Lifestyle Opinii

Cum îți găsești echilibrul (și) în timpul pandemiei

16 apr. 2020 2 min

Cum îți găsești echilibrul (și) în timpul pandemiei

Reading Time: 2 minute

Perioada pe care o traversăm este una care ne-a imersat într-un experiment social de masă, de nedorit, pe care acum îl numim: Realitatea noastră!

De Dan Dițoiu

Incertitudinea dată de durata acestei perioade, mesajele media alarmante, separarea de grupul social din care facem parte sau reacții colective disproporționate, restricțiile sociale, izolarea, aparenta limitare a accesului la resursele de bază, teama de viruși, de îmbolnăvirea celor dragi, sunt stresori multipli care activează amigdala, creierul nostru emoțional si neurotransmițătorii.

Creierul experimentează un cocktail de senzații în cascadă, iar prin axa Ganduri-> Dialog interior-> Emoții& Senzații-> Stări de intenționalitate-> Limbaj, atitudine și comportamente sociale, putem descifra traseul manifestărilor și declanșatorilor care ne fac să evaluăm catastrofic realitatea. Manifestat constant și progresiv, acest cocktail de emoții ne poate trece prin stadii diferite de stres, anxietate sau chiar depresie. La nivel individual, experimentezi starea de a nu fi funcțional, iar ca organizație, poți experimenta lipsa de eficiență organizațională și de productivitate, pe task-uri până acum obișnuite. Suntem într-o nouă etapă, în care avem nevoie să învățăm accelerat cum să ne resetăm comportamentul social în prezența unor stimuli psiho-sociali puternici.

Nivelul nostru de stres este influențat de percepția pe care o avem asupra realității, de interpretarea pe care o dăm faptelor din mediu, dar și de resursele noastre individuale, naturale sau exersate de a ne auto-gestiona și auto-îmbunătăți.

Și atunci apare o temă de gândire esențială: Cum îți găsești echilibrul, într-o perioadă în care toate resursele tale emoționale trec printr-o agresiune constantă?

Ce putem avea în vedere pentru a ne răspunde la această întrebare?

  • Auto-cunoașterea – predispoziția noastră către afecte pozitive sau negative, cum influențează emoțiile noastre curente tendințele de catastrofizare și nivelul de stres;
  • Alfabetizarea emoțională- Cum ne creștem capacitatea de a eticheta corect emoțiile noastre (care sunt) și sursa lor (cine apasă pe trăgaci), pentru a înțelege cum pot lucra eficient cu corpul meu emoțional;
  • Infuzia de emoții pozitive- Că, doar a înlătura emoțiile negative sau a mi le reprima nu înseamnă că voi avea o stare mai bună ci trebuie să învăț să aduc emoții pozitive în viața mea;
  • Bazinul tău de rezilientă- Faptul că pot să învăț să îmi cultiv reziliența (capacitatea de a mă ridica mai întărit după croșeu, de a absorbi turbulențe și de a mă menține funcțional).

Dat fiind întregul context pe care îl trăim acum și pentru a arăta o soluție concretă, ne-am gândit să aducem sub lupă un studiu de caz despre cum funcționează implementarea unui singur eveniment dintr-un program de wellbeing mai amplu, care poate să aducă, în aceasta perioadă, resurse pentru oameni și organizații. Dacă dorești să afli cum poate decurge un astfel de proiect, urmărește-ne în cadrul interviului pe care specialiștii The Wellbeing HUB îl vor acorda revistei Biz pe această temă.

Vei afla cum a arătat intervenția gândită și implementată de noi și care au fost rezultatele pentru un grup închis de lucru, format din angajații unei companii.

Dan Dițiou este fondator Wellbeing Hub

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: