Finanțe Stiri Tech

Cum va arata banca de maine2 min

23/12/2015 2 min read

author:

Cum va arata banca de maine2 min

Reading Time: 2 minute

robert anghelUtilizarea tot mai frecventa a smartphone-urilor sau a altor dispozitive mobile i-a facut pe bancheri sa inteleaga ca trebuie sa se adapteze acestei schimbari si sa interactioneze cu clientii inclusiv prin Facebook sau Twitter.

Atunci cand vorbim de digital banking, bancile au recunoscut ca sunt deja in procesul de implementare a filozofiei multichannel. Acesta este pasul de baza, spune Robert Anghel (foto), Head of digital channels la ING Romania. “Aici intra tot ceea ce tine de disponibilitatea pe toate ecranele, integrarea dintre platforme: ATM, internet banking, mobile banking sau implementarea proceselor prin care clientii nu mai trebuie sa mai treaca dintr-un canal intr-altul pentru a finaliza o actiune – de exemplu sa cumpere un produs, sau sa afle o informatie”, explica reprezentantul ING.

Robert Anghel spune ca putem vorbi despre trei tendinte importante in digital banking.

In primul rand, bancile incearca sa ofere valoare adaugata in afara zonei de tranzactionare, care deja e impamantenita. “Vom gasi din ce in ce mai multe banci care ofera programe de loialitate clientilor, servicii de «depozitare» a documentelor sau chiar a parolelor”, explica specialistul ING.

In al doilea rand, bancile vor incerca sa utilizeze mai eficient informatiile pe care le au pentru a da valoare adaugata clientilor lor. De exemplu, bancile vor trimite clientilor remindere despre faptul ca trebuie sa isi plateasca facturile, taxa pentru gradinita copilului sau sa isi reinnoiasca cardul curent.

Cea de-a treia tendinta se refera la faptul ca digitalizarea in sine nu este doar un proces care se refera doar la interfata cu utilizatorul. Integrand sisteme externe, bancile vor putea oferi procese mai simple si mai rapide pentru utilizatori. “Cel mai clar exemplu este integrarea cu ANAF, prin care bancile reusesc sa reduca timpul de acordare a creditului de la 5 zile la 10 minute, fara sa reduca in nici un fel gradul de securitate al operatiunii”, spune reprezentantul ING.

Zona platilor mobile este cea mai “apetisanta”, atat pentru banci, cat si pentru utilizatori. Odata cu intrarea Apple Pay si Google Wallet, cu interesul exprimat deja de Facebook, exista deja un nivel de asteptare al utilizatorilor si bancile trebuie sa avanseze in aceasta zona. In plus, odata cu evolutia hardware-ului care interpreteaza date biometrice, vom asista la adoptarea unui numar din ce in ce mai mare al aplicatiilor din aceasta zona. De la banala autentificare cu amprenta, la instructiunile dictate prin voce si pana la detectarea comportamentelor de frauda prin identificarea tiparelor de utilizare a interfetelor.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE