fbpx
Companii Stiri

Cum vor amenaja companiile birourile după pandemie4 min

05/10/2020 3 min read

Cum vor amenaja companiile birourile după pandemie4 min

Reading Time: 3 minute

Companiile se confruntă în prezent cu o provocare importantă în ceea ce privește amenajarea birourilor astfel încât să fie adaptate la ”normalul” post-pandemic, respectiv să fie respectate măsurile de distanțare socială și de protecție a angajaților, dar în același timp să utilizeze într-o proporție cât mai mare spațiile existente.

În ciuda regulilor restrictive de siguranță, există soluții astfel încât spațiile existente să fie utilizate în proporție de peste 90%, una dintre acestea fiind implementarea unui nou concept, respectiv spațiile pivot.

”În industria imobiliară și cea de amenajare a birourilor, acesta este un model de proiectare a spațiilor comune astfel încât să fie multifuncționale și ușor de reorganizat în orice moment. În era coronavirusului și a nevoii de a menține distanțarea socială, așa-numitul spațiu pivot funcționează cel mai bine pentru reproiectarea actualelor spații de birouri”, a declarat Cezar Florea, Managing Director Tetris Romania.

Amenajarea unui spațiu pivot se bazează în primul rând pe mobilier. Printre elementele care pot fi utilizate pentru a oferi flexibilitate birourilor se numără  scaunele simple cu spate înalt, birouri și mese modulare, care pot fi combinate în diverse moduri, în funcție de necesități, fotolii și canapele modulare, “bariere” care separă diferite zone de lucru sub formă de plante, pereți modulari, , mobilier -customizat, , ajustat la spațiul existent.

”Sugerăm companiilor să se uite din nou la modul în care sunt organizate și amenajate birourile și să le adapteze în mod eficient la standardele și așteptările impuse de criza COVID-19. Spațiile trebuie regândite, astfel încât locul de muncă să fie sigur, dar și eficient, flexibil, modern și estetic. Lucrul din afara biroului va fi din ce în ce mai des combinat cu lucrul de la birou. În aceste condiții, birourile vor prelua rolul de „hub și club”, ceea ce înseamnă că trebuie să fie transformate în medii de lucru care să favorizeze cooperarea, întâlnirile de afaceri și sociale, care să faciliteze interacțiunile umane atât de necesare pentru a fi productivi și creativi în afaceri”, a adăugat Cezar Florea, Managing Director Tetris Romania..

Reactivarea spațiilor de birouri este inevitabilă și va lua amploare

Studiile JLL arată că 58% dintre angajați își doresc să se întoarcă la birou, sentiment resimțit mai ales în rândul generațiilor millenials. În timp ce se vorbește foarte mult despre munca la distanță ca o nouă tendință conturată de Coronavirus, reactivarea spațiilor de birouri este inevitabilă și va lua amploare.

”Asistăm la o întorsătură naturală a evenimentelor. În timpul resticțiilor de circulație, adaptarea la sistemul de lucru la distanță era o prioritate și realitatea ne-a arătat că acesta este și eficientă. Cu toate acestea, după câteva luni de lucru de acasă, angajații pierd pur și simplu ocazia de a se întâlni la birou, de a lucra într-un spațiu profesional de birouri și într-un mediu de lucru organizat”, a spus Cezar Florea, Managing Director Tetris Romania.

Spațiile pivot sunt din ce în ce mai apreciate în Europa și o vedem ca pe o oportunitate și pentru piața locală, implementarea acestui concept bazându-se în același timp și pe soluții tehnologice care să reducă interacțiunea directă între oameni.

Potrivit experților Tétris, soluțiile IoT (Internet of Things) vor fi din ce în ce mai utilizate în spațiile pivot pentru a oferi flexibilitate și mobilitate, cu accent puternic pe soluții de igienă și de sterilizare a birourilor care au ca scop oferirea unui sentiment de confort angajaților.

Utilizarea tehnologiei pentru a gestiona traficul în spațiul de birouri, pentru completarea de chestionare electronice de sănătate, precum și utilizarea instrumentelor de screening și biometrice. va deveni obișnuiță. Desigur, procesul de digitalizare a spațiilor de birouri va fi susținut de aplicații mobile și sisteme BIM (Building Information Modeling), care, grație IoT, vor oferi informații despre disponibilitatea spațiilor, despre numărul de persoane dintr-o încăpere sau despre -calitatea aerului condiționat dintr-o anumită zonă.

Chiar dacă aparent utilizarea tehnologiilor inteligente în spațiile de birouri pare o schimbare de direcție, în realitate, aceasta nu face decât să contribuie la efortul pe care companiile le fac deja pentru a crea birouri ecologice. Birourile ecologice și dezvoltarea durabilă a companiilor, precum și tehnologiile moderne nu sunt tendințe care concurează între ele, ci sunt sisteme care sunt interconectate, si care, atunci când sunt concepute cu înțelepciune, dau rezultate excelente.

Tetris, subsidiară a JLL, este lider de piață în Europa pe piața amenajărilor de spații de birouri. Tétris, care în mod istoric s-a concentrat pe proiecte de birouri corporative, a devenit, de asemenea, un partener cheie pentru investitori, retaileri și jucători internaționali din industria hotelieră.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *