Companii Tech

Al treilea trimestru consecutiv cu profit în creștere pentru Telekom Romania

6 aug. 2020 3 min

Al treilea trimestru consecutiv cu profit în creștere pentru Telekom Romania

Reading Time: 3 minute

Telekom Romania a înregistra în trimestrul doi din 2020 venituri consolidate de 228,9 milioane euro, cu o ușoară scădere, de 1%, față de aceeași perioadă din 2019, principala cauză pentru scădere fiind impactul pandemiei de COVID-19: restricțiile de călătorie au redus veniturile din roaming și din vizite, în timp ce închiderea temporară a magazinelor a afectat negativ vânzările de terminale.

În ciuda acestor factori, profitul operațional (EBITDA) ajustată după IFRS16 a crescut cu 25,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 36,2 milioane euro, în special datorită transformării continue a costurilor companiei și a măsurilor de reducere suplimentară a costurilor în contextul COVID-19. Este a treia creștere trimestrială consecutivă a EBITDA.

Impactul negativ al pandemiei a fost acoperit aproape integral printr-o creștere a veniturilor din segmentele ICT și wholesale ale companiei.

În acest trimestru, am arătat că prin strategia noastră de control strâns al cheltuielilor și transformarea costurilor, suntem capabili să depășim și să diminuăm efectele neașteptate ale pandemiei Covid-19 pe linia noastră de vârf. Sunt fericit că am obținut creșterea EBITDA pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv și asta îmi dă încredere că am ales abordarea potrivită pentru a realiza o recuperare stabilă și durabilă a performanței noastre financiare„, a declarat Nicolas Mahler, Director Executiv Financiar al Telekom Romania.

În T2 2020, implementarea programului “Cash for Growth” a continuat să producă efecte, prin scăderi semnificative, în special asupra costurilor indirecte, care au fost cu 10% mai mici, comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Această îmbunătățire a fost obținută prin continuarea reducerii costurilor în toate zonele de activitate, ca parte a programului de transformare a costurilor companiei. Această transformare a fost  accelerată prin măsuri suplimentare luate pentru atenuarea efectelor negative pricinuite de criza Covid-19 asupra diferitelor centre de cost.

Scădere pe mobil

Veniturile totale din servicii mobile au scăzut cu 9,2% față de trimestrul doi al anului trecut, până la 93,8 milioane euro. Potrivit operatorului, scăderea fost determinată de reducerea tarifelor de terminare pentru rețelele mobile impusă de autoritatea de reglementare și, parțial, de scăderea traficului din roaming și a traficului internațional în timpul restricțiilor de călătorie cauzate de pandemia COVID-19 în T2.

Apoi, în starea de urgență, o treime din magazinele de vânzare cu amănuntul, mai ales cele din centrele comerciale mari, au fost închise, ceea ce a afectat vânzările de telefoane mobile și a încetinit în general achizițiile de orice fel.

Totuși, baza de abonaţi ai serviciilor mobile (postpaid)  a crescut cu 6,1% față de aceeași perioadă a anului precedent, până la 1,6 milioane de abonați.

Creștere pe fix și servicii convergente

Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 121,1 milioane euro în al doilea trimestru din 2020, o creștere anuală cu 7,2%, determinată în special de majorarea puternică a segmentului ICT al companiei, care a înregistrat un avans de 25,1%, și zona de wholesale business, care a crescut cu 21%, supracompensând o contracție de 6,6% în veniturile din retail pe segmentul fix.

Veniturile din serviciile de voce fixă s-au stabilizat la 14,3 milioane euro, ajutat de creșterea clienților de servicii convergente fix-mobil (FMC). De altfel, baza de clienți FMC a continuat creșterea în trimestrul doi din 2020, cu 9,4% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând acum la 881.000 de  abonați, întărind poziția de lider de piață a Telekom Romania pe acest segment.

Fluiditate pe segmentul TV și internet fix

Baza de abonați la serviciile TV ale Telekom Romania a scăzut până la 1,26 milioane de clienți, în special pe serviciile DTH, în principal ca urmare a transferării bazei de clienți TV către tehnologii orientate spre viitor (precum IPTV).

Impactul a fost parțial atenuat printr-o creștere a venitului mediu pe utilizatori (ARPU) în același interval de timp, dar contractarea bazei de abonați TV a condus la scăderea veniturilor din servicii de televiziune.

Noua ofertă a companiei, Smart TV Stick, care permite clienților să-și transforme televizorul într-un Smart TV fără instalare suplimentară și independent de furnizor, a continuat să crească, ajungând la o bază de 17.400 abonați, de la lansarea sa la sfârșitul primului trimestru al acestui an.

Scăderea veniturilor din serviciile de televiziune a fost parțial compensată prin creșterea veniturilor din internet fix cu 8,4% comparativ cu al doilea trimestru din anul precedent, printr-o concentrare pe clienții care au generat o valoare mai mare.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: