Analize Finanțe Stiri

Cu cât au crescut bugetele companiilor pentru beneficiile extrasalariale?

8 apr. 2019 2 min

Cu cât au crescut bugetele companiilor pentru beneficiile extrasalariale?

Reading Time: 2 minute

Benefit conferintaBugetele cheltuite de companii pentru beneficii salariale prin platforma BenefitOnline.ro în 2018 au totalizat 114 milioane de lei, în creștere cu 150% față de anul precedent, când nivelul a depășit 46 de milioane de lei.

Suma medie acordată lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaților în 2018 a fost de 355 de lei, de la 320 de lei cu un an înainte, reprezentând o creștere de 11%.

„Opțiunile angajaților în ultimii ani indică o tendință evidentă înspre alegerea unor beneficii extrasalariale cu impact fiscal avantajos. În 2018, de exemplu, 84% din bugetele alocate de companii au fost cheltuite de angajați pentru beneficii scutite total sau parțial de taxe și doar 16% pentru beneficii în natură. Acest aspect ne arată că angajații sunt foarte atenți și raționali atunci când își aleg beneficiile, dorind să maximizeze bugetul lunar acordat de companie”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Principalele beneficii extrasalariale pentru care angajații români au optat anul trecut au fost tichetele de masă (aproape 59% din total), cadourile (cardurile și tichetele cadou), decontarea transportului (către/de la serviciu), turismul intern (tichetele de vacanță) şi pensiile private (pilonul 3).

Interesante sunt și diferențele dintre generații de angajați. Baby Boomers și angajații din Generația X au optat preponderent pentru vacanțe în România (tichete de vacanță), pensii private și cursuri profesionale. Reprezentanții Generației Y și-au ales beneficii precum cadouri, transport, sport, cursuri profesionale și telecom & electroIT. Cei mai tineri angajați, din Generația Z, au optat mai ales pentru cadouri, sport și telecom & electroIT. Anul trecut, platforma BenefitOnline.ro a fost utilizată de Baby Boomers (născuți în perioada 1945-1960)  în proporție de 2,2%, reprezentanți ai Generației X (1961 – 1980) – 16,7% , Generației Y (1981- 1995) – 68,8%, Generației Z (născuți după 1995) – 12,2%.

Valoarea medie lunară per tranzacție în cazul tichetelor de masă a fost de 207 lei. Cadourile (carduri cadou la retaileri importanți, tichete, vouchere de cumpărături etc.) au reprezentat peste 20% din bugete, în timp ce decontarea serviciilor de transport a atras aproape 7% din bugete. Cele mai importante creșteri au fost înregistrate în categoriile Turism intern (tichete de vacanță) – bugete alocate cu 22% mai mari în 2018, față de 2017 – și în Fitness & sport  (+38%).

Cel mai scump beneficiu accesat în 2018 în platforma BenefitOnline.ro a fost înregistrat în categoria Sănătate – un pachet de servicii stomatologice redus cu 30% față de prețul inițial, în valoare de 24.000 de lei, plătit cu bani personali, la care clientul a făcut o economie de aproape 10.000 de lei.

Noutatea pentru 2019 o reprezintă includerea tichetelor culturale în categoria de beneficii extrasalariale, estimată pentru luna mai. Stelian Bogza spune că aceste tichete vor atrage între 3% – 5% din bugetele tranzacționate în platforma BenefitOnline.ro. Aceasta este în prezent folosită de 117.000 de angajați din România, din peste 250 de companii, pentru a alege din mai bine de 3.200 de beneficii disponibile, de la 1.923 de furnizori. Față de acum un an, numărul de beneficii extrasalariale active incluse în platformă a crescut cu peste 700, iar numărul furnizorilor este mai mare cu peste 500.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: