CSR-ul creste implicarea angajatilor

Managerii din Romania sunt cei mai optimisti cu privire la maturizarea sectorului de Responsabilitate Sociala si Dezvoltare Sustenabila (CSR): 50% considera ca acesta se va dezvolta in urmatorii ani, iar problemele sociale si de mediu vor fi incluse in modelul de business al companiilor, potrivit unui studiu realizat de Deloitte in zece tari din Europa Centrala.

Numarul companiilor din Europa Centrala care implementeaza solutii strategice ce le sporesc contributia la dezvoltarea sociala si economica durabila este in crestere. Rezultatele studiului realizat de Deloitte in zece tari din regiune arata ca principalele beneficii ale initiativelor CSR pentru companii includ implicarea sporita a angajatilor, imbunatatirea reputatiei si o relatie mai buna cu comunitatile locale. Mai mult, 84% dintre managerii CSR din regiune considera ca mediul de business a contribuit la rezolvarea unor probleme sociale si economice acute, inclusiv aspecte referitoare la protectia mediului si rata somajului. Majoritatea respondentilor (76%) s-au declarat optimisti referitor la dezvoltarea sectorului CSR in urmatorii ani.

„Optimismul specialistilor CSR din Romania este cu siguranta imbucurator si reprezinta un semnal pentru toate companiile din tara noastra, intrucat indica importanta in continua crestere a acestui sector pentru mediul de business. In contextul in care raportarea datelor non-financiare va deveni obligatorie incepand cu anul 2017, este de asteptat sa asistam la o intensificare treptata a eforturilor depuse de companii pentru cauze sociale”, a declarat Andrei Ionescu (foto), Partener Enterprise Risk Services (ERS) in cadrul Deloitte Romania si Moldova.

Rezultatele studiului in Romania au fost prezentate in cadrul unui eveniment organizat in parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor si cu Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice.

„Este clar pentru noi toti ca integrarea problemelor sociale si de mediu in actiunile si strategiile companiilor va contribui la o societate mai buna si un mediu mai curat”, a declarat ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Gratiela Gavrilescu.

Majoritatea managerilor din Europa Centrala sunt optimisti cu privire la viitorul CSR-ului – aproape jumatate dintre acestia cred ca CSR-ul va inflori si va exista o crestere continua a numarului de companii responsabile social (44%). O treime dintre respondenti sustin ca CSR-ul va ajunge la maturitate pe masura ce aspectele sociale si de mediu devin parte a modelelor de business (32%).

Una dintre principalele concluziidesprinse din studiu este ca majoritatea managerilor CSR din Europa Centrala (84%) considera ca mediul de afaceri joaca un rol important in rezolvarea problemelor sociale si economice din fiecare tara.

„Ne asteptam ca, odata cu introducerea obligativitatii de raportare, companiile sa devina si mai constiente cu privire la aspectele legate de sustenabilitate si impactul pe care il au in societate si, mai mult decat atat, sa contribuie la o relatie mai stransa intre autoritati si mediul de afaceri”, a spus Ahmed Hassan, Country Managing Partner Deloitte Romania.

Participantii la sondaj au indicat trei beneficii cruciale aleinitiativelorde CSR, respectiv: implicarea sporita a angajatilor (65%), imbunatatirea reputatiei (55%) si relatii mai bune cu comunitatile locale (53%).

Studiul Deloitte a fost realizat in randul managerilor CSR din Cehia, Bulgaria, Ungaria, Kosovo, Letonia, Lituania, Romania, Serbia, Slovacia si Slovenia. Acesta a fost organizat in paralel cu sondajul Forumului pentru Afaceri Responsabile din Polonia, realizat in randul managerilor CSR polonezi cu ocazia celei de-a cincisprezecea aniversari a parteneriatului CSR in Polonia. Cele doua studii prezinta rolul specialistilor CSR in promovarea responsabilitatii sociale in randul companiilor, precum si observatiile lor cu privire la efectele pozitive ale initiativelor CSR asupra situatiei sociale si economice din fiecare tara.