Albumul „efemeride” este o colecție de conversații pe care nu le purtăm, o privire directă în ochii omului din oglindă. Pe parcursul celor 10 piese, byron te poartă într-o călătorie prin universul complex al gândurilor și trăirilor recurente, al anxietăților și întrebărilor existențiale, toate împletite subtil cu un fir de speranță și unul de distors.
În așteptarea concertului de lansare al noului album, am vorbit cu Dan Byron despre cum a prins viață „În infern”, o piesă de 6 minute (al cărui videoclip va fi lansat zilele ce urmează), care a fost momentul lui de cotitură, ce părere are despre inteligența artificială și cum a fost primit albumul „efemeride” până acum.
Concertul de lansare va avea loc pe 18 noiembrie la Arenele Romane, iar biletele încă se pot achiziționa de pe byron.iabilet.ro. Invitați speciali: Dora Gaitanovici și Pinholes.
Albumul a fost primit foarte bine, poate chiar mai bine decât ne așteptam. Au fost niște concerte la care am rămas fără CD-uri, iar în 2023, să fim serioși, cine mai cumpără CD-uri? Mai mult ca sigur mulți dintre cei care și l-au cumpărat nu au la ce să-l asculte, dar au vrut să-și amintească momentul.
Am compus În infern într-o singură zi, luptându-mă cu niște anxietăți care nu-mi dădeau pace, de unde și tematica. Nu i-am dat importanță, nu mi se părea că ar avea potențial. M-am mirat când a fost votată (aveam 23 de piese, dintre care — împreună cu ceilalți membri ai trupei — am ales 10 pentru album), dar am înțeles ulterior și motivul: colegii mei știau bine despre ce e vorba. Prima încercare de aranjament a fost făcută de Döme, basistul trupei (care s-a ocupat și de alte piese de pe album), dar până la forma finală am trecut împreună prin mai multe variante și am rescris versurile de mai multe ori. Însumat, cred că procesul a durat în jur de șase luni.
Fiecare dintre cele două are farmecul ei. Fiind pasionat de songwriting, eu scriu majoritatea cântecelor byron, dar aranjamentele sunt de cele mai multe ori rezultatul unor ore petrecute împreună în sala de repetiție, completate câteodată cu schițe făcute de câte unul dintre noi acasă. Producția, mixajul și uneori chiar și masterul îi aparțin în ultimii ani lui Dan Georgescu, chitaristul nostru, care lucrează de multă vreme în studio ca producător și sunetist. Cât despre concerte, trebuie să recunosc că scena este un drog de care suntem cu toții dependenți.
Nu prea are nicio legătură cu ce fac eu de obicei. De cele mai multe ori, creatorii de jocuri au deja o idee despre sonoritățile pe care și le doresc și îți dau referințe din care să te inspiri. Tot procesul e mult mai tehnic, nu ține aproape deloc de viziune, ci mai degrabă de meșteșug, iar estetica personală are puțină importanță spre deloc. Un exemplu cu muzică scrisă și produsă de mine pentru un joc poate fi găsitaici.
Au fost destule, și bune și rele, dar a existat un moment critic acum vreo 10 ani când am simțit că nu mai pot și am vrut să plec din țară. Am visat mai întâi să mă mut la Berlin, apoi la Londra. Le-am tot vizitat în perioada respectivă pe amândouă și mi-am dat seama într-un târziu că aș face o mare greșeală. Viața nu e chiar roz când nu ești turist. Vorba unei prietene englezoaice cu care m-am tot sfătuit în perioada respectivă: „când pleci de la job după 8-10 ore de muncă nu mai contează dacă pe geamul autobuzului se vede Londra sau București, nu?”
Primul album care îmi vine în cap este Fetch the bolt cutters al Fionei Apple. Nu e inspirat de pandemie, dar a apărut fix când era toată lumea în casă, în aprilie 2020. A și postat atunci pe social media un filmuleț în care spunea că labelul o sfătuise să mai amâne lansarea până se limpezesc apele, dar că ea nu vede niciun motiv bun să facă asta. Un alt album care îmi vine în minte este Revolutionary road al lui Ani DiFranco, scris și înregistrat cu mari eforturi în 2020 și lansat la începutul lui 2021.
Mă distrează atitudinea pe care o avem în fața noului. Întotdeauna s-a întâmplat așa cu invențiile care au reușit să ajungă din urmă imaginația. Presupun că în câțiva ani o să fie ceva obișnuit. Cum o să ne afecteze, rămâne de văzut. Deocamdată concertele sunt inimitabile.
Pe 18 noiembrie o să facem ce știm noi mai bine, iar după ce terminăm turneul o să ne relaxăm un pic și apoi o să o luăm de la capăt.
DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari la nivel global, a inaugurat noul terminal multimodal de la Aiud,…
FORT, companie specializată în securitate cibernetică, parte a Bittnet Group, a debutat astăzi pe piața AeRO a Bursei de Valori…
Veniturile din sectorul telecom din România s-au menţinut la 16,9 miliarde de lei în anul 2023, respectiv 3,4 miliarde euro,…
În weekendul 18-19 mai „Străzi deschise, București – Promenadă urbană” #4 activează, în premieră, o nouă zonă a Capitalei, Strada…
DIGI a a inaugurat oficial sediul central din Bruxelles și va deveni cel de-al patrulea jucător de telecomunicații din Belgia.…
Șantierul Habitat for Humanity din comuna Berceni, județul Prahova, a fost joi gazda CEO Build, eveniment care a reunit 50…