Interviuri Companii

Cu accelerația turată la maximum

11 apr. 2019 3 min

Cu accelerația turată la maximum

Reading Time: 3 minute

Anul trecut, magazinul online Answear.ro a înregistrat o cifră de afaceri de peste 16 milioane de euro, în creștere cu 75% față de anul precedent. Ce anume a influențat creșterea mult peste evoluțiile de pe alte piețe și ce planuri de dezvoltare are retailerul polonez am discutat cu Raluca Radu, Country Manager la Answear România.

Raluca Radu Answear2
Raluca Radu, Country Manager, Answear România

MOTOARELE CREȘTERII

Am adaptat cât mai mult oferta publicului din România, atât în sensul de branduri vândute, cât și de produse și mărimi. Brandurile adăugate anul trecut în portofoliu și-au spus cu siguranță și ele cuvântul, întrucât Pinko, Lauren Ralph Lauren, Liu Jo, Armani Exchange ocupă deja și un top 10 al celor mai vândute branduri pe Answear. S-a văzut apoi foarte clar faptul că serviciile noastre s-au îmbunătățit. Încă de la lansare lucrăm foarte mult la a oferi o experiență de cumpărare cât mai ușoară clientului și acest lucru s-a simțit și în numărul tot mai mare de clienți, dar și în rata de retenție a clienților, care este în continuare de aproximativ 50% (aici a contribuit foarte mult programul nostru de lo­ialitate, Answear Club). Lansarea aplicației mobile a fost și ea un succes și a fost lansată la momentul potrivit, bucurându-se de 50.000 de download-uri la un an de la lansare.

Piața de fashion online din Româ­nia a început să crească accelerat începând cu 2015, momentul în care au intrat pe piață mai multe magazine online. Din acel moment, piața s-a dublat de la un an la altul pe această categorie și ne așteptăm să continue acest ritm. De la 2019 ne așteptăm să aducă investiții și mai mari atât din partea noastră cât și din partea altor jucători înspre a atrage noi cumpărători în online și atunci suntem siguri că piața va crește în continuare.

PLANURI DE DEZVOLTARE A BUSINESSULUI

Principalele noastre activități vor avea legătură cu adăugarea de noi branduri în portofoliu (Tommy Sport, Calvin Klein Performance, Burberry, dar și altele ce urmează a fi anunțate) și cu dezvoltarea brandurilor proprii, Medicine și Answear. În ceea ce privește brandurile proprii, ne vom concentra eforturile atât înspre a veni cu colecții noi în fiecare lună, colecții adaptate publicului din România din ce în mai bine, cât și în sensul de a populariza cât mai mult aceste branduri în rândul publicului din România. Anul trecut am lucrat la dezvoltarea noii platforme de e-commerce pe care o vom lansa acum la începutul anului și care va aduce cu ea un user experience mai bun pentru clienții noștri. Totodată am lucrat și la softul de warehouse management și acest lucru se va simți în lunile următoare prin faptul că vom livra mai repede comenzile către clienți și ne vom ocupa mai bine și mai prompt de retururi. Apoi eforturile noastre vor merge în zona de îmbunătățire a serviciilor. Spre exemplu, anul acesta ne dorim foarte mult să mizăm pe livrarea către pickup point-uri, nu în sensul de a ne dezvolta propria rețea, ci în sensul de a colabora cu parteneri externi în zona aceasta. Și ne gândim la oportunitatea de a diversifica metodele de plată, introducând, de pildă, opțiunea de plată în rate.

BRANDURILE PROPRII: MEDICINE ȘI ANSWEAR

Aceste două branduri sunt în top 3 cele mai vândute branduri pe Answear.ro și se mențin în preferințele clienților noștri. Ele cuprind o varietate largă de categorii de produse și sunt menite să vină în întâmpi­narea tuturor clienților noștri care își doresc un stil vestimentar urban casual. Piesele Answear pun accentul pe versatilitate, ele putând fi purtate atât într-un outfit office, cât și într-un outfit casual, după orele de program.

MEDIA LUNARĂ A COMENZILOR

Începând cu toamna anului trecut am depășit numărul de 20.000 de comenzi pe lună. Lunile de vârf, din experiența celor peste trei ani de la lansare, sunt cele de toamnă – octombrie, noiembrie și decembrie. Putem spune că piața de fashion online se situează în trendul general al pieței de e-commerce din România, unde lunile octombrie – decembrie sunt întotdeauna cele mai active.

VALOAREA MEDIE A UNEI COMENZI

290 de lei este comanda medie pe Answear.ro – comanda medie a scăzut treptat de la un an la altul începând de la 360 lei în primul an de activitate și noi acest lucru ni-l explicăm prin dublarea numărului de comenzi de la un an la altul. Totuși, comanda medie este peste 180 de lei, e comanda medie pentru piața de fashion online din România, dar acest lucru este natural întrucât Answear.ro comercializează în special branduri de top.

COMENZILE PE MOBIL

Numărul comenzilor de pe devi­ce‑uri mobile a depășit 60% din totalul comenzilor în cazul nostru, iar traficul este în proporție de 75% venit de pe device-uri mobile. Anul trecut am lansat și aplicația mobilă Answear.ro și avem deja 50.000 de download-uri ale acesteia. Ca urmare, ne așteptăm ca până la finalul anului să avem peste 70% dintre comenzi de pe device‑uri mobile. 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: