Finanțe Stiri

CSALB regleaza asimetria dintre client si banca

29 mart. 2016 2 min

CSALB regleaza asimetria dintre client si banca

Reading Time: 2 minute

Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) reechilibreaza relatia dintre consumatori si banci, spune viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Bogdan Olteanu.

“Ne aflam aici pentru ca, de-a lungul timpului s-a creat aceasta asimetrie (intre clienti si banci n.r.). S-a ajuns mai departe pentru ca, in epoca de entuziasm, sistemul financiar, alaturi de multi alti comercianti, au produs exagerari, alimentand aceasta exuberanta irationala. Toti marii retaileri au alimentat aceasta exuberanta – si retailerii de banii si cei de televizoare (…) Sectorul financiar a facut acest efort financiar pe care eu il salut, de a gasi mecanismele de finantare pentru aceasta structura, astfel incat consumatorul sa nu suporte costuri”, a explicat reprezentantul BNR, la conferinta de prezentare a Centrului.

Potrivit lui Bogdan Oltenu, perioada de boom economic a adancit asimetria dintre clienti si banci, iar acest aspect a dus la necesitatea aparitiei unui organism care sa ofere consumatorilor posibilitatea de a solutiona alternativ disputele cu banca – Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar.

Olteanu a aratat ca una dintre principalele critici privind CSALB a fost ca este un sistem complicat, astfel ca a incercat sa afle ce este “asa complicat”. “Pentru una dintre partile de astazi, pentru banci, atat de complicat este faptul ca astazi exista un sistem care le trateaza asimetric in fata consumatorilor. Da, asa functioneaza lucrurile astazi, cel putin in Europa. Exista o asimetrie de tratament care echilibreaza relatia dintre consumatori si banci si este normal sa fie asa, pentru ca exista o asimetrie in accesul la informatii, exista o asimetrie in prelucrarea informatiilor, intre consumatori si banci, si atunci sistemul institutional reechilibreaza relatia care da, de exemplu, posibilitatea ca pentru banci o decizie data aici sa fie obligatorie, in timp ce consumatorul sa o poata contesta mai departe daca nu este de acord cu ea”, a declarat Olteanu.

In ceea ce priveste avocatii, in opinia viceguvernatorului BNR, acestia sunt impotriva sistemului pentru ca pierd bani in momentul in care consumatorul renunta sa se mai adreseze instantei pentru solutionarea litigiului cu banca, si merge la acest Centru, unde examinarea si solutionarea litigiilor este gratuita.

Reprezentantul BNR a aratat ca CSALB este o pierdere a avocatilor si un castig al consumatorului si a incheiat interventia la conferinta urand “succes bancilor in a inlatura molozul reputational acumulat in perioada de boom”.

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: