai putin conectat la paginile unor branduri. Accepta invitatii de la oricine i le trimite.</p> <p>  </p> <p> Lista sa de contacte este mai putin numeroasa decat la restul categoriilor, insa accepta sa intre in legatura cu diversi oameni care l-ar putea ajuta in cariera. Partenerii de business actuali sau potentiali reprezinta cel mai numeros grup in lista sa de conexiuni online. Profilul acesta este compus in general din tineri cu varste intre 18 si 24 de ani sau peste 35 de ani cu studii superioare si venituri peste medie. Isi doreste sa aiba produse de calitate, este deschis la tot ceea ce este nou si ii place sa experimenteze. Vrea sa urmareasca: marci de masini, branduri din domeniul tehnologiei si telecom.</p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: