Interviuri MarComm Publicitate Revista Biz

Creativitate cu mindset antreprenorial

18 mai 2021 7 min

Creativitate cu mindset antreprenorial

Reading Time: 7 minute

Începând cu ianuarie 2021, Talida Cristea ocupă poziția de Chief Operating Officer, din care coordonează operațiunile Kubis, după aproape 9 ani în care a ocupat poziția de Client Service Director. Care sunt planurile agenției pentru 2021?

Ce înseamnă pentru tine noul rol și ce îți propui pentru primul an?

Poziția de COO nu are un istoric în companie, este nouă, așa că pentru mine vine la pachet cu multe responsabilități, provocări și lucruri noi, pe care le primesc mare entuziasm. Sunt un om căruia îi place să construiască ceva până își atinge potențialul maxim, așa că am multă energie și viziune de investit. Sunt parte din Kubis de peste 9 ani, iar faptul că am reușit să clădim, ca echipă, un astfel de loc mi se pare incredibil. Am și avem planuri foarte ambițioase pentru 2021, însă cel mai mult îmi propun să mă uit la lucruri cu sinceritate pentru a păstra ce avem bun și a transforma ce poate fi îmbunătățit pentru că putem crește doar încercând și schimbând contexte.

Care sunt cele mai mari provocări ale acestei funcții?

Rolul de COO este unul complex pentru că reprezintă un driver de schimbare, cu multe atribuții și fațete, care necesită o mentalitate de creștere, de evoluție și o capacitate rapidă de redresare în caz de eșec. Este un test de maturitate profesională și personală pentru că vine cu foarte multă nevoie de asumare, ceea ce, în sine, este o mare provocare.

Care crezi că sunt atributele tale care te vor ajuta cel mai mult în noua poziție?

Sunt un om cu valori sănătoase, care nu se ia in serios prin prisma unei poziții, însă care își ia rolul foarte în serios. Cred că oamenii au la bază intenții bune și una dintre misiunile mele din acest mandat va fi să încerc să descopăr povestea din spatele fiecărui comportament sau fiecărei reacții. Sunt pasionată de psihologie și am o aplecare înspre a înțelege motivațiile oamenilor și a le răspunde cu empatie și compasiune, dar și cu fermitate, atunci când este nevoie.

Am un instinct de business foarte bun, sunt orientată către soluții și ascult mereu perspective din care culeg ce consider că e relevant. Nu mi-e teamă să greșesc, să îmi asum riscuri sau să recunosc că am greșit. Cred că poți învăța de la orice om din jurul tău, iar eu sunt norocoasă pentru că mă aflu într-o companie selectă, cu oameni de calitate, de la care am ce sa învăț zilnic.

Cred în disciplina în relație cu performanța și în puterea exemplului, și mai cred în comunicarea onestă și transparentă, mai ales atunci când trebuie să adresezi elefantul din cameră.

Cum vrei sa fie Kubis cunoscută pe piață și de ce?

Pe scurt, KUBIS este o agentie de publicitate full service, B2C & B2B, care are un ADN de digital și tehnologie foarte puternic. Nu mai facem doar digital de ceva ani deja, ba, mai mult, nici nu mai credem în această separare de medii pentru că nu mai este relevantă și actuală. KUBIS livrează pentru clienții săi strategie, idei creative fresh plecând de la insight-uri locale valide, execuții de toate tipurile, mult content ca experiență pentru consumatori, KPIs atinși, platforme de loialitate, social media și multe, multe alte servicii.

Suntem o agenție mare, cu o echipă formată din 70 oameni, echilibrată din punct de vedere al egalității de gen, cu mult mai mulți seniori decât juniori, care livrează un produs creativ matur si calitativ. Dezvoltăm parteneriate cu clienții noștri și ne place să construim împreună relații win-win de lungă durată.

Cum a fost 2020 pentru Kubis ca business?

2020 a fost un an foarte diferit de oricare altul pentru toată lumea, inclusiv pentru industria de advertising. Pentru Kubis, a fost un an complex, în care ne-am concentrat pe foarte multe lucruri deodată: cum ne simțim noi înșine, cum se simt oamenii noștri, cum să păstrăm acel vibe specific agenției, cum să creăm o siguranță profesională într-un context total nou și extrem de dificil, cum să ne ajutăm par­tenerii să își ajusteze comunicarea, să rămână relevanți și să își atingă obiectivele, cum să contribuim acolo unde e nevoie de ajutor și, în final, cum să atingem indicatorii de performanță ai businessului.

A fost un an în care toți am crescut foarte mult individual, dar mai ales ca echipă, un an în care am consolidat și mai mult parteneriatele pe care le avem cu clienții noștri. Cu toate provocările, 2020 a fost cel mai bun an ca performanță pentru Kubis, semn că toate eforturile noastre au construit un rezultat fantastic, tradus nu doar prin targeturi financiare atinse, ci și prin dezvoltarea portofoliului de clienți B2C & B2B, prin faptul că am păstrat echipa intactă, fără reduceri salariale, prin cele 15 premii și nominalizări la festivaluri ca Effie, Internetics, PR Awards, Webstock, IABMixx, prin eficientizări de procese de lucru complet digitalizate, adaptate la work from home, și printr-o serie de acreditări și certificări. În plus, am continuat implicarea noastră în proiecte cu impact social, o misiune foarte importantă pentru noi.

Ați fost impactați de pandemie și cum v-ați adaptat la aceasta?

Pandemia ne-a impactat pe toți pe toate planurile, deci inclusiv pe noi. A fost un an care ne-a zdruncinat multe perspective, însă ne-am repliat și am făcut toți cât de bine am putut și asta e mai mult decât suficient, așa cum se vede în rezultate. Suntem o echipă puternică și unită, ceea ce cred că ne-a ajutat mult în această perioadă. Am fost empatici unii cu ceilalți, ne-am susținut cum am știut mai bine, iar când părea ca lucrurile nu merg, am ales să ne dăm un pas înapoi, să ne odihnim și să venim apoi cu altă energie la masă.  

În relație cu partenerii noștri, am fost acolo lângă ei, am ascultat îngrijorările, am găsit soluții și am dat sens inițiativelor de comunicare, am lucrat ca o echipă și asta s-a văzut, din nou, în rezultatele de business ale clienților noștri.

O mare parte din timp ne-am dedicat-o eficientizării proceselor de lucru, îmbunătățirii lor cu scopul de a le face mai ușoare și mai plăcute. Deși înainte aveam un sistem de working remote de câteva zile pe lună, trecerea exclusiv la work from home a fost un punct critic, care a necesitat focus și răbdare, însă ne-a ieșit. Acum că avem acest set-up, planul este să regândim complet modul în care lucrăm, astfel încât să păstram sistemul flexibil de lucru chiar și după această perioadă de pandemie.

Declarai că agenția este într-un nou stadiu de dezvoltare. Ce înseamnă asta, mai exact?

Orice moment dificil vine cu niște conștientizări și concluzii, iar 2020 e un astfel de moment. Ne-a făcut pe toți să ne uităm mai atent la viețile noastre, atât pe plan perso­nal, cât și profesional, să analizam cine suntem și cine vrem să devenim. Cred foarte tare că evoluția unei companii este în strânsă legătură cu evoluția oamenilor care alcătuiesc acea companie, cu evoluția echipei, mai ales că suntem într-o industrie creativă, unde oamenii fac diferența.

Evident, și piața, trendurile din industrie contribuie la direcția unui business, totul este în strânsă legătură, însă faptul că avem o echipă talentată, pasionată și determinată este asse­t-ul nostru principal, care ne face să îmbrățișăm orice provocare cu ­entuziasm. Am intrat în 2021 cu multe planuri de reorganizare, de specializare și de maturizare a companiei. De exemplu, am recrutat câteva talente noi, de care suntem foarte încântați.

Apoi, pentru că ne dorim să continuăm să creștem mindset-ul de gândire antreprenorială pe care Kubis l-a avut mereu și pentru că punem un mare accent pe partea de inovație și tehnologie, integrate în procesul strategic și creativ, plănuim să dezvoltăm un centru de R&D, care să funcționeze ca un catalizator pentru ideile de tip startup ale oamenilor din agenție. Vom continua să investim în divizia noastră de B2B care lucrează cu cele mai inovatoare companii de tech din SUA, unde avem ca obiectiv dublarea businessului și a echipei. Suntem foarte încrezători că vom reuși, luând în calcul rezultatele de până acum. Evident, piața europeană este și ea în targetul nostru imediat, grație parteneriatului cu rețeaua de agenții independente CommUnity International, la care ne-am afiliat încă de anul trecut. Pe plan local, ne concentrăm atenția pe consolidarea portofoliul de clienți. Avem deja 3 din 3 pitch-uri câștigate de la începutul anului, dintre care două industrii noi, ceea ce nu poate decât să mă bucure.

Ce tendințe vezi pentru 2021 în publicitate?

Cred că toți am observat un shift în modul în care brandurile au ales să comunice în perioada pandemiei, foarte multe mergând în zona de sustenabilitate și cauze sociale. Acest trend, care a început de câțiva ani și care s-a dezvoltat mult în 2020, va continua să se manifeste și să evolueze. Apoi, cam toate evenimentele din ultimele luni au devenit virtuale, de la conferințe la concerte, de la cursuri la evenimente sportive majore. Și noi am avut un proiect de referință pentru unul dintre clienții noștri, Qreator – Home Together Edition, care s-a tradus printr-o serie de live entertainment cu diferiți artiști români celebri.

În 2021, zona de live video & live streaming va continua să crească vertiginos. Un trend evident este cel de continuare a digitalizării și de adopție a tool-urilor de marketing automation, demersuri care îi vor ajuta pe marketeri să eficientizeze resursele investite în atingerea rezultatelor. Încă vom vorbi de content video, de e-commerce și de toate derivatele lui, de tot ce înseamnă tehnologie care susține work from home, social și influencer marketing, VR, AR și cu siguranță mai sunt multe altele. Toate acestea erau topicuri hot și înainte, însă pandemia a crescut ritmul de adopție și a făcut mai vizibilă nevoia de a le avea în viața noastră la scară mai largă.

Ce îți dorești de la industria de publicitate locală pentru viitor?

Nu există un răspuns scurt și simplu. Ce îmi doresc însă cel mai mult este să avem o industrie reglementată, care investește în creșterea tinerelor talente într-un mod organizat, mai mult decât cele câteva programe existente deja, care are curajul să pună pe masă niște subiecte dificile și care are maturitatea să deschidă un dialog constructiv legat de modul în care funcționează relația agenție – client. Vorbim mult despre schimbare în general, mi-ar plăcea să și începem acest proces. 

Ce înseamnă pentru tine creativitatea?

La baza, procesul creativ este o formă de joacă, de explorare, de libertate. Creativitatea ne ajută să ne conectăm la noi înșine, să renunțăm la frica de eșec, la perfecționism. Creativitatea ne ajută să ne lărgim perspectivele și să ne depășim prejudecățile. Creativitatea inspiră și motivează. În business, pentru mine creativitatea este capacitatea de a descoperi idei fresh, unghiuri noi, de a face conexiuni care nu sunt la prima mână și de a găsi soluții la probleme.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 353 (7 mai – 7 iunie 2021). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici (https://www.revistabiz.ro/abonament-revista/).

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: